Tja Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Her er kopi fra Resource-monitor, hvor det over lang tid skrives 500MB i minuttet. Er dette systemgjenoppretting? Jeg har en Raptor-disk som bråker noe veldig, og er VELDIG lei all denne bråken når HD egebtlig ikke brukes. Noen som har tips? Image PID File Read (B/min) Write (B/min) IO Priority Response Time (ms) System 4 E:\System Volume Information\{37371fbe-14c7-11dc-8f82-0018f38ad3b0}{3808876b-c176-4e48-b7ae-04046e6cc752} 1222266 533543526 Normal 4 Endret 7. juni 2007 av Tja Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 I begynnelsen vil Vista indeksere disken din, dette for å gjøre søk og andre snarveier gå raskere. Det vil gå over etter en stund. Du kan deaktivere dette også om du ønsker. Tviler på at det skrives til disken, er nok heller lesing som foregår ved indekseringen. Lenke til kommentar
sega Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Det disken din jobber med er Windows Defender. og annet kan også være scheduled tasks som f.eks defragging. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 I begynnelsen vil Vista indeksere disken din, dette for å gjøre søk og andre snarveier gå raskere. Det vil gå over etter en stund. Du kan deaktivere dette også om du ønsker. Tviler på at det skrives til disken, er nok heller lesing som foregår ved indekseringen. 8810000[/snapback] Jeg har hatt Vista siden januar... Og det er ingen tvil om at det skrives til disken, daResource-monitor viser både lesing og skriving. I dette tilfellet skriver den 500MB i minuttet over lengre tid (over 5 minutter nå sist) Det disken din jobber med er Windows Defender.og annet kan også være scheduled tasks som f.eks defragging. 8811890[/snapback] Det er ikke Windows Defender, da denne er skrudd av (hva får deg til å tro det, forresten?). Defragging er også noe man aktivt velger å kjøre, så det er heller ikke en mulighet... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Systemoppretting kan det ikke være tror jeg. Denne vil bare skrive til disk dersom det er gjort endringer i systemet. Og ikke med hele 500MB i minuttet. Har du noen antivirus kjørende i bakgrunnen? Ellers kan du kanskje sjekke for virus, for å være sikker. Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Sjekk egenskaper på hver disk stasjon. Nederst er det en hakeboks "Index this drive for faster search". Slå den av ved å fjerne haken. Det fører til mye mindre diskativitet. Også system restore driver med masse diskaktivitet. Den kan du slå av ved å høyreklikke på Computer i startmenyen og velge egenskaper. Klikk System Protection. Her kan du velge vilke disker som skal bruke dette. Edit: Rettet en skrivefeil. Endret 8. juni 2007 av TorsteinP Lenke til kommentar
sega Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Windows Defender kjører i bakgrunnen med realtime scan, og om du styrer med mye samtidig så kan/er det defendern som jobber i smug. og scheduled defrag kan også kjøres i bakgrunnen om ikke annet er fortalt. men det er bare snakk om standard 03:00 onsdag om jeg ikke husker helt feil. medmindre du har satt den til å kjøre oftere eller på ett annet tidspunk som siste utvei kan det være en del mellomlagring om du har lite minne på maskinen. 512-1gb f.eks. Endret 11. juni 2007 av sega Lenke til kommentar
Tja Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 OK, takk for tips! - skal sjekke senere i dag, og håper da på litt mer stillegående harddisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå