Howard Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Test av AMD Athlon XP 2700+ Papirlanseringer har blitt en virkelighet i dataverdenen. Vi er etterhvert blitt vant til at det tar et par måneder før produktene er i butikkhyllene. Nå har endelig XP 2700+ funnet veien til butikkene og vi har tatt en nærmere titt på dyret. Les testen her. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 på Testoppsett siden har dere skrevet "Konfigurasjon for test av AMD Athlon XP 2800+" det skal ver være XP 2700+ ? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 har nå lest hele testen. bra jobbet gutta! og få opp en test av KT400 og nforce2 snart. eller den kan jo jeg lage som har både a7v8x og a7n8x liggenes Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Tja...vet ikke om jeg ville ha gått for amd etter denne testen, men det er kanskje en annen sak. En annen sak er dette: Test:Overklokking"]=http://www.hardware.no/tester/cpu/athlonxp_2700/index8.html]Test:Overklokking[/url] Bildet over er ikke til å ta feil av. Det høyeste vi klarte å presse prosessoren i vårt testsystem var 2470 MHz Hva vil det tilsvare i Xp sin målestokk? Altså, vil det bli Xp 3200+ eller? Kunne ha vært kjekt å vite. Samme gjelder den andre overklokkingen. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hm...rart...får ikke lov til å redigere det inlegget mitt ovenfor Lenke til kommentar
vegge Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hva slags kjøling ble brukt på XP2700+? Hvordan var temperaturene? Og var den var låst? For det hadde jo vært artig å klokke ved hjelp av multiplier - hadde sluppet de overklokkingsproblemene dere hadde da! Men det er kanskje overklokking.nos jobb å begynne å låse opp prosessorer.. Personlig har jeg i hvert fall ikke tenkt å kjøpe noe så dyrt.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 FPU=Floating Point Unit, kan forenklet kalles en matteprosessor. Tror den behandler desimaler mye kjappere med FPU. Dette husker jeg fordi FPU faktisk var tilleggsutstyr på Amiga-maskinene Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 13% overklokking, og den fikk en pluss for "Gode overklokkingsegenskaper" ? Det var vel ikke noe serlig imponerende. Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 hadde vært artig å sett resultatene med en 3.06 med HT på et Granite Bay basert hk. =) Lenke til kommentar
normal Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 pysete klokking, som alltid vær klar over at mangen folk (særs *kremt* intel-fans) misoppfatter i farten og ikke får med seg at prosessoren når lengre under bedre forhold. Lenke til kommentar
normal Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 pysete klokking, som alltid vær klar over at mangen folk (særs *kremt* intel-fans) misoppfatter i farten og ikke får med seg at prosessoren når lengre under andre forhold enn de dere opererer med. f.eks et nforce2 chipsett der mp er ulåst Lenke til kommentar
Jarod_24 Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hva er en Heat Spreader? og, hva menes med knust kjerne? (høres skummelt ut) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hva er en Heat Spreader? og, hva menes med knust kjerne? (høres skummelt ut) Heatspreader Lenke til kommentar
netnic Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har xp2700+ med asus A7N8X deluxe. Denne testen bekrefter hvor overlegent nForce 2 er i forhold til via kt400. Om vi ser på 3dmark score på min maskin er den 15328 på default(radeon 9700pro). Dette er over 1000 poeng bedre enn kt400 i denne testen. Håper dere kommer med en test med samme cpu på nforce 2. Jeg synes ikke xp2700+ fortjener en lusen 4 når den med nforce 2 yter bedre en p4 2,8ghz i de fleste tilfeller... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 pysete klokking, som alltid vær klar over at mangen folk (særs *kremt* intel-fans) misoppfatter i farten og ikke får med seg at prosessoren når lengre under bedre forhold. Problemet med overklokkingen her var først og fremst at PCI-hastigheten ble så høy hat innholdet på harddisken ble korrupt. Intel har en fordel med overklokking fordi de kan låse PCI/AGP-hastigheten samtidig som man overklokker FSB, dette har desverre ikke AMD, og derfor blir det å overklokke FSB for masse praktisk talt umulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå