Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke hdd ?!

Anbefalte innlegg

Har innstalert Vista på en 250 samsung hd og har samtidig en annen samsung hd tilkoblet.Problemet er at jeg ser den ikke når jeg klikker på min Datamaskin.Det kommer bare opp den ene. Jeg finner hd i Enhetsbehandling ..

Hva skal jeg gjøre ..De er begge sata disker :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det er det to muligheter når du ikke ser disken i "min datamaskin" med du ser den i "enhetsbehandling".

1. Den har ikke fått stasjonsbokstav.

Løsning: høyreklikk på min datamaskin, velg behandle, velg diskbehandling. Kontroller at den ikke har fått en bokstav, høyreklikk på disken og sett bokstav.

2. Den har klikka slik at den er uformatert eller til og med upartisjonert.

Løsning: Gå inn på diskbehandling som beskrevet i forrige punkt. Se om området på disken er beskrevet som upartisjonert eller uformatert (raw). Partisjoner og formater etter behov.

PS. Om du hadde noen data på disken og den har klikka som beskrevet i nr. 2 må du hente ut filene før du partisjonerer og/eller formaterer og legge de på en annen disk midlertidig.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det er det to muligheter når du ikke ser disken i "min datamaskin" med du ser den i "enhetsbehandling".

1. Den har ikke fått stasjonsbokstav.

Løsning: høyreklikk på min datamaskin, velg behandle, velg diskbehandling. Kontroller at den ikke har fått en bokstav, høyreklikk på disken og sett bokstav.

2. Den har klikka slik at den er uformatert eller til og med upartisjonert.

Løsning: Gå inn på diskbehandling som beskrevet i forrige punkt. Se om området på disken er beskrevet som upartisjonert eller uformatert (raw). Partisjoner og formater etter behov.

PS. Om du hadde noen data på disken og den har klikka som beskrevet i nr. 2 må du hente ut filene før du partisjonerer og/eller formaterer og legge de på en annen disk midlertidig.

8809680[/snapback]

Takk .!! Det var det som skulle til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...