Cheshire Cat Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 si meg, er det virkelig så vanskelig å akseptere flertallets ønske? norge har et demokratie, i et demokrati er det flertallet som bestemmer (da dette tydeligvis er mest rettferdig). antageligvis vil ikke 90% av befolkningen se nakne kropper (uansett form og fasong) 24/7. hva om dere samler opp alle nudister, så kjøper dere et land? Lenke til kommentar
Chao Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Jeg ønsker ikke å se en naken åttiåring med rullator! ...Uansett: Jeg tror kvinner tenner like mye på mannebryst som menn gjør på kvinnebryst Hvem synes egentlig det er støtende å se pupper, kvinner eller menn? Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jeg vil f.eks. ikke se nakne kvinnebryst da dette gir ukontrollerbare reaksjoner (noe som er jævlig negativt i min nåværende jobb (prøv å selg noe med en heavy boner)). Grunnen til bonern blir jo så klart grunnet dagens samfunns sexifiseringen av kvinnebryster. Men siden dette er dagens samfunn så er det slik det, kommer til å ta et par mannsaldre å skru det tilbake til ground-zero Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 heh, mannebryst skal være like attraktive som kvinnebryst? Tviler... men vanskelig å vite da jeg ikke er jente Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Ingen tar skade av å se noen bli brutalt drept heller. Det er snakk om høfflighet her, høfflighet og respekt for andre mennesker. 9003418[/snapback] Ja, vis respekt og høflighet for de som vil gå rundt i bursdagsdressen. Og at noen ser en naken person, og ser noen bli drept er dette to helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 si meg, er det virkelig så vanskelig å akseptere flertallets ønske? norge har et demokratie, i et demokrati er det flertallet som bestemmer (da dette tydeligvis er mest rettferdig). antageligvis vil ikke 90% av befolkningen se nakne kropper (uansett form og fasong) 24/7. hva om dere samler opp alle nudister, så kjøper dere et land? 9013824[/snapback] Jepp, i norge er det et demokrati der flertallet "bestemmer". Men vi har også rett til å si det vi vil, vi kan kritisere demokratiet så mye vi vil. Vi kan kritisere hva vi vil, vi kan komme med nye ideer. Er det galt å være uenig med flertallet? Skal ikke fokl få ha egne meininger? Skal flertallet bestemme hva jeg skal mene? Er sikker på at de fleste ikke har tenkt ordentlig over dette spørsmålet, og så mye som 90% er det nok ikke. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 norge har et demokratie, i et demokrati er det flertallet som bestemmer (da dette tydeligvis er mest rettferdig). antageligvis vil ikke 90% av befolkningen se nakne kropper (uansett form og fasong) 24/7. 9013824[/snapback] Jeg tror du bør tørke støv av ordboka di og slå opp på "Demokrati." Demokrati (av gresk, demo, folk og kratein, å styre) er en styreform som baserer seg på at folket bestemmer hva slags politikk som skal føres. Vanligvis benyttes begrepet i en noe snevrere betydning, der det betegner et system som det man har i de fleste vestlige land i dag, der folket stemmer inn representanter i en riksforsamling samtidig som man har visse grunnleggende rettigheter i form av ytringsfrihet, eiendomsrett, politisk frihet og likestilling. Vi bare velger styret, det er ikke et krav at de må høre på oss. http://no.wikipedia.org/wiki/Demokrati Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 norge har et demokratie, i et demokrati er det flertallet som bestemmer (da dette tydeligvis er mest rettferdig). antageligvis vil ikke 90% av befolkningen se nakne kropper (uansett form og fasong) 24/7. 9013824[/snapback] Jeg tror du bør tørke støv av ordboka di og slå opp på "Demokrati." Demokrati (av gresk, demo, folk og kratein, å styre) er en styreform som baserer seg på at folket bestemmer hva slags politikk som skal føres. Vanligvis benyttes begrepet i en noe snevrere betydning, der det betegner et system som det man har i de fleste vestlige land i dag, der folket stemmer inn representanter i en riksforsamling samtidig som man har visse grunnleggende rettigheter i form av ytringsfrihet, eiendomsrett, politisk frihet og likestilling. Vi bare velger styret, det er ikke et krav at de må høre på oss. http://no.wikipedia.org/wiki/Demokrati 9023200[/snapback] Det er dette som kalles representativt demokrati. Sveits er visstnok et eksempel på et land som har direkte demokrati, dvs. at innbyggerne bestemmer, ikke deres representanter. Uansett, det var en avsporing. *Slem forumbruker* Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Vanvittig festelig tråd egentlig. Men jeg tror de fleste faktisk ønsker å gå med klær. Jeg hadde ikke satt pris på at hvem som helst kunne tatt seg en titt på mine private deler. Hadde ikke satt pris på å få øye på andres heller (nei,det er ikke lett å ikke glo). Kan vel gå naken hjemme? Men i offentligheten må man nesten ta hensyn til andre. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Skjønner du ikke at det er de absurde kristne "normene" som har fått deg til å se på deler av kroppen din som "private deler"?! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Vanvittig festelig tråd egentlig. Men jeg tror de fleste faktisk ønsker å gå med klær. Jeg hadde ikke satt pris på at hvem som helst kunne tatt seg en titt på mine private deler. Hadde ikke satt pris på å få øye på andres heller (nei,det er ikke lett å ikke glo). Kan vel gå naken hjemme? Men i offentligheten må man nesten ta hensyn til andre. 9026796[/snapback] Hva er galt med å se på skrukken til noen? Hva slags problemer får du hvis jeg går naken forbi deg på gata? Hvis du ikke vil vise skrukken din, så er det ingen som tvinger deg til det. Og du dør ikke av å se skrukken til folk. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg har ikke lyst til å se din, V-by - om jeg sitter på en benk med en kebab, så vil jeg gjerne få slippe å se utløpet ditt. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Det er dette som kalles representativt demokrati. Sveits er visstnok et eksempel på et land som har direkte demokrati, dvs. at innbyggerne bestemmer, ikke deres representanter. Uansett, det var en avsporing. *Slem forumbruker* 9024933[/snapback] Men det har vi ikke i Norge. *badom-tish* Vanvittig festelig tråd egentlig. Men jeg tror de fleste faktisk ønsker å gå med klær. Jeg hadde ikke satt pris på at hvem som helst kunne tatt seg en titt på mine private deler. Hadde ikke satt pris på å få øye på andres heller (nei,det er ikke lett å ikke glo). Kan vel gå naken hjemme? Men i offentligheten må man nesten ta hensyn til andre. Det denne tråden dreier seg om er rettighetene til de som ønsker å gå naken, ikke om folk flest øsnker å gå naken. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Vanvittig festelig tråd egentlig. Men jeg tror de fleste faktisk ønsker å gå med klær. Jeg hadde ikke satt pris på at hvem som helst kunne tatt seg en titt på mine private deler. Hadde ikke satt pris på å få øye på andres heller (nei,det er ikke lett å ikke glo). Kan vel gå naken hjemme? Men i offentligheten må man nesten ta hensyn til andre. Det denne tråden dreier seg om er rettighetene til de som ønsker å gå naken, ikke om folk flest øsnker å gå naken. 9030105[/snapback] Samtidig kan man jo ta med rettighetene til de som voldtar folk. Fordi, helt seriøst, jeg anser det som en psykisk voldtekt. Jeg vil ikke se diverse personer naken. Det er snakk om en minoritetsgruppe som har et ønske som går ut over hele befolkningen. Det er som å kreve at maten i norge bare skal være kosher og vi kan ikke spise gris. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg tror ganske mange hadde følt ubehag av noe slikt. Ikke er det så hygenisk heller. Slenger meg på det Lovskogen sier. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Samtidig kan man jo ta med rettighetene til de som voldtar folk. Fordi, helt seriøst, jeg anser det som en psykisk voldtekt. Jeg vil ikke se diverse personer naken. 9031213[/snapback] Men det er helt greit å se dem i trang speedo/bikinitruse, men med en gang kjønnsorganet, det viktigste og mest naturlige organet vi har, vises skal de bøtelegges? Det er snakk om en minoritetsgruppe som har et ønske som går ut over hele befolkningen. Det er som å kreve at maten i norge bare skal være kosher og vi kan ikke spise gris. 9031213[/snapback] Leser du seriøst over hva du skriver eller bare troller du? Det er ikke det samme en gang. Derimot om det allerede hadde vært forbudt å spise gris, og noen hadde villet spise, men de som ikke spiser gris hadde sagt at de hadde blitt kvalme om de hadde sett noen spist gris, da hadde vi vært på samme side. Jeg tror ganske mange hadde følt ubehag av noe slikt. Ikke er det så hygenisk heller. Slenger meg på det Lovskogen sier. 9031360[/snapback] Gjør som de gjør på tusenfryd. Sett opp skilt hvor det står at underlivet og ryggen må være tildekket for å sitte på benker eller på bussen, eller for å nærme seg varer uten emballasje. Endret 8. juli 2007 av Okstad Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Haha. Jeg har ikke ord. Prøv å komme videre med den du. Dette vil aldri fungere. Rett og slett fordi det ikke er passende. Folk ville følt ubehag. Ja,tro det eller ei. Hvis du absolutt vil gå naken så ta deg en tur til et øde sted eller i din egen hage. Not going to happen. Endret 8. juli 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Hvorfor tror dere det kommer til å bli en enorm oppslutning av folk som kommer til å gå naken? Det vil jo fortsatt ikke være sosialt akseptert, så det er vel bare nudister med en ekstrem trang som kommer til å gå rundt naken, i byen osv. Hvorfor skal de bøtelegges for det? Dere sier føst at dere ikke vil se kroppen til ei stygg gammel dame, men rett etterpå sier dere at dere er redd for å få bennern. Hvis dere ser en gammel dame med en trang bikini så ville dere bare ha tenkt "Joda, det der var ikke så pent." Men med en gang den trange, og lite tildekkende bikinien forsvinner, først da er det galt. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 (endret) Jeg ville ikke sett noen naken ute på gate uansett hvor fin vedkommene var. Det er ikke passende og de fleste finner det støtende. Vil dere absolutt at alle skal se dere? Ser ikke problemet med å ha på seg klær. Er det varmt? Hvem sa man måtte gå i burka? Finnes mange klær som er tilpasset klimaet. Btw jeg har ikke sett så mange sprade med minimale bikinier på gata. Nei,selv ikke i Oslo's mest snuskete gater. Stranda er det sted man velger å være. Dessuten dekker en bikini de mest edre deler ja. Endret 8. juli 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Dere sier føst at dere ikke vil se kroppen til ei stygg gammel dame, men rett etterpå sier dere at dere er redd for å få bennern. Hvis dere ser en gammel dame med en trang bikini så ville dere bare ha tenkt "Joda, det der var ikke så pent." Men med en gang den trange, og lite tildekkende bikinien forsvinner, først da er det galt.9031632[/snapback] Feil, personlig øsnker jeg heller ikke å måtte gå rundt på kjøpesentre/gata med pansjonister i g-streng og bitteliten bh. Jeg synes de kan dekke seg skikkelig - med det mener jeg at man kan iallefall bruke shorts og t-kjorte. Menn tålerer jeg derimot bedre at går i bar overkropp rundt om i byen. Men egentlig er det ikke særlig hygienisk med bar overkropp inne i en matbutikk. Dagens lover fanger sikkert ikke opp de som tar et lite løv og dekker seg med, fordi man da pr. definisjon ikke lenger er helt naken. Men jeg synes det er litt tullete å flisespikke for å få flere regler/lover mot slikt. Dette har med folkeskikk å gjøre: enkelte steder passer det seg mer med nakenhet enn andre. F.eks. er jeg mye mer tolerant for nakenhet på stranda. Dette fordi jeg vet hva jeg går til om jeg besøker en strand. Så på stranda er det bare å finne frem minimale badetøy og vise seg frem for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg