Gå til innhold

Overklokking av OCZ Titanium Alpha VX2 PC-8000

aspic

Anbefalte innlegg

Hei! Eg har lite greie på minne, så please be patient.. Her er casen:

Eg kjøpte dette minnet no nettopp, men då eg boota windows og slang opp cpu-z får eg "berre" denne informasjonen:

73678.jpeg

Er det eg som har dreti på draget og misforstått noko? Minnet mitt skal vel takle 1000MHz. Noko som er betydlig høgare enn 400Mhz ;)

Såå.. må nok inn i BIOS og sette opp "settings", men kva stiller eg på? Vil neppe øydelegge dette nye minnet mitt =/ Vil berre ha standard settings først, skal heller overklokke seinare.. Hovudkortet mitt er eit P5B-Deluxe.

Håpar nokon kan hjelpe :)

TRÅDEN HAR ETTERKVART UTVIKLA SEG TIL KLOKKING AV DESSE TO MODULANE

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel slik at P5B ikke støtter mer enn 800Mhz ram, med mindere du overklokker. Uansett hjelper det ikke poste SPD-infoen fra CPU-Z. Så godt som all 800Mhz DDR2 ram har 5-5-5-15 som SPD verdier (det som blir satt når du bruker "auto" i BIOS) uansett hva de selges som. Skal du få høyere hastighet og/eller lavere timings, må du sette opp spenningen på minnet ditt (i ditt tilfelle til 2.3v) og sette timingene manuelt.

Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd 3-3-3-8 / 800Mhz / 2.3v på de brikkene der :thumbup: I hastighet tilsvarer det ca 4-4-4-12 på 1000Hmz.

PS: Ta screendump av det som står under "Memoy" tabben i steden.

Lenke til kommentar

Nei.. :) Det er eg fullt klar over.. Var berre dei lave hastighetane eg tenkte på.. :)

Men i BIOS, Kor stiller eg dette? Under "North Bridge" opplegget sant? Men den einaste eg finn som eg kjenner igjen er "cas" og har satt denne på 4, har og skrudd opp volten på minnet til 2,3. Kor stiller eg dei andre?

*ja, er noob*

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd 3-3-3-8 / 800Mhz / 2.3v på de brikkene der  :thumbup:  I hastighet tilsvarer det ca 4-4-4-12 på 1000Hmz.

Prøvde det, den boota fint.. Men etter ca. 10 min med CS: S Spilling restarta maskina seg =/ Kva bør eg ta på for å "slakke" litt ned?

Eg fann ein stad kor deg kunne stille DRAM.. Her kunne eg velge 800MHz, 889MHz og 1068MHz, kan eg ikkje berre sette den til 1086MHz då?

Er det nokon andre progs eg kan kjøre for å få minne informasjon? Kva er grunnen til at CPU-z ikkje gir meg det eg er ute etter? =/

Lenke til kommentar

Les om de her :

http://www.digit-life.com/articles2/mainbo...2-800-1000.html

Du ser programmert SPD data om modellnummer at det er denne modellen OCZ2TA1000VX21G

Max frekvens = 1000mhz (DDR speed) = PC8000

VX= Voltage eXtreme

Det at de er programmert med kun standard SPD verdier betyr ingenting , og er faktisk gjort av OCZ med hensikt for å sikre kompabilitet og oppstart/post på systemer.

Lenke til kommentar

Du kan sette minnet til å kjøre på feks 1066MHz i biosen din. Setter du timingsene til spd da regner jeg med at du får 5-6-6-15 timings eller deromkring. Skal du kjøre 5-5-5-15 så må du sette det manuelt under north bridge configuration.

Og 3-3-3-8 timings 800MHz er faktisk tregere på 965 hovedkort enn 5-5-5-15 timings. Så det er ingen poeng i å kjøre stramme timings på det hovedkortet egentlig.

Lenke til kommentar
Jepp.. Fant ut av dette aspstein.. :) No har eg klokka prosessoren i bios til 333 fsb. SÅ set eg minne divideren til 999MHz.. Kjører minnet med 999MHz i windows no? Når eg tar opp cpu-z står det 499,4MHz.. =o

8843120[/snapback]

Og siden det er DDR(2) RAM så ganger du det tallet med 2 og får 998,8MHz effektivt

Lenke til kommentar

Vet om folk som har kjørt de på 4-4-4-5-1t(stock er 4-4-4-15-2t)

Hvis du ikke har så god greie på minne og tweaking og hvis du vil lære deg litt om det...så er xtremesystem forumet en fin plass å begynne på, også rundt her selfølgelig(på overklokkings delen)

Jeg er ikke så flink til å forklare hva du skal gå innpå osv. så da syns jeg det er bedre å gi deg noen tips på hvor du kan finne hjelp:)

Men de brikkene du har ER meget gode og jeg kan si ganske sikkert at når du har lest litt og testa litt så får du et bra resultat :thumbup:

Bare ikke gi deg så lærer du dette fort.

Ps: har de samme brikkene nå, har ikke fått testa de ennå, men jeg kan fortelle deg når jeg har gjort det så kan du få vite hva de klarte.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Veit akkurat kor eg skal stille, men berre ikkje kva eg skal sette dei til =) Takk for hjelp Fluesopp.. Det skal testes seinare idag =)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
3.JPG
Endret av aspic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...