Gå til innhold

Trenger en DIN-kabel

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp hentet noen høytalere og en forsterker på loftet.

Det jeg trenger er: en DIN-kabel med pinner i ene enden og 2 sånne fargete lyd kabler i den andre enden. Når jeg har den kan jeg koble forsterkern til cd spilleren. Men jeg skal også koble den til pcn. Hvordan gjør jeg det?

På pcn har jeg en jack plugg og på forsterkeren er det tre eller fire DIN-utganger.

Noen som vet hva jeg trenger, og hvor jeg får det?

Endret av espen118
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som du har funnet riktig kabel for å koble sammen cdspiller og forsterker.

Jeg også bruker en veteranforsterker til pcen, for å koble den til måtte jeg kjøpe en DIN til phono (han) kabel og sette denne i en phono (hun) til 3,5mm minijack. Jeg kjøpte kablene på Elkjøp, men det er noen år siden så jeg aner ikke om de har fremdeles...

Lenke til kommentar
Det ser ut som du har funnet riktig kabel for å koble sammen cdspiller og forsterker.

Jeg også bruker en veteranforsterker til pcen, for å koble den til måtte jeg kjøpe en DIN til phono (han) kabel og sette denne i en phono (hun) til 3,5mm minijack.  Jeg kjøpte kablene på Elkjøp, men det er noen år siden så jeg aner ikke om de har fremdeles...

8813481[/snapback]

Det på slutten skjønte jeg ikke helt, men det jeg også har lest nå er at. Man kjøper en DIN kabel og kobler den til cd spilleren. Også kjøper en DIN kabel til med såne plugger jeg viste på linken over, og bruker en samler sån at man putter den gule og rød inn i den så i den andre enden er det en jack plug.. (Hvis du skjønte noe av det) går det også?

Lenke til kommentar

Fant et bilde av en phono hun til jack på denne siden:

http://www.electradeshop.com/adapt.htm

varenummer 119-207

Om du setter en slik overgang som du linket til i første post inn i en slik, vil resultatet bli en DIN til jack kabel som du trenger til å koble sammen pc og forsterker.

For å oppsummere trenger du 2 stk av kabelen du linket til, samt 1 stk overgang som jeg linker til her. Med mindre du skulle komme over en DIN til jack kabel, noe jeg ikke har klart å finne i hvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...