archanios Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vil egentlig bare lodde stemningen litt for en pakke jeg har fått tilbud om. Fint om noen har synspunkter som de vil dele. Canon 30D Ef-s 17-85 Sigma 150mm Macro linse i tillegg får eg med fjernutløysar og 1 gb minnekort. Prisen er 10000, noko som egentlig berre dekker objektiva sin nypris. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vil egentlig bare lodde stemningen litt for en pakke jeg har fått tilbud om. Fint om noen har synspunkter som de vil dele. Canon 30D Ef-s 17-85 Sigma 150mm Macro linse Til 10000 hørtes det ut som en grei pakke, i hvert fall hvis 17-85IS er et godt eksemplar (det har du jo ingen garanti for). Macroobjektivet er i hvert fall svært godt, men er såpass langt at du bør bruke stativ til macrofotografering. Uansett er det et flott teleobjektiv, og vil på mange måter supplere 17-85IS ganske godt... Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 En meget god pris, spør du meg. Sigmalinsen koster alene nærmere kr. 6000,- og er et av Sigmas skarpeste objektiver. Canon 17-85 er allsidig og grei, men ikke like skarp/lyssterk som den andre. Løp og kjøp :-) Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Ja helsike. Dette er nice price. Bare huset ligger på 6,5-7k. Endret 8. juni 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
archanios Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 En meget god pris, spør du meg. Sigmalinsen koster alene nærmere kr. 6000,- og er et av Sigmas skarpeste objektiver. Canon 17-85 er allsidig og grei, men ikke like skarp/lyssterk som den andre. Løp og kjøp :-) 8812592[/snapback] Har egentlig gjort det alt. :!: Men ville høre om folk var enige med meg i at det var en grei pakke. Macro'en blir veldig spennande. Litt usikker på 17-85'en sjølv, men er lov å håpe. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har egentlig gjort det alt. :!: Men ville høre om folk var enige med meg i at det var en grei pakke. Macro'en blir veldig spennande. Litt usikker på 17-85'en sjølv, men er lov å håpe. I verste fall kvitter du deg med det objektivet, du får noen tusen for det på bruktmarkedet, og kjøper deg en Tamron 17-50 f/2.8 i stedet. Da har du suveren optisk ytelse på et svært godt kamerahus, og sannsynligvis ender du opp med samme pris... Lenke til kommentar
archanios Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Hehe. Ja sånn kan eg evt også gjere det. Gleder meg voldsomt til å komme heim neste laurdag.. Regnar med at pakken er kommt då. Vurderte 17-40'en til Canon men slo den fra meg når eg fikk dette tilbudet. Spørsmålet no blir om eg må oppdatere telezoomen min også. Har en 75-300mm frå Canon, men det er ikkje tidenes beste objektiv. Får mange milimeter og fungerer bra, men er ikkje heilt topp kvalitet. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Spørsmålet no blir om eg må oppdatere telezoomen min også. Har en 75-300mm frå Canon, men det er ikkje tidenes beste objektiv. Får mange milimeter og fungerer bra, men er ikkje heilt topp kvalitet. Spørsmålet er jo om du trenger det, kan være at 150mm vil være tilstrekkelig i de "kritiske" tilfellene, og at 75-300 gjør jobben ellers... Macroobjektiver kan brukes til andre ting enn macro, vet du ;o) Lenke til kommentar
archanios Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Spørsmålet no blir om eg må oppdatere telezoomen min også. Har en 75-300mm frå Canon, men det er ikkje tidenes beste objektiv. Får mange milimeter og fungerer bra, men er ikkje heilt topp kvalitet. Spørsmålet er jo om du trenger det, kan være at 150mm vil være tilstrekkelig i de "kritiske" tilfellene, og at 75-300 gjør jobben ellers... Macroobjektiver kan brukes til andre ting enn macro, vet du ;o) 8812755[/snapback] Joda klart det. Gleder meg til å sjå bilda! Eg og ein kamerat skal til Runde mot slutten av juni, så eg regnar med eg får testa både macroen og 75-300. Blir nok endel foto av både fugl og planter og i det heile tatt. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Foresten, var det privatkjøp? Regner jeg med... Håper det ikke var stjelt eller at du blir lurt. For linsens koster mye, også huset.. Når man ser på prisene.. 5k for 17-85 og 6k for Sigmaen.. Aner ikke for huset. Men dekkern du har nokk gjort et kraftig røverkjøp (bokstaveli talt? Eller ikke)... Lenke til kommentar
archanios Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Han som eg skal kjøpe dei av jobbar/jobba i fotobutikk. Fekk utstyret billig gjennom det, men ettersom han fekk lignande/bedre utstyr med jobben, så kunne han likegodt selge det han hadde. Edit: I tillegg så har betalar eg ikkje alt utan at utstyret er motatt og i orden. Endret 8. juni 2007 av archanios Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Han som eg skal kjøpe dei av jobbar/jobba i fotobutikk. Fekk utstyret billig gjennom det, men ettersom han fekk lignande/bedre utstyr med jobben, så kunne han likegodt selge det han hadde. Edit: I tillegg så har betalar eg ikkje alt utan at utstyret er motatt og i orden. 8814261[/snapback] Mottar du via Post eller privat? Viss post så kan du jo ikke vite hva som er i pakken "FØR" du betaler... Ja det er idiotisk... Var jo en her på forumet som fikk tilsendt Øl/vann/gudenevet og PS1 i stedet for noe annet. Men han fikk lov og åpne før han skulle betale, grunnet av at han var redd for at selgeren faktisk var en svindler. Dette ble filmet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå