chrlod Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hei. Har i det siste merket at upload hastigheten min har blitt betraktelig dårligere. Linja mi er 10/10 Mbit/s (fiber fra Lyse). I det siste har jeg fått rundt 700 kbit/s og opp til 4 Mbit/s om jeg er heldig, i upload (downloaden er som den skal være). For å teste linja har jeg brukt "TPTEST" (versjon 3.12). Jeg testet med og uten router som mellomledd, og det gav betydelige forskjeller. Uten routeren testet jeg linja til like over 11 Mbit/s (upload og download). Routeren min er Dlink DI-604. Har prøvd å resette den og oppdatere firmwaren, uten hell. Noen som vet hva problemet kan være? EDIT: TPTESTen forteller meg at det bare er TCP sending det går utover, UDP sendingen er fin. Endret 7. juni 2007 av chrlod Lenke til kommentar
nets Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Desverre så er Dlink rutere helt elendige Har den god nok kjøling ? Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Desverre så er Dlink rutere helt elendige Har den god nok kjøling ? 8810639[/snapback] De eldre D-Link produktene har jeg også hatt litt ymse erfaringer med, men de nye produktene er etter min mening kjempebra!! Kjører en DFL-800 her hjemme og det funker meget bra Har også lest om mange som har glitrende erfaringer med DIR-655... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Nettopp kjøpt D-Link DIR-655 etter å ha hatt det samme problemet med en Linksys-ruter, og er strålende fornøyd med renter, så ikke diss D-Link sine rutere. Linksys derimot!! Neida. Noen rutere er elendige, men det betyr ikke at andre rutere fra samme produsent automatisk også er det. Jeg mistenker at nettleverandører holder seg til et minimum når det gjelder rutere de sender ut til sine kunder. Min forrige ruter praktisk talt døde da den ikke taklet tilkoblingene fra BitTorrent-nettverket. Den hang seg opp, og nettet var sirup resten av dagen, om ikke lenger. Hvis dette høres kjent ut, er nok den beste løsningen å kjøpe en ny ruter som takler et høyere antall samtidige tilkoblinger. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Ruteren henger seg ikke ved BitTorrent. Synes den har vert veldig stabil hele tiden, inntil nylig. Dvs, den er stabil enda, men noe rart skjer med TCP sending. TCP/UDP sending er kun 9,4 % !! Angående kjøling: Ruteren henger på en vegg i kjelleren. Den henger ikke tildekket/innelukket, eller i solskinn. Temperaturen i kjelleren er ganske stabil, ~20 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå