Gå til innhold

Kraftmonster på 2 kW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke lenge til Elkjøp & Co begynner å markedsføre kraften på strømforsyningene på datamaskinene de selger på samme måte som de har markedsført minne mengde på skjermkort, GHz på Intel prosessorer og PR-Rating på AMD prosessorer.

Jeg ser ikke helt for meg at disse strømforsyningene kan bli noen bestselger med det første. Jeg synst heller at resten av komponentene i datamaskinen burde bli mer gjerrige på energi slik at man kan redusere størrelsen på strømforsyningen. Ikke f*** om jeg skal dedikere en egen kurs til datamaskinen min.

Lenke til kommentar
  Jon Ivar skrev:
Latterlig... rett og slett latterlig... Verden er i energi krise, og vi kjører

på med flere produkter som oppfordrer til mer bruk....

rett og slett bare helt latterlig...

8812069[/snapback]

Så lenge produsentene av harddisker, cpuer og grafikkkort ser ut til å gjøre stort med energiforbruket så vil jo psu-produsenter fortsette å lage monsterPSU'er

Lenke til kommentar
  Jon Ivar skrev:
Latterlig... rett og slett latterlig... Verden er i energi krise, og vi kjører

på med flere produkter som oppfordrer til mer bruk....

rett og slett bare helt latterlig...

8812069[/snapback]

Ja ikke at jeg er noen greenpeace tilhenger, men jeg er enig om at det er latterlig å i det hele tatt gå mot slike enorme strømforsyninger. Ser liksom ikke poenget, kommer ALDRI til å ha enPC som bruker så mye energi, for da må jeg sitte med hørselsvern pga viftene som skal kjøle dette.

Mulig kan det brukes til å drive hele rack's med servere? (singel point of failure, men men)

Lenke til kommentar

Men som sagt, sa burde vaerden bruke mindre strom i framtiden enn na. For ellers matte vi kuttet Kinas befolkning med 50%, til nar de far strom i husene sine ogsa (ja det var litt satt pa spissen)

men verden taler ikke at hele verden har PCer med 2kW PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...