Fruktkake Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hei Jeg tenkte jeg skulle kjøpe et skikkelig ATX-kabinett fra Lian LI som skal overta et billig fra AOpen. Men jeg leste på Wikipedia at DTX vil da over for ATX før eller senere. Jeg vil jo at det dyre kabinetet skal forbli i mange oppgraderinger fremover, med mange sokkler. Om jeg kjøper det nå er det mulig at nyere hovedkort ikke vil passe i kabinettet om et par år? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Men jeg leste på Wikipedia at DTX vil da over for ATX før eller senere. 8813696[/snapback] Vente til BTX eller kjøpt ATX nå? Mener du DTX eller BTX? Endret 8. juni 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg kjøpte et engelsk pc-blad for noen år siden som spådde at innen utgangen av det året ville BTX ta over for ATX. Jeg har selv akkurat kjøpt nytt kabinett pga at jeg har bygget meg en ny pc. For å si det enkelt, BTX var ALDRI aktuelt for meg å kjøpe. DETTE hovedkortet er "treffene" du får opp når du søker i prisguiden etter slike kort. På sikt vil slike kort overta, produsenter som Dell og HP bruker det i sine nye maskiner. Vi har nemlig fått nye pc'er på jobben med BTX-hovedkort. Du får jo selv bestemme hva du tror er klokest, men utvalget sier jo sitt. Så blant selvbyggere tror jeg ATX kommer til å bli en standard i enda en stund. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg mener BTX. Desuten ser BTX litt lite ut for mine pølsefingre. Blir vel ATX på meg da. Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Du kan kjøpe deg thermaltake armor eller kandalf. Der kan du kjøpe en ekstra hovedkortplate som støtter btx. Har armor selv, og er veldig fornøyd (har atx) Mvh Vegard Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) DETTE hovedkortet er "treffene" du får opp når du søker i prisguiden etter slike kort. 8813857[/snapback] Det er jo en del flere MicroBTX kort da... EDIT: Og picoBTX Endret 8. juni 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Har ikke intel gått ut og sagt at BTX er "dødt" en stund til? Ville ikke bekymret meg det minste for å handle BTX før minst 40% av hovedkorta på markedet var BTX... Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) BTX har akkurat samme funksjoner som ATX. Forskjellen er jo bare ulik formfaktor? Man kjøper da ikke nytt hovedkort fordi det har en annen form. Endret 9. juni 2007 av Leptox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå