OgnOmm Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Problemet mitt er at jeg ikke får boota eller lagt inn windows, fordi når jeg skal bestemme hvilken disk jeg skal legge inn windows på får jeg at alle adresser er 0. Irc 0, nr 0, ditt 0 osv.. Får den adressen på alle diskene, og da kan klikker det å boote windows. Selv med en disk gikk det ikke. Jeg lurer da på hvordan det er å dele adresse manuelt. Det er jo mulig å dele IRC adresser manuelt, men jeg har ikke gjort det før og lurer på om det er noen tips å ta med seg, eller om det i det hele tatt er mulig ettersom hele adressen til alle diskene er 0. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Det er mye mulig. Var litt usikker på om det var irQ eller irC.. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Tror du må forklare dette litt bedre. Harddisker bruker ikke IRQ... Og dessuten er det mange år siden man måtte tukle med fordeling av IRQ manuelt... Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Driter i det og skaffer nytt hovedkort. Hele problemet er at alle diskene får samme adresse. Hvis du prøver å legge inn windows på en pc med flere disker får alle diskene hver sin adresse. Hva det står der er jeg usikker på, men det er noe sånn: disk 1: <bla>0 <bla>0 <bla>0 disk2: <bla>0 <bla>0 <bla>1 Om det ikke ser helt sånn ut så får dem forskjellige tall nedover for at hovedkortet skal finne igjen disken du legger inn OS på. Problemet her er at alle adressene er helt like, og da finner ikke hk igjen disken jeg la inn OS på og kan dermed ikke boote. Selv med bare en disk finner den ikke igjen disken og booter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå