Gå til innhold

FORZA 2 Drifting!


Anbefalte innlegg

Ok. Selv på em 21 crt Nokia tv, blir dette en grei opplevelse?

8813567[/snapback]

 

Nå spiller jeg ikke på crt TV selv, mens hvis ikke det plager deg nevneverdig i andre spill vil det ikke plage deg i Forza 2 heller. Det er ikke grafikken som gjør dette spillet så bra (selv om den er mer enn god nok). Selve kjøringen, alle bilene/banene, mulighetene osv. som gjør at jeg digger dette spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå spiller jeg ikke på crt TV selv, mens hvis ikke det plager deg nevneverdig i andre spill vil det ikke plage deg i Forza 2 heller.  Det er ikke grafikken som gjør dette spillet så bra (selv om den er mer enn god nok). Selve kjøringen, alle bilene/banene, mulighetene osv. som gjør at jeg digger dette spillet.

8813585[/snapback]

Kunne ikke sagt det bedre :D

Endret av NOR-TIMEKILLER
Lenke til kommentar

Du går i garasjen din, trykker A på bilen din, går på car details eller hva det er også står det hvor mye Kw bilen din har... Så ganger du det med noe sånt som 1.4 eller :hmm: 1.6? Dæven, nå ble jeg litt usikker... Du finner det ut på nettet hvis du leter litt :) Hvis du ganger det med 1.4 eller 1.6 (?) så finner du ut hvor mye hestekrefter du har

Endret av TerjeRaymond
Lenke til kommentar
Hva går "drifte i kveld" ut på? Kjøre mot hverandre og hvis du ikke drifter i svingen så er det kick+ban!11one!?

8814140[/snapback]

Hva i H***** tror du vi skal da?? Du blir selfølgelig ikke kicka eller banna vis du ikke drifter, alt jeg sier er at du må prøve :thumbup: Vis du ikke kan drifte gjør det ikke noe, du kan jo bli med for å lære deg å drifte. :)

Lenke til kommentar
Jeg skulle egentlig ikke drifte i det spillet her, men jeg fikk sladd hele tiden! Så jeg begynte å bare prøve å holde sladden rundt hele svingen. Plutselig drifta jeg i hver sving :D  Men øver hele tiden på å bli bedre, treffer veggen innimellom :!:

8813320[/snapback]

ikkje så effiktivt å drive å sladde rundt om hele tiden då!! går en del fortere vist du kjøre vanlig!! men om du har en syk bil som du slår de med så e d bare å drifte i vei :D:D

8813338[/snapback]

 

Hvis du har lyst på en effektiv drifte bil som fint kan vinne løp hvis du er en god drifter; så prøv Chevelle.

 

Den kan tunes til 600 hester og er fortsatt i D-klassen. Her MÅ man drifte for å i det hele tatt komme rundt svingen.

Lenke til kommentar

Hvis det er noen gode driftere her på forumet, dere har ikke lyst til å dele litt tips?

 

Hvilken biler er god til å starte med når man vil "lære" å drifte?

 

De fleste bruker RWD biler? men noen liker også AWD? vet at det er bakhjulsdrift og 4hjulsdrift, men er det noe stor forskjellen? hva er "best"?

 

Er spoiler noe lurt å ha når man skal drifte?

Stemmer det at det er lurt å gjøre bilen så lett som mulig?

Hva slags upgrades burde man satse på? har hørt at turbo er noe man ikke burde ha?

Lenke til kommentar

Vis du er HELT ny bør du kjøpe deg en AWD. Da lærer du deg hvordan du skal holde gassen og hvordan bilen oppfører seg. Nei, du får ikke lange sladder, men du lærer deg hoved-regelen om drifting. Når du har begynt å få "teken" på AWD bilen din, bør du kjøpe deg en RWD bil. Jeg fåreslår RX-7, uten noe trimming eller noe sånt. Øv deg til du begynner å få kontrollen, så trimmer du bilen litt etter litt.

 

Her er noen tips til trimming og tuning:

Min RX-7. Gidder ikke å oversette :

 

 

Engine Tuning- Pro

 

Exhaust- Stage 1

 

Fuel and Ignition- Clubsport

 

Intercooler- Pro

 

Front Fender- any except Forza and not downforce, or stock

 

Rear Bumper- same as front fender

 

Side Skirts- any other than stock

 

Spoiler- full customize spoiler

 

Hood- first one

 

Roll Cage- yes

 

Suspension- Pro

 

Brakes- Pro

 

Transmission- Clubsport

 

Flywheel- Clubsport

 

Weight Reduction- Clubsport

 

Tires- Y-Rated Tires

 

Differential- stock

 

-

 

 

 

Tire Pressure-

 

Front/Rear- 37/35

 

Gear Ratios-

 

Final Drive- 5.37

 

Suspension-

 

Spring Rates-

 

Front/Rear- 400/450

 

Camber-

 

Front/Rear- 1.5/1.0

 

Toe-

 

Front/Rear- 0.1/0.1

 

That Last One- 5.2

 

Anti-Roll-

 

Front/Rear- 25.0/50.0

 

Ride Height-

 

Front/Rear-6.0 both

 

Brakes-

 

Bias- 51%

 

Pressure- 107%

 

E-Brake- Max

 

Downforce-

 

Front/Rear- NA/117

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

ndrifters.net:

 

Her er et greit universellt drifting oppsett.. jeg starter alltid med dette oppsettet og er gjør vel heller små forandringer etterhvert.

 

Ting du MÅ kjøpe til bilen

 

Platform and handling

 

- Race Springs and Dampers

- Race Anti Roll Bars

- 2 way differential

- Race Weight Reduction

- Race Brakes

- Sport Tire Compund (må ikke glemmes!)

 

Bruk resten av penga på motortrim, så du får en A eller S bil.. men prøv å unngå den største turboen.. Du vil helst ha en jevn og fin effekt kurve. Gå for "vanlig" trim som Race blokk, ignition, etc.

 

Gå inn på Tune car setup

 

Dekk trykk - 2 bar foran 2.5 - 3 bak

 

Alignement

 

Camber foran -1.5

Camber bak -3.5

 

Anti Roll bars - Stivere bak enn foran.. må nesten bare prøves fram.

 

Springs - originalt foran - 100.00 kgf/mm bak

 

Ride height - original eller litt lavere (ikke for lavt, da sliter du når du treffer curbs eller får rompa uttafor banen)

 

Differential - 100% Acceleration og Deceleration

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kommer med flere tips senere :thumbup:

Endret av NOR-TIMEKILLER
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...