Gå til innhold

Rekordklokk på GeForce 4 TI 4400?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva er det meg deg a?

er det juks å kjøpe kort som har bedre og raskere core og minne enn sånne jallamekk kort??? (som sikkert du har)

missunelse er et fint ord. tenk over hva det betyr...

 

dessuten har jeg Gainward gf4 ti4600 på 340/750. konge....

det er ikke juks å ha et kort som har litt å gå på vettu..

Lenke til kommentar
Hadde det litt gøy før i dag, med dører og vinduer på vidt gap og -10c i rommet startet jeg en liten klokkerunde og kunne da kjøre Gpu på 340 :o (15c på baksiden av kortet!) 750 :o (8c) med denne kjølinga: http://www.home.no/gwikse/POV_LOUD3.JPG

 

Turde ikke holde på så lenge da det dannet seg rim rundt det meste.... :D Men det lover godt for vannkjøling... :D

Det er ikke sikkert at du får klokka særlig mer med vannkjøling. Med mindre du monterer et 80w peltier eller no. Mitt POVXP4200 fikk jeg klokka bittelitt mer med vannkjøling enn med standard kjøling...

Lenke til kommentar

Jah, du vil merke det på støynivået. Og med et 80w peltier, vil du nok oppnå en fin hastighet.. Det som er minuset, er vel kanskje at RAM'en ikke vil få like god kjøling som når det er en vifte som freser ut luft ved siden av dem.. Hvis du da ikke har vifter i døra da.. Men da vil poenget med å fjerne støykilden fra GPU-vifta være borte??

Er selv (nesten) bare interessert i en stille PC...

Lenke til kommentar

Jeg skal lage blokker til rammen også... Det skal kun være vifter på radiatorene i min maskin når jeg er ferdig. Planen er å bruke Titan ALU vifter da de ser kule ut men også har et moderat støynivå(30DB) i forhold til CFM (79). Viftene skal jeg kjøre via en eller annen Rheostat så jeg kan regulere det meste. Slik jeg har bygget opp maskinen trenger jeg ikke vifter i PSU når jeg er ferdig. Ta en titt Her så ser du kanskje hva jeg mener og har planer om. (Radiator i topplokket).

Lenke til kommentar

Ja psu kjører uten lokk og de to viftene bak der er papst 12db vifter, men de blir unødvendige når psu ene er vannkjølt samt at det vil sitte en 120mm vifte over dem og trekke. PSU nr to vil bli plassert speilvendt mot den som sitter der. Uten lokk ja. Ingen søsken som bor sammen med meg, men bikkja lot jeg få lære det EN gang. (snuta kom litt for nær :o ). Siden har ikke det vært noe problem :lol:

Lenke til kommentar

PSU ene tar jeg med til Danmark og www.watercooling.dk for modifikasjon da jeg ikke tør å custom bygge det selv da det er for mange elementer som skal kjøles. Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal total vannkjøle eller bare kjøre cheap løsningen dems. Det skulle ikke være nødvendig å kjøre total løsningen med mitt oppsett, men jeg sjekker det nermere når den tid kommer ;)

Lenke til kommentar

ikke jeg.men jeg har modifisert gpu med cpukjøler i alu fra t-bird 1000mhz å satt på gf4 ti 4200 kortet mitt. får gpu opp i 320 fra 250 helt feilfritt.....men så har du ram på 4ns.....jaja fra 445 til 500 er ikke så imponerende.....men jeg skal kjøpe sån ramkjølere å se om jeg tjener noe på d

Lenke til kommentar

Jeg har et gammelt Geforce 3 Ti 500 kort fra Gainward med 4 ns minne!

Kjøpte meg en ny kjøler og nye ram sinks!

Blue orb og noen kjøleribber til en pentium 3!

Festa til og begynnte å klokke!

 

Starta på 230 på GPU og 520 på minnet!

Fikk den helt opp til 275 på GPU og 540 på minnet

Når jeg gikk over det ble det korrupt grafikk!

 

Tenkte at dette var for jævlig!

 

Tok løs ramsinks og Blue orb!

 

Festa til en CPU kjøleribbe på GPUen meg nye hull i kortet!

 

Deretter tok jeg og festa til en 80x80mm vifte fra Delta med et adapter slik at den passa til ribba!

 

Hadde Artic silver 3 under Rambrikkene og GPUen! Satt på de gamle ramsinksene til Pentium 3en!

 

Deretter tok jeg en slange fra vifta å kobla til ned i kjelleren, via et sentralstøvsuger annlegg!

 

Starta opp maskina og den gikk som en klokke!

Det var 2 grader C i kjelleren da jeg begynnte å overklokke!

 

Starta på der jeg slapp! 275 på GPU og 540 på minnet!

 

Fikk kortet opp i 310 mhz på GPU og 602 mhz på minnet!

Men da var det så kaldt i rommet at jeg måtte sitte med bobblejakke!

Og støyen fra vifta var enorm!

 

Ikke no varig løsning spør du meg!:)

 

Gøy mens det varte! :woot:

Lenke til kommentar
Jeg klarte å klokke mitt Ge-Force 4 Ti4400 fra orginale 254/560 til 344/810

Noen som klarer å slå d ??

Jeg brukte en Vapochill  :rofl:  :google:

 

 

joda... jeg slår deg nok ikke nei :roll:

 

men med tanke på at du brukte vapochill og har bedre kort enn meg..så burde du greid mer enn 460mhz mer enn meg..er du ikke enig???

 

og jeg bruker standard kjøling :lol:

 

can someone please buy me a vapochill so i can do some serious overclocking?? :wink: lurer på hvor langt et pov gf4 ti4200 xp går med vapochill jeg,siden jeg nå greier 340750.. så må den jo takle en del til :D

 

men du har nok rekorden ja..GRATULERER!!! :lol:

men på en måte syns jeg du burde greid mer i forhold til meg,men men.. BRA fordet!! :woot::lol:

 

hilsen cool_boy :D

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjøre det skikkelig med Prometia? LOL

 

Nei jeg tviler på de opplysningene da han påstår at han har oppnådd 810MHz på rammen ved å vapokjøle gpu... Kort liv på det kortet vil jeg tro om han ikke har isolert det skikkelig. Enkleste måten å få det avklart er screenshots samt bilder av kjølesystemet. ?

 

Om det blir lagt ut noen bilder av dette sinnsvake prosjektet så kanskje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...