Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Maks temperatur i klasserommet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er så varmt er det vell belegg for å slippe elevene ut av klasserommet ivertfall..

Tror ikke det er noe lov verk for tempraturer, men det er vell temmelig vanskelig og få gjort noe serlig så lenge det er glo varmt der inne..

8811940[/snapback]

jepp.. jeg kom nettopp hjem=P skulket.. hehe

Lenke til kommentar
Vi hadde nettopp en tråd om dette, og det endte vel med at vi kom frem til at det ikke eksisterer noe lovverk rundt det. Altså er det opp til hver enkel skole om og hvordan reglene skal være.

8812013[/snapback]

Det dere kom frem til var helt feil. Det står i Opplæringsloven at temperaturen i klasserommene skal ligge mellom 19 og 26 grader. Unntaket tror jeg er seks uker om sommeren, hvor man må ta høyde for at det kan bli noe varmere.

Lenke til kommentar

Da synes jeg du skal linke til paragrafen hvor det står. Leste gjennom avsnittet om "elevane sitt skolemiljø", den sier ikke et kvidder om temperatur. Det står derimot at

Det fysiske miljøet i skolen skal vere i samsvar med dei faglege normene som fagmyndigheitene til kvar tid anbefaler. Dersom enkelte miljøtilhøve avvik frå desse normene, må skolen kunne dokumentere at miljøet likevel har tilfredsstillande verknad for helsa, trivselen og læringa til elevane.
noe som kan bety at dette er fastsatt andre steder.

EDIT: Hørte med min mor, som har vært hovedverneombud: Det er forskrifter som sier at blir det 27 grader, skal alle vinduer og dører åpnes på vidt gap. Hvis dette ikke forbedrer situasjonen skal ungene ut, men de skal ikke sendes hjem. Skulle ønske folk kunne slutte å være påståelige om lovverket.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hmm,på min ungdomskole fikk vi gå om temperaturen var under 14 i hvert fall. Som resulterte i at en tulling i klassen min ofte lot vinduene være åpne hele helgen når det var kaldt ute,så på mandagen kom læreren inn,kjente hvor kaldt det var og lot oss dra hjem. Fy,nesten så jeg savner ungdomskolen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...