Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G

Anbefalte innlegg

Da var pc'n kjøpt, siste de hadde på Datakjeden her i Tromsø, w00t!

Installeringa var noe dritt, satt fast på Acer Launch-driten, hvor den hengte seg opp gang på gang. Fikk til slutt, etter en del reboots, avslutta prosessen i task manager, og siden har den funket flott. Ingen problemer sålangt, som følge av dette.

Av drivere har jeg bare oppdatert til Forceware 163.44 for grafikortet og den elementære windows live-updaten. Er det noen andre drivere jeg burde legge inn/oppdatere?

Skal teste 3dMark06 nå snart, driver å laster ned nå. Håper den leverer til forventningene :wee:

Edit: Hvilke innstillinger har folket på farger/kontrast/gamma? Var forferdelige default-innstillinger synes jeg, men det er vel min smak. Satt ned kontrast og gamma litt, men er enda ikke helt fornøyd. Samme med oppdateringsfrekvensen - ingen måte å sette den høyere enn 60hz?

Edit 2: 3dMark06-scoren ble 3277. Litt lavere enn forventet, hm. Kan jo være drivern da. Hvilke drivere brukte folket som fikk en score på ~3500?

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var pc'n kjøpt, siste de hadde på Datakjeden her i Tromsø, w00t!

Installeringa var noe dritt, satt fast på Acer Launch-driten, hvor den hengte seg opp gang på gang. Fikk til slutt, etter en del reboots, avslutta prosessen i task manager, og siden har den funket flott. Ingen problemer sålangt, som følge av dette.

Av drivere har jeg bare oppdatert til Forceware 163.44 for grafikortet og den elementære windows live-updaten. Er det noen andre drivere jeg burde legge inn/oppdatere?

Skal teste 3dMark06 nå snart, driver å laster ned nå. Håper den leverer til forventningene :wee:

9386413[/snapback]

Gratulerer!!

Har tenkt en stund på hvem bærbar jeg skal kjøpe, står igjen med 2 altarnativer, En dell type og acer 5920G! :)

Kanskje jeg kjøper denne pcen ;) lurer egentlig bare på om filmer passer sånn litt bra på 1280x800 oppløsning og om pcen klarer å kjøre en del spill.. Hvis jeg får svar på det, og hvis de er veldig bra kanskje jeg kjøper denna :hmm:

Lenke til kommentar

Spilte nettopp Medal of honor demoen på PCen med full grafikk og 800x600. Jeg prøvde ikke høyere, men det gikk 100% smooth.

Men jeg spilte bare med touchpad'n, så det var ikke all verden til en opplevelse.

Jeg fant i dag en negativ ting med PCen. Jeg kunne ikke se skjermen i det heletatt ute i solen i dag, og det gikk så vidt på bussen pga. glossy skjermen. Jeg har satt ned til kanskje halvparten av lysstyrken for å spare strøm. Fungerer perfekt utenom ute i sollys, da må jeg kjøre på full skjerm. Egentlig ingenting å klage på, bare litt småirriterende.

Den blir også litt varm på den ene siden, men ikke så varm at det blir ukomfortabelt. Det er bare når jeg kjører tunge spill og slikt. Ellers så er den ganske kald. Men det er sånn man må regne med når det er så fullpakket med gode speccs. De fleste andre PCene jeg har testet, er dog mye varmere.

Lenke til kommentar
1. Nei. Begynte å lure litt på hva HW-anmelderen mente, men jeg merker ikke noe sånt. Ikke noe løst tastatur osv. Solide saker.

2. Spiller ikke WoW, men har aldri opplevd at PC'en blir noe merkverdig treg. Og eg kjører gjerne en god del ting samtidig (MSN, 3xfirefox, Steam, WinAmp/WMP, PDF-filer og JCreator/Eclipse)

3. Den er da ikke tykk. Og i hvert fall ikke upraktisk. Selvfølgelig kan du sikkert finne tynnere og mindre laptoper, men til den prisen og speccsa, så er dette en knall laptop! Skulle du være i tvil be om å få se den i butikken, I did and digged it  :yes:

9382136[/snapback]

Takk skal du ha!:)

Virker mer sikker i min sak nå;)

Men det er et par ting jeg fremdeles lurer på; nemlig oppløsningen.

Alle skal visst klage på den. Er den virkelig såå ille?

Eller er det bare at siden maskinen har "alt" annet så er det forventet at skal den være i toppsjiktet også på dette området?

Jeg har nå en vanlig (4:3) 19" LCD skjerm, og kjører 1280x1024 på den.

Dette synest jeg er bra nok!

Blir ikke dette noenlunde likt en 1280x800 oppløsing på en 15,4" Widescreen?

Eller tuller jeg fælt nå? :p

Det andre er at Webcamet kun har VGA oppløsning (0.3mpx), er ikke dette ganske lite?

Eller er kvaliteten på kameraet i seg selv såpass bra at man ikke merker noen vesentlig forskjell fra de mer vanlige 1,3mpx webcamene som bl.a sitter i HP's Pavilion serie?

Endret av Mathia
Lenke til kommentar
Får opp når æ prøve og installere drivern til skjermkortet at "Nvidia setuoet ikke finner noen driver som er kompatibel med min hardware"?

