Supernaut_ Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hei, vis du tenker deg at du skal innstallere feks 80 maskiner i en bedrift med Windows XP. Alle maskinene er nybygd og skal innstalleres. Ikke at jeg har fått denne oppgaven men har fått i oppgave å innstallere ca 20maskiner før. Måten jeg gjorde det på var og sette opp en maskin helt ferdig. Så ta en ghost å legge inn på alle de andre, skifte navn og melde inn i domene. Er dette en "gammeldags" måte å gjøre det på? Mvh Daniel Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 En kjapp måte som jeg husket å ha gjort en gang var å lage en RIS server som maskinene knyttet seg til og installete via nettverk. Hvis du søker på ris hos microsoft så får du sikkert flere treff.. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg bruker ghost her i kommunen. Det nye Ghost konsollet kan lage individuelle knfigurasjoner til hver maskin. Den kan inneholde maskinnavn, TCP/IP instillinger, domenetilhørlighet. Du kan til og med velge i hvilket OU maskinen skal ligge under i Active Directory. RIS eller Windows Deployment Services (WDS) er en billigere måte å gjøre det på. Og er på mange måter enklere å sette opp 100% Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 vi bruker Ghost hos meg også. det er den rasketse måten jeg vet om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå