Fallingwater Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg synes 50*50 er en fin størrelse jeg, men 60*60 er også greit. Det som irriterer meg er animerte bilder som tar all opperksomheten bort fra teksten. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 *kremt*host* http://home.online.no/~asbabra/misc/host.gif Den gjør jobben for dere Virker som dere bruker standard 80 pixel som limit for meg. Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 50x50 er nå satt foreløpig, da. Så får vi evaluere det nærmere. Men det er jo ganske rart å se at så mange har store problemer med å holde seg innenfor 50x50 da - det er sjitlætt å ordne! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 hvis det er så lett, så kan du forklare da Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 *kremt*host* http://home.online.no/~asbabra/misc/host.gifDen gjør jobben for dere Virker som dere bruker standard 80 pixel som limit for meg. Maximum Avatar Dimensions (Height x Width in pixels) 50 x 50 Å holde seg innenfor disse grensene er jo lett. Er bare å bruke ett bilderedigeringsprogram elns. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Det som irriterer meg er animerte bilder som tar all opperksomheten bort fra teksten. Enig til tusen! Animerte avatarer (forsåvidt smilyene også) er ekstremt distraherende. Forumet skal jo leses Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Lol har dere konsentrasjons problemer? adhd eller whatever det heter? Lenke til kommentar
Lars73 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Fint at det endelig kom avartarer på dette forumet.. Varer nok ikke lenge.. Så lenge noe kan missbrukes, så vil det bli det. Er jo mindre enn 10% som holder seg under kravene jo Jeg stemmer for 60-60 eller 80-80. Jeg har forresten tatt i bakken når det gjelder min avartar, så den får ingen andre ta... :o Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Ja eg skulle ønske alle kunne stemme på hvilken størrelse man skal ha på avatarene men desverre tviler eg på at det skjer. 80x80 hadde vært perfekt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 hmmm, folk burde jo respektere størrelsen. Skaljo ikke såå mye til for å resize et bilde... Din er jo KJEMPESTOR i byte. nesten 12kb. Prøv å senk fargedybden en del. <- Min avatar 8) Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg synes grensen burde bli litt høyere .... entkelte av bildene blir bare stygge på 50x50 men shitt heller .. Lenke til kommentar
amund Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg synes grensen burde bli litt høyere .... entkelte av bildene blir bare stygge på 50x50 men shitt heller .. For det første ser forumet ut som et håpløst pynta juletre etter at vi har åpnet for bruk av avatars. For det andre blir det ekstra mye grafikk for folk å laste ned. Riktignok er det en grense for filstørrelsen på 6KB, men når man skal vise en side med 20 meldinger har man fort vekk 150KB ekstra å laste bare fordi brukerne synes avatars er Tingen (med stor T). Dette er et diskusjonsforum, og normalt trenger man ikke å bruke bilder for å diskutere, gjør man vel? Jeg bruker det iallefall veldig lite :-) Oppfordrer herved alle til å bruke avatars på en fornuftig måte. Det vil si kun rene bilder (ingen animasjon), og de må ikke overskride kravene som er satt (50x50 og 6KB). Og det er ikke noe "must" å ha avatars. Bruk av avatars er oppe til debatt internt. En del av moderatorene er svært skeptiske til bruken av disse. Mvh, Amund Lenke til kommentar
pekle Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Bruk av avatars er oppe til debatt internt. En del av moderatorene er svært skeptiske til bruken av disse. Godt å høre. Enig i juletre-analogien, enkelter sider er slitsomme å lese. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Tror nok heller løsningen på problemet er å fixe det slik at de som vil kan skru av visningen av avatars. Ellers er det jo ikke noe stort problem å slå av bruken av bilder når man surfer forumet - det er veldig enkelt i f.eks. Opera (g). Lenke til kommentar
pekle Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Tror nok heller løsningen på problemet er å fixe det slik at de som vil kan skru av visningen av avatars.Ellers er det jo ikke noe stort problem å slå av bruken av bilder når man surfer forumet - det er veldig enkelt i f.eks. Opera (g). Burde gå av å slå av ja. Opera-løysinga funkar forsåvidt, men det ser litt teit ut ettersom det nye designet brukar ein del bilde-knappar. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Enda et GNISTRENDE påskudd for å legge in vbulletin: http://www.b-real.net/pix/Untitled-1.jpg Akkurat den funksjonen er der innebygd og eksistere for både avatar og signatur. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Vil det bli mulig å få lagre avataren sin lokalt snart? Jeg har ikke noen hjemmeside og tripod, geocities, etc. sperrer for remote linking. Midlertidig løsning er å linke til en crappy thumbnail på en obskur site (urk...) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Vil det bli mulig å få lagre avataren sin lokalt snart? Jeg har ikke noen hjemmeside og tripod, geocities, etc. sperrer for remote linking. Midlertidig løsning er å linke til en crappy thumbnail på en obskur site (urk...) Hvis du trenger noen å hoste avataren din så kan jeg hoste den for deg. Send meg den på email på [email protected] Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Sytekopper, hengerumper er dere alle, jeg sitter på mitt gamle 56k modem og det går slettes ikke tregt og laste ned forumsidene selv om avatarer er aktivert. Kanskje dere burde skifte browser? huff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå