Killer_DT Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg lurer på om Pentium4 Cpu'ene er like skjøre med tanke på knusing under motering av kjøler som AMD prosessorene? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Ikke i det hele tatt. P4 har en beskyttende kappe rundt kjernen, og dessuten har hkene ei slags ramme til montering av vifte, så sjansen for å ødelegge en p4 ved montering er lik 0. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Celeron Tualatin har samme beskyttende metall plate på coren som P4 og PIII Tualatin. AMD burde kopiere denne beskyttelses mekanismen. Denne kappen gjør det veldig vanskelig å knuse coren. Telcontar Lenke til kommentar
((CnsLps)) Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 jeg har selv montert en p4 1.8 og jeg var mildt sagt livredd under montering av vifte. kan sverge på at klipsene på vifta ble hvitere når jeg bøyde de på plass og det knaste i hovedkortet... men det hører også historien til at den ikke ble ødelagt, og at det var min første montering av vifte på prossessor.. så, ja, sjansen for å ødelegge = 0,00 Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Lite trolig at dette socket7 hk(?) støtter så store disker, husker i min tid at jeg hadde store problemer med å få en 8,4 gig ibm disk til å funke på en omtrent lik maskin pentium 166mmx. Men skyt meg hvis jeg tar feil:D Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Quote: On 2001-12-28 15:40, iceraven skrev:Lite trolig at dette socket7 hk(?) støtter så store disker, husker i min tid at jeg hadde store problemer med å få en 8,4 gig ibm disk til å funke på en omtrent lik maskin pentium 166mmx. Men skyt meg hvis jeg tar feil:D Sikker på at du har svart på riktig post Icecraven?? Hehe.... var likesom ikke noe relevans til det som står ovenfor. Telcontar Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Tror ikke jeg er eier av verktøy som kan knuse heat-spred'ern på P4'n min Robust som fy Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Ups:D jeg skreiv den på feil plass...hahaha, hadde akkurat stått opp gitt:D Men allikavel, til denne posten, en p4 er absolutt ikke skjør. så på http://www.overclockers.com eller.no de tok av "lokket" på en mosa p4 1,4ghz. var ganske tykk den beskyttelsen. selv syntes jeg at min p4 burde ha gått så til de grader til helvete(unnskyld ordet) da jeg monterte min vifte, det knaka jo i hele kortet...jaja, svarte jeg riktig plass nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå