Gå til innhold

Hvor fordomsfull er du? (i forhold til serier)

Hvor fordomsfull er du?  

92 stemmer

1. 1. Hvor fordomsfull er du?

• Veldig - er en serie kansellert gidder jeg ikke se den
      12
    • Hvis en serie er kansellert så sjekker jeg hva den handler om og ser kanskje en episode hvis den virker ok
      40
    • Ikke i det hele tatt - prøver å få med meg episode 1 av de fleste serier som ser/høres noenlunde interessante ut. Sjekker som regel om de blir kansellert samtidig som jeg sjekker når neste sesong starter
      40

Anbefalte innlegg

Jeg merker stor forskjell på forumene her om hvor mye man legger vekt på info fra andre steder.

- btw- bare admins som kan lage polls?

Jeg synes nesten dette er litt synd, så jeg lurer, hvor fordomsfull er du?

1- Veldig- er en serie kanselert gidder jeg ikke se den

2- hvis en serie er kanselert så sjekker jeg hva den handler om og ser kanskje en episode hvis den virker ok.

3- ikke i det hele tatt - prøver å få med meg episode en av de fleste serier som ser/høres noenlunde interessante ut. Sjekker som regel om de blir kanselert samtidig som jeg sjekker når neste sesong start er.

Jeg anser meg selv for å være nummer 3. Jeg har selvfølgelig gått på noen smeller som Painkiller Jane og Bloodties (som etter min mening ikke holdt så veldig godt) men jeg har også funnet gull som for eksempel Primeval og criminal minds(igjen - etter min mening. Jeg vet folk har forskjellig smak og det er greit).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordomsfull i forhold til serier går vel mer ut på om du ser på en serie grunnet handling(sjanger). Mange i Norge som har fordommer mot sci-fi og tror dette kun er for nerder når det i virkelig er underholdning som alt annet som blir sendt.

Jeg er anti-popularisk, men har sett endel på de mest populære med unntak av Heroes så de fleste jeg avviser er begrunnet.

Så ligger vel midt på treet.

For å svare på det du spør om så bryr jeg meg fint lite om en serie er kanselert eller ikke så lenge den er bra nok, men så er jo i mine øyne en god serie langvarig og burde ihvertfall ha 2+ ferdige sesonger.

Lenke til kommentar
Fordomsfull i forhold til serier går vel mer ut på om du ser på en serie grunnet handling(sjanger). Mange i Norge som har fordommer mot sci-fi og tror dette kun er for nerder når det i virkelig er underholdning som alt annet som blir sendt.

Jeg er anti-popularisk, men har sett endel på de mest populære med unntak av Heroes så de fleste jeg avviser er begrunnet.

Så ligger vel midt på treet.

For å svare på det du spør om så bryr jeg meg fint lite om en serie er kanselert eller ikke så lenge den er bra nok, men så er jo i mine øyne en god serie langvarig og burde ihvertfall ha 2+ ferdige sesonger.

8813039[/snapback]

Kanskje sant - men om man liker sci fi eller ikke koker jo ofte ned til smak og behag. Og det er ikke fordomsfult å si at en matrett er vond dersom du har smakt den.. Det jeg lurte på er hvor mye vekt man legger på hva andre mener - og om man gir seriene en selvstendig sjangse :) (Som du forøvrig svarte på :)

Jeg er litt uenig - Rome hadde vært en god serie selv om de ikke laget en sesong to. Og det er mye bedre at en serie er på en sesong enn at den er på mange og blir helt ødelagt sånn som Lost har blitt og prisonbreak kanskje blir.. Men det beste er jo klart at den klarer å holde det gående sånn som Scrubs, Sg1 og jag f.eks. )

Lenke til kommentar

Smaken er inderlig som baken, men opplever mange som rakker ned på sci-fi uten å ha sett noe sci-fi. Var ikke lenge siden jeg var slik selv.

Og serier burde være mer enn 1 sesong for å få et serie stempel, er man under så går det i mine øyne under mini-serie. Og jeg er ikke så glad i mini serier siden det for meg handler mye om karakterene, og man blir ikke kjent med dem på 1-2-3. I sammlinga mi så er den korteste serien på 2 sesonger utgitt på DVD som ikke er ferdig, mens den korteste ferdige har 5 sesonger. Poenget mitt er at hvis man har et godt konsept så skal man klare å holde det gående lenger enn 1 sesongen for å bli kalt en serie.

A television program (US), television programme (UK) or simply television show is a segment of programming in television broadcasting. It may be a one-off broadcast or, more usually, part of a periodically returning television series. A television series that is intended to air a finite number of episodes is usually called a miniseries or serial (although the latter term also has other meanings). Americans call a short run lasting less than a year a season; People of the United Kingdom and the Republic of Ireland generally call this a series. This season or series usually consists of 6–26 installments. U.S. industry practice tends to favor longer seasons than those of some other countries.
Lenke til kommentar

Er ganske fordomsfull, men ikke på trådstarters premisser. Som det nevnes tidligere i tråden, er det mest sci-fi jeg overhodet ikke gidder å gi en sjanse, mest pga at interressen for sci-fi ikke er kjempestor, men også fordi budsjettene til TV-serier er langt under det de bruker når de lager film. Sci-fi MÅ legge vekt på en del effekter, ellers kunne handlingen like gjerne vært satt til nå-tid, og med små budsjett blir effektene ofte så dårlige at de tar bort fra handlingen.

De største fordommene har jeg riktignok mot serier som går på dagtid, ting som direkte reklameres som "dame-serier" og overamerikaiserte komiserier med latter på boks.

I tillegg har jeg en tendens til å gi britiske serier en langt større sjanse enn amerikanske, liker dem bare bedre av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Jeg har derimot et mer åpent sinn når der gjelder sci-fi enn nær sagt noe annet. Det vil si at jeg kan like det meste som har aliens, fantasifulle fremtidsvisjoner, alternative virkeligheter osv., selv om det kanskje fra "objektive" synsvinkler ikke er alltid er så imponerende. Når det er sagt så ER det mye kvalitets-science fiction der ute, og TV-seriene slår stort sett filmene når det gjelder kvalitet.

Skyr såper og "antatt såpete" serier. Kan helt ærlig si at jeg ikke har sett en eneste hel episode av Hotel Cæsar, men jeg så en del på australske greier da jeg var yngre. :blush: Noenlunde intelligent såpe er det faktisk mulig å produsere - jeg tenker da f.eks. på Frustrerte Fruer (som på mange måter er "såpete", uten at den vil få 10000+ episoder og det går 200 mellom hver gang det skjer noe av interesse). Har også skydd serier som The OC, One Tree Hill, Gilmore Girls - og det uten å ha sett en eneste episode av noen av dem.

Lenke til kommentar

Jeg lager meg ofte en mening om serien, bare utifra navnet. Sånn som "The Nine". Så UTROLIG dårlig, og fantasiløst navn.

Jeg tenker nok sånn at alle serie-navn som begynner med "The...", bare en enda et overdramatisk program, uten ende. Det kan kanskje være noe spennende, men det er allikevel bare dumme serier.

Lenke til kommentar
Jeg lager meg ofte en mening om serien, bare utifra navnet. Sånn som "The Nine". Så UTROLIG dårlig, og fantasiløst navn.

Jeg tenker nok sånn at alle serie-navn som begynner med "The...", bare en enda et overdramatisk program, uten ende. Det kan kanskje være noe spennende, men det er allikevel bare dumme serier.

8823830[/snapback]

The shield, the colbertreport(ikke serie i tradisjonel forstand da :p), The A-team, the closer, også videre er alle gode serier - men skjønner hva du mener.

Synes det er litt moro å se hva som får folk til å gi en serie en sjangse og hva som ikke gjør det - og bare gå utenfor mine alternative forslag :)

Personlig synes jeg Sci-fi er knall - jeg har aldri funnet sansen for startrek og sånn, men stargate SG1 var konge, battlestar galactica's første to sesonger var også bra.

Jeg er vel egentlig mer overnaturlig fan- alt som er serie om overnaturlig gir jeg en sjangse.. Men det at jeg liker overnaturlig er bare en start - er som en pent ansikt - hvis serien(eller personligheten i referansen til pent ansikt) ikke er bra så gidder jeg ikke..

Jeg er litt "folkelig" når det gjelder serier- jeg er ikke så opptatt av at den skal være den med beste effekter - beste skuespiller - bare den er underholdende så er det greit. Har kanskje noe med at jeg alltid gjør tre ting på en gang når jeg ser serier - bruker en fjerdedel av skjermen på serier, 50% på explorer/fotoredigering/oppgaver og resterende 25% på msn hvis noen er på..

Da er det en fordel med serier du ikke må følge 100% med på hele tiden ;)

Enig med at såpete serier virker avskrekkende.. men følger fortsatt med på Grey's..

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje størst fan av sci-fi og overnaturlige greier, gode eksempler: Angel, Supernatural, Firefly og Saab. Men må si jeg prøver å se alt jeg kommer over, det er sjelden jeg synes en serie er så dårlig at det ikke er verdt å se. Jeg er ganske dum sånn sett.

Lenke til kommentar

Når det gjelder serier er eg naturlig skeptisk. For at eg skal starte å se ein prøver eg å finne litt forskjellig info om serien og se ein trailer eller lignende. Liker veldig godt serier med overnaturlige temaer men også serier som er realistiske. Den viktigeste for at eg skal se ein serie er at den underholder meg.

Lenke til kommentar

jeg starter ikke å se på en serie som jeg vet at ikke avslutter skikkelig men slutter pga seertall slik jeg sitter å lurer på hva som skjer videre, et eksempel på det er john doe fy så jeg grubler der :dontgetit:

the OC fikk en skikkelig god slutt for eksempel :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Normalt så dømmer jeg en serie etter de to første episodene. Er den ikke gøy da, gidder jeg ikke se videre.

(Unntaket er serier som jeg har hørt skal være VELDIG gode, bare man gir dem en sjanse, og dette gjaldt f.eks. Stargate SG-1 som jeg nå nærmest elsker ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...