Gå til innhold

Den store "Sitter-fast i TombRaider" tråden.

Anbefalte innlegg

Jeg vil at folk som sitter fast i Tomb Raider Anniversary skal poste her, med screenshots og spørsmål, så kan folk svare og forklare på ting de kanskje har klart :)

post-34615-1181313402_thumb.jpg

Så hva skal jeg gjøre her?

Noen tips..

Jeg har skjønnt at jeg skal skyte på dem, eller noe, da blir de sure, og stopper opp og kommer med en grønn stråle som gjør meg til stein, dette er ikke vanskelig å komme seg ut av, du bare trykker frem og tilbake temmelig fort..

Men det ser ikke ut som at jeg klarer å drepe dem :/

Noen som kan forklare? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du må gjøre er å gjøre en av dem sint nok til at an løper mot deg. I det den er nærmt nok trykker du SHIFT + Pil bakover (s) uten å trykke på avtrekkeren. Nå går alt i slowmotion og mens du er på vei bakover vil to sikter bevege seg sammen til du får et stort rødt sikte. Nå skyter du! Du får da et headshot på dyret, og det stopper opp. Imens skyter du ut kroken din og tar fra det skjoldet sitt. Neste gang du gjør det surt, begynner det ikke å løpe etter deg, men skyter ut en grønn stråle. Det er da du skal plukke opp skjoldet og bruke det som et slags speil mot dyret. Dette gjør dyret til stein og er da lett å drepe ;)

Lenke til kommentar
det du må gjøre er å gjøre en av dem sint nok til at an løper mot deg. I det den er nærmt nok trykker du SHIFT + Pil bakover (s) uten å trykke på avtrekkeren. Nå går alt i slowmotion og mens du er på vei bakover vil to sikter bevege seg sammen til du får et stort rødt sikte. Nå skyter du! Du får da et headshot på dyret, og det stopper opp. Imens skyter du ut kroken din og tar fra det skjoldet sitt. Neste gang du gjør det surt, begynner det ikke å løpe etter deg, men skyter ut en grønn stråle. Det er da du skal plukke opp skjoldet og bruke det som et slags speil mot dyret. Dette gjør dyret til stein og er da lett å drepe ;)

8813640[/snapback]

Det som er vanskelig her er å få til Adrenalin Rush (eller bullettime). Det blinker 4 piler nede i høyre hjørne av skjermen når du skal trykke en av W,A,S,D + SHIFT. Problemet er å time dette riktig. Med litt trening er det ikke så vanskelig.

Et annet tips: Ikke spar på medpacks eller ammo. Når du er ferdig med kampen, får du tilbake alt du har brukt. Mulig det er en bugg, men jeg har ikke noe i mot slike :)

Edit: Glemte en sak. Når det begynner å lyse grønt fra øynene deres, slutt å skyt og snu med ryggen til dem. Da blir du ikke til stein :)

Endret av TorsteinP
Lenke til kommentar

Hei, tror du må poste et mer skikkelig screenshot Tomat-Ulf for jeg skjønner ikke hvor du vil hen..? Hvis du skal til den høyeste søylen til venstre på bildene så er det bare å henge seg i tauet til du når peak og så trykke HOPP + Retningen til søylen i forhold til kameravinkelen. Hvis du skal til de to grepene på veggen gjør du det samme...

Lenke til kommentar

Jepp, du skal til den borteste søylen i bildet ditt. Da gjør du bare som sull sier. Heng deg i kroken og spring langs veggen, når du er i området der søylen er trykker du bort fra veggen og hopp. Easy-peasy!

Edit: MERK! Gjerne vent med å hoppe til etter lara har nådd toppen av wall-run'en, da hopper hun ikke fremover.

Endret av Sneerk
Lenke til kommentar
Like greit å bare stikke en tur innom Gamefaqs å lese en walkthrough.

http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/file/934023/48601

8814549[/snapback]

Står bare til den bossen jeg var på, står ikke noe videre, og jeg er 45% complete nå, så kan hende jeg trenger litt hjelp senere ;)

Og til "Tomat-Ulf", den plassen med Gorillaene, den er enkel, du må opp på en stein, og klatre oppå podiumet (eller balkongen), en av de iallefall.. Også må du jobbe deg fra den ene siden til den andre, bare klatre på alt som er..

Du skal iallefall ta den switchen som er Nord i rommet, ved å klare dette må du begynne i Sør enden av brettet og klatre og slenge deg til Nord siden :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Det vil nok komme mer. Spillet er nettopp blitt sluppet ut så man kan ikke forvente en hel walkthrough.

8817600[/snapback]

Heheh, var ikke det jeg mente.. :p Jeg syns det var vanskelig å finne ut av, åsså kom jeg på forumet, der du linka meg til en halvferdig walkthrough :D

Litt vittig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...