9387529[/snapback]

Som sagt, les litt bakover i tråden du. Du må nemlig laste ned en tweaka driver fra www.laptopvideo2go.com- Hvordan du får dette til å fungere står forklart i en link litt lengre bak i tråden. Skader jo ikke å lete litt vet du :)

Anyways, lurer fremdeles på om det er en måte å sette oppdateringsfrekvensen opp fra 60hz?

Lenke til kommentar
PCen er veldig god og rask, men ikke sånn den kommer fra fabrikken.

Tok meg to-tre timer fra jeg fikk den til jeg var fornøyd med installasjonen. Det tok meg riktignok noen minutter å sette opp den trådløse ruteren og annet trivia. Likevel var det et lite helvete å finne ut hva jeg skulle fjerne fra f.eks msconfig. Tror jeg endte opp med å fjerne rundt 30 prosesser og stod igjen med rundt 5.

Sånne ting som antivirus og acer tools, samt alt mulig av boss DVD-spillere, bilderedigering, videoredigering, bloototh sever, osv. Det er bare unødvendig. Det er jo ikke en ting som ikke starter opp automatisk. Så jeg fjernte alt fra startprosessen og fjernet den toolbaren til høyre, tunet batterisparingen etter mine ønsker, osv.

Jeg skal love deg den er god nå. Helt konge maskin.

Skjermen er god, men ikke ute i sol pga. glossy screen. Skjermen er sånn halvfast, men jeg kan ikke sammenligne det med noe. Du kan si den er stabil og stødig selv om jeg beveger meg rundt huset med den, setter den på fanget osv.

Lokket gir litt etter for trykk, men ikke så mye at jeg tror det noen gang kommer til å gå utover skjermen.

Turbominnet gjør at den er sykt rask til å starte programmer, og den nye nettverksstandarden som føler med gir deg utrolig god rekkevidde og stabilitet. Jeg kan ikke gå et eneste sted i Bergen by uten å få opp et nettverk jeg kan surfe på.

Alt i at 9,5/10 for min del. Har bare funnet èn ting jeg ikke er helt fornøyd med denda. Reprogrammering av hurtigtastene vil ikke samarbeide helt. Etter litt fikling så fungerer det (dårlig programvare), men jeg har enda ikke fått til hot-keys til winamp.

Tror dog det skal løse seg rimelig raskt.

9383654[/snapback]

Kunne du utdype hvilke prossesser du kjører i services og oppstart. Jeg fant aldri helt ut hvilke som er nødvendig.. ente opp med et dårlig oppsett for å si det sånn :p

En annen ting.. strålende fornøyd med pc'en.. men ettervært har den blitt tregere, misstenker noe virus for cpu'n hopper mye fra 0 til 50% uten noe spesielle programmer kjørende? Hva tror dere?

Noen som vet åssen jeg får en fresh vista med denne maskinen ?

Lenke til kommentar
Antagelig feil plass og poste men, hvordan i huleste skrur man av "User Account controle"?

Og hvorfor fikk ikke jeg velge norsk windows vista når jeg formaterte pc'n akkurat, på ny hdd?

Kunne kun velge engelsk:(

9388196[/snapback]

Brukerkontoer->Aktiver eller deaktiver brukerkontroll

Lenke til kommentar
Jeg kom akkurat borti noe som virker som en bedre moddel av denne acer pceen. 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83784

9388091[/snapback]

Nice! Den må ha blitt lagt ut idag!

Forskjellen er at denne har 250GB harddisk og prosessoren er oppgradert fra

Intel Core 2 Duo Mobile T7300 2.00GHZ 4MB Cache til

Intel Core 2 Duo Mobile T7500 2.20GHZ 4MB Cache.

Itillegg kommer den med HD-DVD leser...

Såvidt jeg har forstått vil HD-DVD filmer være håpløse på denne PC'en siden oppløsningen er for lav? (1280x800).

Men å "streame" til Plasma TV'en via HDMI skal vel gå helt fint? :hmm:

Endret av Mathia
Lenke til kommentar

Har nå testet litt 3d mark 06.

Standar maskin ut av esken: 3186poeng.

Ny formatert, med siste skjermkort driver og 7200rmp hdd: 3350poeng

Formatert og med ny hdd, og drivere + clocket 525\449: 3647 poeng (69grader)

Drivern er: 165.01

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Har nå testet litt 3d mark 06.

Standar maskin ut av esken: 3186poeng.

Ny formatert, med siste skjermkort driver og 7200rmp hdd: 3350poeng

Formatert og med ny hdd, og drivere + clocket 525\449: 3647 poeng (69grader)

Drivern er: 165.01

9388569[/snapback]

hvordan overklokker du ? er det farlig ? :p jeg er ganske blank på overklokking

Lenke til kommentar

Bruker Riva Tuner 2.03 til og clocke med.

Tja farlig og farlig, er vell ikke de...

Om man vet hva man holder på med, er ikke sikker på hvor idiot sikker Riva Tuner er?

Har bare brukt ATI tool tiligere og den er idiot sikker:)

Men så lenge man prøver litt og litt og ikke overdriver så går det bra:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...