99tnor Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 når det er over 26 grader i klasserommet er det da lov å gå hjem? Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hvis det er så varmt er det vell belegg for å slippe elevene ut av klasserommet ivertfall.. Tror ikke det er noe lov verk for tempraturer, men det er vell temmelig vanskelig og få gjort noe serlig så lenge det er glo varmt der inne.. Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Hvis det er så varmt er det vell belegg for å slippe elevene ut av klasserommet ivertfall..Tror ikke det er noe lov verk for tempraturer, men det er vell temmelig vanskelig og få gjort noe serlig så lenge det er glo varmt der inne.. 8811940[/snapback] jepp.. jeg kom nettopp hjem=P skulket.. hehe Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hehe, det er vell lov når det er så vamrt, personlig sitter jeg i ett nedkjølt klasserom og leser til eksamen, muntlig;) Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Hehe, det er vell lov når det er så vamrt, personlig sitter jeg i ett nedkjølt klasserom og leser til eksamen, muntlig;) 8811974[/snapback] lykke til Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Takker, jeg trenger nokk det, kom nemelig opp i engelsk.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vi hadde nettopp en tråd om dette, og det endte vel med at vi kom frem til at det ikke eksisterer noe lovverk rundt det. Altså er det opp til hver enkel skole om og hvordan reglene skal være. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Nettop, somsakt før i tråden.. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det var 32 grader i vårt klasserom i dag, med vinduer åpne... Burde da gå ann og få fri da Lenke til kommentar
Humrik Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det var 32 grader i vårt klasserom i dag, med vinduer åpne... Burde da gå ann og få fri da 8812023[/snapback] Med de temperaturene som er nå er det bedre å ha vinduene igjen Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vi hadde nettopp en tråd om dette, og det endte vel med at vi kom frem til at det ikke eksisterer noe lovverk rundt det. Altså er det opp til hver enkel skole om og hvordan reglene skal være. 8812013[/snapback] Det dere kom frem til var helt feil. Det står i Opplæringsloven at temperaturen i klasserommene skal ligge mellom 19 og 26 grader. Unntaket tror jeg er seks uker om sommeren, hvor man må ta høyde for at det kan bli noe varmere. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Da synes jeg du skal linke til paragrafen hvor det står. Leste gjennom avsnittet om "elevane sitt skolemiljø", den sier ikke et kvidder om temperatur. Det står derimot at Det fysiske miljøet i skolen skal vere i samsvar med dei faglege normene som fagmyndigheitene til kvar tid anbefaler. Dersom enkelte miljøtilhøve avvik frå desse normene, må skolen kunne dokumentere at miljøet likevel har tilfredsstillande verknad for helsa, trivselen og læringa til elevane. noe som kan bety at dette er fastsatt andre steder. EDIT: Hørte med min mor, som har vært hovedverneombud: Det er forskrifter som sier at blir det 27 grader, skal alle vinduer og dører åpnes på vidt gap. Hvis dette ikke forbedrer situasjonen skal ungene ut, men de skal ikke sendes hjem. Skulle ønske folk kunne slutte å være påståelige om lovverket. Endret 8. juni 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Mulig jeg tar feil i at det står i Opplæringsloven - jeg trodde det stod i paragraf 9a. Var på et seminar hvor EO i hvert fall framla det som at det var lovsatt med disse temperaturene. Bør sjekkes ut grundigere. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hmm,på min ungdomskole fikk vi gå om temperaturen var under 14 i hvert fall. Som resulterte i at en tulling i klassen min ofte lot vinduene være åpne hele helgen når det var kaldt ute,så på mandagen kom læreren inn,kjente hvor kaldt det var og lot oss dra hjem. Fy,nesten så jeg savner ungdomskolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå