fgr Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Lurer på om all bråk fra maskina mi kommer fra CPUvifta, siden jeg kjøpte mist500w strømforsyning som er stille som ei mus. Så har lyst til å sjekke forskjellen hvis jeg kobler ut CPU vifta, men kan jeg gjøre det? I hvor mange sekunder før den blir ødelagt liksom? Og går det an å gjøre det i programvare eller må jeg koble fra fysisk? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Du bør ikke la CPU være uten vifte i mange minutter. Den blir veldig fort varm. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Du kan skru den av vha. f.eks SpeedFan (google it). Hvis det bare er for å høre forskjellen "et par sekunder" bør det gå greit hvis du har en nogenlunde oppegående kjøleribbe. Lenke til kommentar
bassiss Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Gå inn i bios og velg at pc'n skal reeboote når den har nådd 70 grader celsius. Da går det nok greit. Lenke til kommentar
dahlfr Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Slå på pcen vanlig, så stopper du cpuviften med fingeren litt. (Stopp viften i midten slik at du ikke slår i stykker deg eller bladene.) Mulig vifta stopper litt da, men den starter igjen. Bruker å gjøre det alltid når jeg sjekker støy. FRD Endret 8. juni 2007 av dahlfr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå