Bluesky Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Da har jeg signert min første leiekontrakt, og i slutten av sommerferien flytter jeg for første gang til min egen bolig. Jeg tror dette blir en spennende tid med mye ansvar, men også mye mer frihet enn jeg er vandt til. Jeg har allerede begynt å sette opp en liste over ting jeg trenger til leiligheten, og den blir lengere og lengere for hver dag, alt fra gardiner til teskjeer. Tenkte derfor å starte en liten tråd om dette slik at vi kan utveksle erfaringer, tips og andre ting som handler om dette. Så er det mange her som også snart skal flytte ut? Eller kanskje du allerede bor for deg selv, isåfall hvordan synes du det var å bli din egen herre? Hyggelig om du blir med på debatten Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg flytter til en hybel til sommer, i forbindelse med skole.. Det er kjekt med handle lister, det er kjekkt å ta seg en liten tur til Ikea.. Eller elPrice hvis man skall ha noe av elektronik.. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Når det gjelder kjøkkenutstyr, så er det lett å glemme noe. Da er det faktisk enklere å kjøpe det man trenger når man først kommer på det. Det som er mest pes er husarbeid. Kaninene hoper seg opp i ufattelig hastighet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har planer om det samme fra høsten av, men er fremdeles på utkikk etter bolig Så henger meg like gjerne på her. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Tror det kan være greit å ha et budsjett, så man enklere klarer å holde av penger til husleie, strøm, mat og andre essensielle ting. Er nok enda en liten stund til jeg flytter ut, særlig med den ordningen jeg har hjemme nå, men det blir nok som du sier Bluesky at det blir langt mer ansvar, men også mye frihet. Gratulerer med din første leilighet, da! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 jeg flyttet ut for ca 8mnd siden, og har MYE mer kjøkkenutstyr enn jeg trenger... jeg har aldri satt opp budsjett, men så tjener jeg relativt bra også da... og oppvasken tar seg ikke selv lengre det samme gjelder rotet men en ting jeg fant ut relativt raskt, mat som puttes i micro i X antall minutter er lett å lage, men den er ikke god når du spiser det for mye av det. Lag heller litt skikkelig mat, det tar ikke SÅ lang tid, f.eks lage paste, kjøttdeig og ha en ferdig saus tar 10 min(ja, det tar faktisk ca så lang tid), og er sykt mye bedre enn micro-mat... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Skal også flytte for meg selv, riktignok sammen med noen andre da men uansett. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg flytter også for meg selv i sommer..Må si jeg gleder meg veldig, men det er blandet med å grue seg! Sinnssykt mye jeg må ha med meg! blir bare mer og mer! Men har kjøpt litt her og der så jeg ikke blir sjokkert når jeg står der i en tom hybel uten en dritt Tror jeg skal komme meg på Ikea å handle kjøkkensaker og ting til badet, kjempebillig og flott! Skal prøve å kjøre stil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå