Gå til innhold

Test av AMD Athlon XP 2700+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja...vet ikke om jeg ville ha gått for amd etter denne testen, men det er kanskje en annen sak.

En annen sak er dette:

Test:Overklokking"]=http://www.hardware.no/tester/cpu/athlonxp_2700/index8.html]Test:Overklokking[/url] Bildet over er ikke til å ta feil av. Det høyeste vi klarte å presse prosessoren i vårt testsystem var 2470 MHz

Hva vil det tilsvare i Xp sin målestokk? Altså, vil det bli Xp 3200+ eller?

Kunne ha vært kjekt å vite.

Samme gjelder den andre overklokkingen.

Lenke til kommentar

Hva slags kjøling ble brukt på XP2700+? Hvordan var temperaturene? Og var den var låst? For det hadde jo vært artig å klokke ved hjelp av multiplier - hadde sluppet de overklokkingsproblemene dere hadde da! Men det er kanskje overklokking.nos jobb å begynne å låse opp prosessorer.. :roll:

Personlig har jeg i hvert fall ikke tenkt å kjøpe noe så dyrt..

Lenke til kommentar
pysete klokking, som alltid  :roll:  

vær klar over at mangen folk (særs *kremt* intel-fans) misoppfatter i farten og ikke får med seg at prosessoren når lengre under andre forhold enn de dere opererer med. f.eks et nforce2 chipsett der mp er ulåst

Lenke til kommentar

Jeg har xp2700+ med asus A7N8X deluxe. Denne testen bekrefter hvor overlegent nForce 2 er i forhold til via kt400. Om vi ser på 3dmark score på min maskin er den 15328 på default(radeon 9700pro). Dette er over 1000 poeng bedre enn kt400 i denne testen. Håper dere kommer med en test med samme cpu på nforce 2. Jeg synes ikke xp2700+ fortjener en lusen 4 når den med nforce 2 yter bedre en p4 2,8ghz i de fleste tilfeller...

Lenke til kommentar
pysete klokking, som alltid  :roll:  

vær klar over at mangen folk (særs *kremt* intel-fans) misoppfatter i farten og ikke får med seg at prosessoren når lengre under bedre  forhold.

Problemet med overklokkingen her var først og fremst at PCI-hastigheten ble så høy hat innholdet på harddisken ble korrupt. Intel har en fordel med overklokking fordi de kan låse PCI/AGP-hastigheten samtidig som man overklokker FSB, dette har desverre ikke AMD, og derfor blir det å overklokke FSB for masse praktisk talt umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...