ostenxx Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hei! Min fars PC, IBM Aptiva med Intel Pentium 2 400 MHz og "nesten alt integrert i hovedkortet", har av en eller annen grunn mistet CD-rom ikonene på Min Datamaskin. Bruker forresten Windows 98. Det går med andre ord ikke an å bruke DVD- og CD- brenner-stasjonene overhode. Når jeg høyreklikker på Min Datamaskin og trykker Ytelse, ser jeg at stasjon C: og D: er de eneste nevnte stasjonsbokstavene. Dette er harddiskstasjoner og det står at de bruker et MS-DOS.kompitabelt filsystem. Foruten dette er det eneste jeg vet at problemet oppstod etter at et virusinfisert e-post ble åpnet. Noen forslag til løsning på problemet? Øystein Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Reinstallering må kanskje til her... Men når det var virus, kanskje en antivirus-kjøring redde maskinen? Evt kan du prøve å boote uten ide kabel til stasjonene i, for så å sette dem i og boote. Kanskje windows "installerer" dem på nytt da. Lenke til kommentar
obese Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 hahahhahaha mongo.. det er ikke virus det er sikkert kontaktfeil i cdrommen.. jeg har slitt med det på to pcer... det er spes på bærbare og med noname cdrom/brennere man sliter med det... det er billig crap og de slutter bare å funke lissom... dvdspilleren min hopper av og på, trokke det er så mye å gjøre med det... en cdrom koster sikkert 100 spenn ellerno uanz Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 En fyr i klassen hadde noe av det samme problemet. Da han slo på maskina etter å ha satt inn brenner, funka verken cd-romen eller brenneren. Etter mye prøveing og feiling funka brenneren, men ikke cd-romen. Veldig lett å tro at det er løse kontakter e.l., men etter et halvår fikk han rotet seg til å formatere, og alle problemer var løst. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 minner noe så inn i gran skogen på mitt problem det der... win xp "ser" verken dvd-rom og cd-brenner... det ironiske er at win 98 (det andre os'et jeg kjører) finner begge diskene og fungerer topp! Men så var det XP da... den finner ikke diskene. eller finner er kanskje ikke ordet for jeg avinstallerte driverene og satte igang med et pnp (plug and play) søk og win xp finner dem begge, men vil alikevel ikke fungere... Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39) står det under enhetstatus. kan reinsallering av os være noe? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Har samme problemet..tror di forsvant etter instalering av cdrwin og nti... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 løsningen på mitt problem ble vist å reinstallere xp... tror jeg også vet hvorfor det ikke fungerer... deler av driveren ble borte på sett og vis... ikke hele, bare en liten del og da fungere det ikke... kan være fordi det er en IBM hd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå