Toppris Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er saft sunt, eller kan det ødelegge treningen? Å drikke 3 liter vann daglig høres ut som et helvete for meg, ettersom jeg liker ikke .. .. den tomme smaken (?). Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vann er vel strengt tatt det beste å drikke. Kan sette smak på den ved å kaste noe frukt elns nedi den. Saft går vel under begrensede mengder. Sjøl drikker jeg sikkert 2-3 l med vann hver dag, og kanskje 1 liter med saft. Kommer helt an på hvor varmt det er.. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Du kan jo kjøpe sånn sukkerfri utblandings-saft, dersom du ikke er så glad i vann (fun light f.eks). Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vann er nok best! Det er altfor mye sukker i saft til at det duger, spør du meg! Du har jo selvsagt de saftene uten sukker, men har ikke noe tro på de heller. Hvis du trener mer enn en time bør du jo få i deg noen raske karbohydrater, og da er det jo greit å få i seg mer enn vann. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Fun Light Discovery sier jeg bare! Bedre saft får du ikke! Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har aldri vært noe vannsuper, men da jeg begynte å trene ordentlig la jeg meg til en morsom vane. Super konstant vann mellom settene, går fort 1,5-2 liter iløpet av litt over en times trening. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vann er godt. Spesielt mineralvann som man kjøper på flaske er ekstremt kaldt og ekstremt godt. Jeg hater sukkerklisj, men det hørtes fristende ut med fun light discovery (hvis sukkerfri). Lenke til kommentar
kalli Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hva med sportsdrikker da? Tenker ikke på Gatorade, Powerade og denslags, men sånn XL1 og sånn man får på sportbutikken. Er dette bra? Det smaker ihvertfall godt! Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hva med sportsdrikker da?Tenker ikke på Gatorade, Powerade og denslags, men sånn XL1 og sånn man får på sportbutikken. Er dette bra? Det smaker ihvertfall godt! 8816920[/snapback] Jeg bruker protonic fra PF, og ja, det er bra for trening, den er jo beregnet for hard fysisk trening. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg tror ikke Powerade og Gatorade tilfører deg mye annet enn sukker etter/under trening (for meg går de under kategorien: "godetridrikker som tror de tilføyer enormt med krefter"). XL1 er mye bedre, drikk det! Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Alle som trener nogen lunde serriøst drikker flere proteinshaker, måltidserstattere og kreatin osv og mye vann vil snike seg inn der. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Finnes jo mange sukkerfrie saftkonsentrater, men noen inneholder kunstige søtningsmidler som det fra mange hold sies at ikke er helsegunstige. Om du trener så kan du helle i deg saft etter treningen siden det er da kroppen trenger tilførsel av kjappe karbohydrater. Skjønner ikke at folk ikke liker vann, det smaker jo ikke noe (gitt at vannet er rent og godt). Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
warneck Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Saft er dårlig, enten du liker det eller ikke Ikke bare er sukkerholdig saft fylt av skumle karbohydrater, men det etser også på tennene dine, som du tenker å fylle deg med flere liter daglig er du ille ute. Jeg drikker 4-10 liter vann daglig, og har ikke noe problem med å fylle disse 3 litrene du prater om. Et godt tips? Ha alltid en kald og god 1.5L vannflaske ved siden av deg når du sitter på pcen, ved tv-en, ja, alltid når du er hjemme. Da dekker du behovet under null komma niks. Angående karbohydrater til trening, så bruker jeg MET-Rx sin Isotonic ved lengre trening - Løping, fotball, basketball, tennis, osv. (89.9gr pr 100, 0.805gr sodium og sitronsmak) Ved styrketrening har jeg alltid en shake (pros + carbs) med meg, hvor 40% går inn før trening og 60% etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå