Gå til innhold

Samsung LE40F71 - 12995kr

Anbefalte innlegg

Siba selger denne for 12995,- som er latterlig billig, den kostet 22 000 nå i Februar. Er en 40" Full HD skjerm og den virker veldig bra.

Men jeg liker ALDRI å kjøpe billige ting og dette er billig. Hva mener folk her ? Er dette en bra skjerm eller burde jeg spare til noe større med bedre kontrast ? Denne skjermen har vel dynamisk kontrast 6000:1 som egentlig bare er 850:1.

Skal bruke den primært til Playstation 3.

Trenger sårt råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung serviceavdeling står for servicen står det i infoen. Så da går je gut ifra at du slipper å ha noe med MasterIT å gjøre hvis det skulle gå til helvette.

8823762[/snapback]

jeg har m86. kjøpte på powerbuyet som var på avforum og vil abselutt anbefale deg og legge på 2k og kjøpe den! det er ikke spessielt billig en gang med 13k for f71. det er helt sykt at den har liggi nesten lik i pris som m86 så lenge som den har gjort. m86 er mye bedere. selv om 13k er den beste prisen jeg har sett på f71 så er det ikke en bra pris i forhold til 86 ;) f71 begynner tross alt og bli gammel :p

Lenke til kommentar

I motsetning til utviklingen av CRT-skjermer, som foregikk med relativt bedagelig tempo, så foregår utviklingen av LCD-teknologi usannsynlig fort. Jeg vil derfor ikke personlig anbefale noen å kjøpe forrige generasjon. Problemet er naturligvis ikke at F71 har blitt noe dårligere skjerm enn da den kostet det dobbelte i fjor høst, greia er bare at den nyeste generasjonen er blitt desto mye bedre. Utviklingen fortsetter selvsagt i samme tempo og når det nærmer seg jul vil det sikkert komme en ny skjerm igjen med enda bedre spesifikasjoner. Den intense gleden over å være i besittelse av den råeste LCD-skjermen er i dag derfor temmelig kortvarig.

Når det gjelder F71 spesielt så er mitt største ankepunkt at denne skjermen har et sortnivå som ikke holder mål. Og jeg går ut i fra at sortnivå er noe de fleste bevisste LCD-brukere kan være enig i at betyr noe. Forbedringen i sortnivå på de nye M8-modellene er med andre ord ganske betydelig. Jeg vil derfor anbefale F71-interesserte å prøve M86/87 før dere bestemmer dere. Hvis TVen skal brukes i noen år så er bør ikke de tusenlappene bety all verdens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...