Gå til innhold

Kommentar-tråd til: Worklogg: "Speedbåt" prosjekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at noen flere begynner og lage workloger også her i båtforumet :thumbup: , får bare håpe du er flittigere til å legge ut updater enn meg da :p

 

Å støpe kant til fenderlista måtte jeg gjøre på min speedbåt også, men jeg fikk ikke delt skroget og dekket fra hverandre, så det var ett h******.....

 

 

Ble jo veldig bra det du har gjort hittil, fortsett sånn, ser du kan støpe i motsetning til de som hadde "forsterket" min båt :p

Lenke til kommentar
Flott at noen flere begynner og lage workloger også her i båtforumet :thumbup: , får bare håpe du er flittigere til å legge ut updater enn meg da :p

 

Å støpe kant til fenderlista måtte jeg gjøre på min speedbåt også, men jeg fikk ikke delt skroget og dekket fra hverandre, så det var ett h******.....

 

 

Ble jo veldig bra det du har gjort hittil, fortsett sånn, ser du kan støpe i motsetning til de som hadde "forsterket" min båt :p

8809762[/snapback]

 

Hehe. Takk for det. Kommer update til helga. Da skal jeg sette sammen skroget og kanskje sette inn seter og sånn :)

Lenke til kommentar
Ble veldig bra med de setene i, veldig fine seter også, i motsetning til mange andre jallaseter som bli satt inn i slike båter....

 

men ett lite tips, legg til en stor link/tekst i bunnen av hver update, til kommentartråden, så slipper du surr med posting i worklogen

8829438[/snapback]

 

Tenkte kanskje folk fikk med seg det i første post, men skjønner hva du mener ja :p

Lenke til kommentar

Ble fint nå, men hvorfor er fenderlista skrudd hele veien?

Foran der du sitter, inn i det "hullet" inn under dekk, kunne du jo ha malt det hvitt, ser litt penere ut, og til den kanten der, får man kjøpt lister du bare dytter på, så ikke man skraper seg opp når man setter seg ;)

 

Litt instrumenter og et anlegg hadde også gjort seg, men det koster flesk da :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ble fint nå, men hvorfor er fenderlista skrudd hele veien?

Foran der du sitter, inn i det "hullet" inn under dekk, kunne du jo ha malt det hvitt, ser litt penere ut, og til den kanten der, får man kjøpt lister du bare dytter på, så ikke man skraper seg opp når man setter seg ;)

 

Litt instrumenter og et anlegg hadde også gjort seg, men det koster flesk da :thumbdown:

8903121[/snapback]

 

Fenderlista er festet med poppnagler. Dette er bare for at den skal sitte ordentlig fast. Har tenkt å sette på gummilist rundt hullet, men tenkte å ta det senere. Samme med å male. Anlegg kommer, men må ha penger til det først. er begrenset hva man har med penger som 16åring vettu :p

Lenke til kommentar
Fenderlista skal ikke festes med popnagler da, man skal poppe sammen skroget og dekket, men fenderlista skal bare kokes og strekkes på og to skruer i hver ende, det holder godt nok det....

 

Jeg er 16år og har for tiden 27 000 til overs, pluss en båt til 45 000 :w00t:

8906110[/snapback]

 

Joda, holder nok det, men popnagler gav det hele en kul look. Hvor har du fått såpass med penger fra? Konfirmasjon?

Lenke til kommentar
csVirus ;)

8908095[/snapback]

 

Hehe. Må nesten si meg enig der ^^ Er som en kammerat av meg. Hadde båt til rundt 35tusen som han nylig solgte, har rundt 200 000kr på en sparekonto og nå rundt 50 000 på en "båtkonto". Men alt har han fått i konfirmasjon og ellers. Har ikke gjort en dritt for dem :p

Lenke til kommentar

Vel må jo nesten bare forsvare at ikke jeg er en snobb da :tease:

Kjøpte en speedbåt for 7000, fikk og en motor til 8000, som jeg senere solgte for 23 000, den andre båten jeg har, kjøpte jeg for 20 000 og selger den for 45 000, og når det skal sies fikk jeg bare 12 000 til konfirmasjonen + at de betalte 3500 på speedbåten.... Ikke noe snobb her nei ;)

Jobbing og blodslit ;)

 

Venter forresten på lønning på 8000 kr :w00t:

 

Men skal du ha noen instrumenter i båten eller? hvis du har batteri er det alltid greit med et voltmeter, knopmåler er jo kjekt og ha, og et bryterpanle kanskje siden du har lanterne, og kanskje skal ha annlegg?

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
Vel må jo nesten bare forsvare at ikke jeg er en snobb da :tease:

Kjøpte en speedbåt for 7000, fikk og en motor til 8000, som jeg senere solgte for 23 000, den andre båten jeg har, kjøpte jeg for 20 000 og selger den for 45 000, og når det skal sies fikk jeg bare 12 000 til konfirmasjonen + at de betalte 3500 på speedbåten.... Ikke noe snobb her nei ;)

Jobbing og blodslit ;)

 

Venter forresten på lønning på 8000 kr :w00t:

 

Men skal du ha noen instrumenter i båten eller? hvis du har batteri er det alltid greit med et voltmeter, knopmåler er jo kjekt og ha, og et bryterpanle kanskje siden du har lanterne, og kanskje skal ha annlegg?

8910793[/snapback]

 

Hehe. Godt å høre. Skal ha et batteri ja. Begynte med at jeg fant ut at lanterna som går på sånne vanlige batterier ser drit stygg ut i forhold til 12V lanterne og at jeg skulle ha anlegg, så kunne like gjerne ta alt på batteri.

 

Det jeg skal ha inn i båten etterhvert blir da:

 

-Batteri (ganske snart)

-Anlegg (hadde tenkt å drøye til våren, men kan hende jeg kjøper i sommer)

-Knop måler (får se hva jeg gidder å bruke penger på :p )

-Bryterpanel og eventuelt voltmeter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...