Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pc'es min bare mottar pakker, men sender dem ikke

Anbefalte innlegg

PC'en min virket helt fint intill nylig, men nå virker ikke internetten min av en eller annen grunn. Nettverksekortet mitt fanger opp signalene fra ruteren og den mottar pakker, men den sender ikke pakker. På grunn av dette så får ikke pc'en min tildelt ip-adresse, nettverksmaske, etc.

Jeg har prøvd å gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt uten resultat, reinstalert driveren til nettverkskortet og prøvd å skifte til statisk IP-adresse uten resultat. Når jeg går inn på "Ledetekst, skriver inn cmd og skriver ipconfig/all

-/release eller -/renew så kommer det bare en linje hvor det står:

Windows IP-konfigurasjon

Ikke noe mer enn det. Det skulle ha dukket opp:

IP-adresse: xxx.xxx.xxx.xxx

Nettverksmaske: xxx.xxx.xxx.xxx

osv

Selv om jeg ikke har fått tildelt IP-adresse og sånt så skulle det ha kommet opp bare nullet ut. Hva er problemet, jeg har gjort alt jeg kan komme på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare på min pc at jeg har dette problemet, pc'en til broren min fungerer helt perfekt og han har samme type nettverkskort som meg, det hat skjedd ett eller annent på min pc som ikke kan fikses med en gjenoppretting, noe som jeg tror kan tyde på at noen instillinger har forandret seg ett eller annent sted. Pc'en min har fått mystiske "internett-anfall"før, men de har alltid blitt fikset med en sysstemgjennopretting.

Lenke til kommentar

Når du sier "fanger opp pakker fra routeren" er det da trådløs tilkobling?

I så fall kan du prøve å koble til nettverket på nytt og legge inn krypteringsnøkkelen på nytt. Husker ikke helt hvordan symptomene på feil kryptering var, men enten var det sendte pakker eller mottatte pakker som ble stående på null. Dette samtidig med at man får ugylidg IP feilmelding, eller sagt på en annen måte ingen IP.

Lenke til kommentar
PC'en min virket helt fint intill nylig, men nå virker ikke internetten min av en eller annen grunn. Nettverksekortet mitt fanger opp signalene fra ruteren og den mottar pakker, men den sender ikke pakker. På grunn av dette så får ikke pc'en min tildelt ip-adresse, nettverksmaske, etc.

Jeg har prøvd å gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt uten resultat, reinstalert driveren til nettverkskortet og prøvd å skifte til statisk IP-adresse uten resultat. Når jeg går inn på "Ledetekst, skriver inn cmd og skriver ipconfig/all

-/release eller -/renew så kommer det bare en linje hvor det står:

Windows IP-konfigurasjon

Ikke noe mer enn det. Det skulle ha dukket opp:

IP-adresse: xxx.xxx.xxx.xxx

Nettverksmaske: xxx.xxx.xxx.xxx

osv

Selv om jeg ikke har fått tildelt IP-adresse og sånt så skulle det ha kommet opp bare nullet ut. Hva er problemet, jeg har gjort alt jeg kan komme på?

8813880[/snapback]

Siden du ikke får opp noe mer når du skriver ipconfig -all enn bare "windows IP-konfigurasjon" ser det for meg ut til at det ikke er noen nettkort aktivert på maskinen.

Høyreklikk > egenskaper på "mine nettverkssteder"

Se om det i første omgang ligger noen nettkort der i det hele tatt, og se at de som skal brukes er aktivert.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg fant akkurat ut at "Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)" ikke er aktivert. Jeg søkte på nettet og fikk denne beskrivelsen:

Microsoft Service Description:Provides network address translation, addressing, name resolution and/or intrusion prevention services for a home or small office network.

Real World Description: Leave this on Automatic even if you're running a third-party firewall - and if you aren't running one, stop what you're doing right now, turn off the machine and don't start it up again until you have one installed and running. Yes, it's that important.

Er det mulig at dette er kjernen til problemene mine? Hvordan reaktiverer jeg den. Håper den ikke er slettet (på mystisk vis selvsagt, jeg er ikke så dum at jeg sletter ting jeg ikke vet hva er til). Jeg vet i hvertfall at windows brannmur ikke kan starte uten den og at jeg ikke kan trykke på "deaktiver" eller på "reparer" inne på vinduet "Status for trådløs nettverkskobling"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...