KuleKulle Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har en laptop jeg ikke får på internett lengre. Den kobler seg fint opp til lokalt nett og kan pinges, gåes inn på og alt annet normal LAN trafikk, men ingen tilgang til noe på internet. Dette skjedde slik: Kom hjem fra jobben og skurdde av tråløse nettet via en knapp på maskinen. Satt maskinen på et kablet nettverk, og logget inn. Jeg fikk ip adresse med en gang (den vanlige ip adressen jeg alltid har (192.168.0.100)) maskinen kan som nevnt over kontaktes fra andre maskiner på samme lan. Disse maskienne har også internet, men laptopen vil ikke på nett. MSN, mirc, firefox, ie. Ingen programmer får tilkoblet nettet. Får ikke pinget noen wan adresser verken med navn eller ip. Har prøvd å restarte med begge nettverksadapterene(trådet og trådløst, ingen av disse fungerer til annet en lan trafikk) på med et av et på ,ingen på etc. Ingenting ser til å virke. Noen som har vært borti noe lignende før? Noen forslag til løsning? Jeg har forøvring alle windows updates installert. Lenke til kommentar
KuleKulle Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 jeg fant en løsning. Den var å bridge begge tilkoblingene Dette er det rareste jeg har sett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå