sparemaster Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har ødelagt et tannhjul på sykkelen. Forran er det 3 tannhjul og det i midten er ødelagt. Hvordan bytter jeg den? Må jeg skru av kranken? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Enkle, rimligere kranker kan du ikke bytte ut enkelt-drev på. Du må da ha en ny krank. For å bytte kranken trenger du krankavdrager og en ny krank med riktig profil og til riktig lagerlengde. Ta det med til noen som har peiling. Vær klar over at dersom ting er veldig slitt kan krankbytte fremprovosere at drivverket glipper. Er det en gammel sykkel kan det være at du må bytte kranklager også, fordi nyere krankpartier kan bygge anderledes. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 så det er ikke bare å skru av pedalen på høyre side og bytte? sykkelen er i topp stand ellers og er bare 2 år. Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Nei..ikke bare å skru av pedal og bytte! Dessuten, hvis kjeden er slitt lønner det seg ikke å bytte bare drev foran! Burde bytte bake også. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Terengsykkel.no er forumet du bør spørre på. Folk der kan sakene sine og du kan sikkert lese deg til hvordan du må gå fram. Lenke til kommentar
Terbium Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 2 år? evt reklamasjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå