jon_mLn Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Hei! Vet at dette er et veldig dumt spørsmål.. Holder på å bygge data for første gang nå, og nå skal jeg montere PSU'en. Jeg har Lian Li PC7BSCANDv3 og MIST 500W. Det jeg lurer på er om 120mm viften til strømforsyningen skal peke ned mot CPU og resten av innmaten, eller peke opp mot "taket" av kabinettet? Håper noen kan hjelpe meg. Endret 8. juni 2007 av jon_mLn Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Den må nok stå med viften ned mot cpu hvis ikke blir viften svært lite effektiv. Viften trekker luft inn i psu og luften blir dermed dyttet ut i bakkant. Lenke til kommentar
jon_mLn Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Den må nok stå med viften ned mot cpu hvis ikke blir viften svært lite effektiv. Viften trekker luft inn i psu og luften blir dermed dyttet ut i bakkant. 8813184[/snapback] Ok! Tusen takk for svar, begge to. Tråden kan bli stengt. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hvis jeg ikke tar feil så har jo kabinettet et "hull" i taket nettop fordi PSUer skal kunne trekke luft direkte utenfra Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Om man ser på orienteringen på skruehullene, så kan det virke som at i dette Lian Li-kabinettets tilfelle, så skal PSU sitte opp ned. Ville forøvrig ikke satt fra meg colaglasset på toppen av kabinettet da. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 oisann, beklager, skjekket ikke kabinettet. Veldig mange LianLi har egen monteringsplate for PSU, men jeg ahr ikke klart å finne noe bilde av dette kabinettet bakfra. Hvis den har egen monteringsplate kan man velge hvisken vei den skal stå. Hvis ikke må den stå opp mot luftehullene. Fordelen med å montere den med vifta opp er at PSU får bedre kjøling. Fordelen med å montere den ned er at PSUvifta helper til med luftflyten i kabinettet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Selv hadde jeg nok valgt å sette PSU med viften ned i kabinettet, men det er meg. Mindre sjanse for at det kommer mye rare ting igjennom gitteret og ned i PSU. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 jupp enig. Har en lei uvane å legge ting oppå kabinetet også. Da blir det fort velig varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå