Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trim til 351 cleveland?


Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Finner egentlig lite trim til denne, ja jeg vet, skulle heller hatt 351 windsor... men istedet for så sitter jeg med denne steinaldermotoren. Bilen er forøvrig en 76` ranchero med C4 kasse, denne bilen er for stor og tung til 155 hk.. hadde jeg hatt 100-150 til så hadde jeg blitt fornøyd. Noen forslag/linker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finner egentlig lite trim til denne, ja jeg vet, skulle heller hatt 351 windsor... men istedet for så sitter jeg med denne steinaldermotoren. Bilen er forøvrig en 76` ranchero med C4 kasse, denne bilen er for stor og tung til 155 hk.. hadde jeg hatt 100-150 til så hadde jeg blitt fornøyd. Noen forslag/linker?

8813579[/snapback]

 

En Cleveland er definitivt ingen drittmotor selv om det kan være dyrt og vrient å få tak i rå trimdeler - trust me... Den har fungert helt greit i DeTomaso Pantera og seff Mustang (vi har en -71 Mach 1 som pumper rimelig mange gamp).

 

Motoren i din bil (hvis den er helt original) er satt opp med slækk kam og lav kompresjon. Mao ser du på et smådyrt prosjekt skal du opp i 300hk klassen. Bytte kam, høykomp stempler, topper og 4v innsug og hive på en 4 port 650cfm+ gasser.

 

Men er du sikker på det er C4 og ikke C6 kasse?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ja den er orginal (155 hk), hva mener du med små dyrt? 250 hk hadde i grunn holdt bra. Er rimelig sikker på det er C4, lite effekt fra motor, C6 er vel fra 400 cid og videre..

 

En motor på 5,8 liter bør jo egentlig være orginalt på mere enn 200 hester.. 155 hk er jo det samme som er i dagens 1,8 liters motorer.. Selv om at Nm selvfølgelig er mer på 5,8..

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Ja den er orginal (155 hk), hva mener du med små dyrt? 250 hk hadde i grunn holdt bra. Er rimelig sikker på det er C4, lite effekt fra motor, C6 er vel fra 400 cid og videre..

 

En motor på 5,8 liter bør jo egentlig være orginalt på mere enn 200 hester.. 155 hk er jo det samme som er i dagens 1,8 liters motorer.. Selv om at Nm selvfølgelig er mer på 5,8..

8817588[/snapback]

 

Tør nesten 100% sikkert si det er en C6 kasse. Har aldri hørt om en Mustang med 351+ motor og C4 kasse før - alle jeg har sett har hatt enten C6 eller FMX. C4 kassa er for de mindre motorene som 289 og 302. Husk at du har et voldsomt dreimoment på denne motoren.

 

Husk også at denne bilen ble produsert under bensinkrisen i USA og så og si alt av biler på den tiden hadde rimelig lave effektuttak. Når jeg sier dyrt, er det fordi det ikke er så mye trimdeler til 351 cleveland i forhold til de andre mer populære små åtterene til Ford. En 351 Cleveland er nemlig en big block motor, mens en 351 winsor er en small block...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ja den er orginal (155 hk), hva mener du med små dyrt? 250 hk hadde i grunn holdt bra. Er rimelig sikker på det er C4, lite effekt fra motor, C6 er vel fra 400 cid og videre..

 

En motor på 5,8 liter bør jo egentlig være orginalt på mere enn 200 hester.. 155 hk er jo det samme som er i dagens 1,8 liters motorer.. Selv om at Nm selvfølgelig er mer på 5,8..

8817588[/snapback]

 

Tør nesten 100% sikkert si det er en C6 kasse. Har aldri hørt om en Mustang med 351+ motor og C4 kasse før - alle jeg har sett har hatt enten C6 eller FMX. C4 kassa er for de mindre motorene som 289 og 302. Husk at du har et voldsomt dreimoment på denne motoren.

 

Husk også at denne bilen ble produsert under bensinkrisen i USA og så og si alt av biler på den tiden hadde rimelig lave effektuttak. Når jeg sier dyrt, er det fordi det ikke er så mye trimdeler til 351 cleveland i forhold til de andre mer populære små åtterene til Ford. En 351 Cleveland er nemlig en big block motor, mens en 351 winsor er en small block...

8819184[/snapback]

Tja, nå er vel strengt tatt 351C heller ikke en big block. Den er en "bastard"...

Men, som det sies her, så er det mindre trimdeler å få i til denne motoren kontra winsor. Nå husker jeg ikke hvor mye gamp det var i 351C 4V fra 71.

Men her er en til salgs for 10 lapper. http://www.ponyparts.no/Bruktdeler.html

Lenke til kommentar
Ja den er orginal (155 hk), hva mener du med små dyrt? 250 hk hadde i grunn holdt bra. Er rimelig sikker på det er C4, lite effekt fra motor, C6 er vel fra 400 cid og videre..

 

En motor på 5,8 liter bør jo egentlig være orginalt på mere enn 200 hester.. 155 hk er jo det samme som er i dagens 1,8 liters motorer.. Selv om at Nm selvfølgelig er mer på 5,8..

8817588[/snapback]

 

Tør nesten 100% sikkert si det er en C6 kasse. Har aldri hørt om en Mustang med 351+ motor og C4 kasse før - alle jeg har sett har hatt enten C6 eller FMX. C4 kassa er for de mindre motorene som 289 og 302. Husk at du har et voldsomt dreimoment på denne motoren.

 

Husk også at denne bilen ble produsert under bensinkrisen i USA og så og si alt av biler på den tiden hadde rimelig lave effektuttak. Når jeg sier dyrt, er det fordi det ikke er så mye trimdeler til 351 cleveland i forhold til de andre mer populære små åtterene til Ford. En 351 Cleveland er nemlig en big block motor, mens en 351 winsor er en small block...

8819184[/snapback]

Tja, nå er vel strengt tatt 351C heller ikke en big block. Den er en "bastard"...

Men, som det sies her, så er det mindre trimdeler å få i til denne motoren kontra winsor. Nå husker jeg ikke hvor mye gamp det var i 351C 4V fra 71.

Men her er en til salgs for 10 lapper. http://www.ponyparts.no/Bruktdeler.html

8986592[/snapback]

 

Det er en big block etter Ford sin egen oppfatning faktisk. 285hk i 4V versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...