leifeinar Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 er så lei av og pløye engelske pocket bøker med ørsmå skrift......så jeg trenger bra fantasy oversatt til norsk....noen tips som Terry Goodkind - The Sword of Truth George R. R. Martin - Song of Ice and Fire 1 - A Game of Thrones finnes det noe i den duren som er oversatt? Lenke til kommentar
archanios Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Spørs litt kva type fantasy du er ute etter. Kor avansert den skal vere, aldersgruppe og så vidare. Denne syns eg var veldig fin, men den er egentlig beregna for ungdom. Eg las den på engelsk, usikker på korleis oversettinga er. Michelle Paver har også nokre andre bøker som er utgitt på norsk, som muligens er verdt å sjå på. Ellers kan du jo sjekke ut B. Andreas Bull Hansen og Horngudens tale. Norsk fantasy som etter mi meining er veldig fin. Dersom du har litt meir spesifikasjonar til kva du vil ha så er det gjerne enda lettare. Terry Goodkind og Georde Martin ser dessverre ikkje ut til å vere oversett til norsk Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 tja, spesifisere...er jo 31 år så noen barne bok blir kanskje utenfor mitt område liker sånn som wheel of time, dark elf triology. men er egentlig ikke så kresen så lenge det er bra bøker leste horngudens tale for noen år siden, var fin den Lenke til kommentar
archanios Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hm. Er dessverre vanskelig å finne skikkelig kvalitets-fantasy på norsk. Er for det meste berre det mest mainstream som slepp gjennom. Robin Hobb vil eg verkeleg anbefale. Fins dessverre ikkje på norsk dei heller, men det er få bøker eg har hatt like stor glede av. Å begynne med Assasins Apprentice og jobbe seg gjennom dei tre første triologiane var ei fryd. Farseer Triology Liveship Traders Tawny Man Vanvittig flotte triologiar. Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Sjekk ut Olaf Havneses Malurt heter stjernen, den kan du lese på nett på havnes.com Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Selv er jeg en stor fan av Terry Pratchett (Discworld/Skiveverdenen på norsk) Er usikker på om alle bøkene er oversatt, men de to første bøkene (legendariske) heter på engelsk "The color of magic" og "The light fantastic". Ta en titt i en online bokhandel og søk på Terry Pratchett. De norske titlene ligner sannsynligvis på disse. Det er for øyeblikket over 30 bøker i serien, og de følger 3-4 hovedpersoner / grupper alt etter hva som passer til temaet. Det kan kanskje virke litt useriøst, men er hysterisk morsomt. Engelsk humor og satire i stor stil edit: norske, ikke norke Endret 19. juni 2007 av Melfacion Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Er usikker på om alle bøkene er oversatt, men de to første bøkene (legendariske) heter på engelsk "The color of magic" og "The light fantastic". Ta en titt i en online bokhandel og søk på Terry Pratchett. De norske titlene ligner sannsynligvis på disse. jo har selfølgelig pløyd disse, er jo klassikere skjønnte etterhvert at dette var litt ambisiøst, så dro og kjøpte A game of thrones, første bok i a "song of fire and ice" Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Kom på en til. Dragonlance har en fantastisk bra norsk oversettelse... Jeg har ledd så tårene har trillet, og hatt den gode følelsen som får deg til å lese bare en side til, og en til og en til. Ikke bare lattermusklene som har fått trening heller. Tårene har presset på av helt andre grunner også Anbefales på det varmeste Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har nettop lest Eragon og den eldste, og synes disse bøkene var svinbra. Liker historier med drager, magi, alver osv. Har også lest Tolkiens bøker og alle HP bøkene. Nå har jeg lyst å lese en ny bok. Noen tips? Fristet litt å lese Dark Elf trilogien, men er denne kommet på norsk? Isåfal, hva er tittelen? Lenke til kommentar
Thhe Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ikke noen som skriver om Tidshjulet? Bokserien er en av de beste, og er bra oversatt. I tillegg syntes jeg at Riftkrig-sagaen var bra(magikerens lærling, magiens mester, sølvtorn, osv) var også bra, men disse får du ikke kjøpt lenger, de blir ikke lengre utgitt. Men du kan jo alltids låne dem på biblioteket. Jeg syntes også at sagaen om Belgarion og Bøkene til Katharine Kerr(Sølvdolken+mange flere, men er litt forvirrendes å lese, hvis du ikke klarer å holde styr på alle navnene som dukker opp ). Husker ikke navnet på alle forfatterne, men bare google titlene, så vil dere finne frem :!: . Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 har lest rift krigen og tidshjulet.... tidshjulet er jo nydelig hvis man ser bort fra allt rotet i bok 9 og 10, tenker da spesiellt på de 500 sidene man leser om Perrin som leter etter kona si men jeg har enda tilgode og lese om en kraftigere magicker enn Rand, han er rett og slett enorm, blir helt satt ut når han setter igang. Aragon skulle hatt han i helms-deep når orkene kommer og ikke Gandalf med staven som lyser Lenke til kommentar
Thhe Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Er enig med deg at det er litt tull i bok 9 og 10, masse av historien bare gjentok seg selv men jeg har enda tilgode og lese om en kraftigere magicker enn Rand, han er rett og slett enorm, blir helt satt ut når han setter igang. Aragon skulle hatt han i helms-deep når orkene kommer og ikke Gandalf med staven som lyser 8965215[/snapback] Likte ikke helt humørskiftet-hans, men man blir vel sånn med en stemme i hodet . Noen som har hørt at neste bok(12) skal bli den siste? Jeg har hørt det et par steder... Personlig syntes jeg at Pug var len god del mektigere, spesielt på Arenaen i den andre verdenen(i bok 2) Endret 28. juni 2007 av Thhe Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Robert jordan har jo en dødelig sykdom, så jeg er litt usikker på om han klarer og bli ferdig. men det er sikkert muli Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Noen som har hørt at neste bok(12) skal bli den siste? A Memory of Light vert den siste ja. RJ sjølv har sagt at om so boka vert 1500 sider lang so skal det verte den siste. Han jobber litt iblant, men er jo svekka av sjukdomen, so eg kan ikkje tenkje meg det går so veldig fort. Følg med i blogen hans for oppdateringar, som kjem ein gong iblant (ikkje ofte). Det vetle me veit om bok 12 er oppsummert her. Endret 28. juni 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei hvorfor gå for oversatte bøker når det finnes masse fine norske forfattere selv er jeg skikkelig fan av trilogien sagaen om den siste nattkrigeren av Olaf Havnes. Dette er en kjempebra fantasy serie som virkelig fenger, ikke mange bøker som har fenget meg så mye som de har gjort. Historiene har ikke noe magi, men det behøves absolutt ikke. Her er det spenning fra ende til annen. eneste boka jeg la fra meg fordi jeg ikke turte lese mer :s og det sier en del... Trur de fleste bibliotek har denne serien inne, selv lånte jeg alle 3 bøkene der og kjøpte de siden fordi de var så bra vær så snill å les den Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 trilogien sagaen om den siste nattkrigeren mener jeg har lest disse skal stoppe innom biblio på tur på jobb i morra Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 fikk et tips på job om en triologi sim heter Trollmannen fra Jordsjø, noen som har lest den? http://ask.bibsys.no/ask/action/show?pid=0...3729&kid=biblio Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei! Spurte om noen hadde no tips til fantasy bøker i går, og endte opp med å låne en bok som het "The Sword Of Shannara". Bare lurte på om det var en bra bok? Har ikke lest så mye enda, men virker jo grei nok... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 jo den er fin den, vil ikke si at den er av de beste, men fin nok Lenke til kommentar
Thhe Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 fikk et tips på job om en triologi sim heter Trollmannen fra Jordsjø, noen som har lest den? http://ask.bibsys.no/ask/action/show?pid=0...3729&kid=biblio 8970315[/snapback] Har lest et par av dem, men jeg begynnte mitt inni, det gikk ikke så bra . Det er ikke en klassisk fantasy-bok, var litt rar(som jeg husker, lenge siden jeg har lesst den). Du kan jo prøve Phenomena, men den er litt "barnslig"(spørs hvordan du ser det). Hvis du vil ha en skikkelig artig norsk fantasy-bok, så annbefaler jeg på det sterkeste å lese De Fire og Han som Gjør Galt Verre. Ser litt barnslig ut, siden hovedpersonene er fem snakkendes dyr, men det glemmer du på en måte underveis i boka. korte omtaler finner du her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå