Andre88no Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 flere enn meg som sliter med å få laptopen ut av hvile og dvale modus? hvis jeg legger ned skjermen og tar den opp igjen så får jeg ikke liv i skjermen samma hva jeg trykker på :S tror jeg har trykket på alle knappene uten at det skjer noe`.....er det bare jeg som gjør feil? eller er det en feil med laptopen eller vista? Lenke til kommentar
-mads Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Vurderer å kjøpe denne maskinen nå, tror dere det er lurt. Eller er det noen andre bedre alternativer i ca. samme prisklasse? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 trykker bare space jeg, så kommer den ut av dvale modus:) Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) For øyeblikket kan jeg ikke se at det er noen andre PCer i den prisklassen. Det som trekker den opp er god batteritid og veldig god ytelse. Den er også ganske støysvak, men jeg kan egentlig ikke uttale meg. Dette er den første bærbare PCen min, men i forhold til annet jeg har testet så er denne super. Edit: Det som er på ekstra på denne i forhold til annet i samme klass: 8600M GT grafikk-brikken Turbominne Subwoofer (ganske god lyd i forhold til andre bærbare, men ikke noe Hi-fi, veldig bra hvis du ikke er kresen på lyd. Jeg er kresen, men positivt overrasket) Batteritiden er bedre en mange andre. Gode hurtigtaster, jeg liker spesielt mediatastene på høyre side. 4MB L2 cache. Nyeste N-protokollen på trådløst nettverk. Jeg liker designet, skiller seg litt ut. PCen ligger liksom midt mellom vanlige kontorPCer og high-end gamer PCene. Du kan kjøre det meste av nyere spill. PCen er likevel tynn og lett og kald. Strålende fornøyd i allefall sålangt. Jeg sier i fra hvis det kommer noe negativt. Endret 28. august 2007 av Daehli Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Sikkert et ganske teit spørsmål, men hvordan kan man ta vekk noen av prosessene som starter når datamaskinene skrur seg på? Hva går jeg inn på (Utenom "oppstart" på startlinjen)? (Har alltid brukt programmet Antivirus og Trojan til det formålet før, men, der finner du kun noen av oppstartsprogrammene...) Lenke til kommentar
KiRil Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Er processoren 32bit eller 64 bit? EDIT: Fant det ut selv jeg... 9340990[/snapback] Hva var det?? 9364367[/snapback] Jeg fant ut at den var 64-bit. Skulle jeg kanskje skrevet. Men gjør det nå. Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Er processoren 32bit eller 64 bit? EDIT: Fant det ut selv jeg... 9340990[/snapback] Hva var det?? 9364367[/snapback] Jeg fant ut at den var 64-bit. Skulle jeg kanskje skrevet. Men gjør det nå. 9379159[/snapback] Seriøst...? Trodde det var 32bit jeg... Hvordan fant du ut det? Lenke til kommentar
KiRil Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Er processoren 32bit eller 64 bit? EDIT: Fant det ut selv jeg... 9340990[/snapback] Hva var det?? 9364367[/snapback] Jeg fant ut at den var 64-bit. Skulle jeg kanskje skrevet. Men gjør det nå. 9379159[/snapback] Seriøst...? Trodde det var 32bit jeg... Hvordan fant du ut det? 9379469[/snapback] Fordi jeg kjører vista 64 nu... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Sikkert et ganske teit spørsmål, men hvordan kan man ta vekk noen av prosessene som starter når datamaskinene skrur seg på? Hva går jeg inn på (Utenom "oppstart" på startlinjen)? (Har alltid brukt programmet Antivirus og Trojan til det formålet før, men, der finner du kun noen av oppstartsprogrammene...) 9378877[/snapback] dette spørsmålet hører egentlig hjemme i Windows-forumet, men uansett, here goes... trykk 'Start'->'Kjør'/'run'->skriv 'compmgmt.msc' og trykk enter. Gå inn på System Information->Software Environment->Startup Programs, her finnes en oversikt over ikke alle, men ganske mange programmer som kjøres når maskinen starter opp... mulig du finner alle inni der om du leter litt rundt, har ikke brukt dette verktøyet mye. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Tja, den måten du beskrev der gjelder vel bare systemfiler som skal kjøre. Trykk start og skriv inn msconfig på den searchbaren. Trykk enter. Under services og tools vil du finne alt du trenger. Personlig så slo jeg av nesten alt. Det meste er ubrukelig. Husk å trykk sjul windows filene. F.eks antivirus er grei å ha, selv om jeg tok den av. Lenke til kommentar
Mathia Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Jeg skal ha meg bærbar, og når jeg først kjøper ("bytter" ut den stasjonære) så vil jeg at det skal være skikkelige saker. Jeg har etter mye lesing kommet frem til at denne dataen oppfyller mine krav, og til en kurant penge. Men det er noen vesentlige punkt som jeg synest er besvart litt "blurry" 1. Er konstruksjonen dårlig eller ikke? Er dette en PC med mye slark/knirking og generelt dårlig sammensettning rent fysisk? 2. Folk sier den er treig? Hvor er lista for treig? Er dette en PC som på tross av å være siste skrik, ha SantaRosa teknologi, samt 2GB minne er treig? Jeg liker å multitaske! Må kunne legge ned WoW, samtidig som jeg er på Opera (Nettleser, bruker ca 200k minne), Winamp, MSN, IE, BearShare, noen mapper, osv.. Drar PC'en dette uten nevneverdige problemer er jeg fornøyd. 3. Noen sier den er tjukk. Er dette bare å prøve å finne mangler? Eller er den faktisk fet/klumpete og upraktisk? Viss noen kunne svare skikkelig på disse 3 tingene ville jeg vært dem evig takknemlig! Ha en fin dag:) Marius Endret 28. august 2007 av Mathia Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hvilke drivere bruker dere til skjermkortet? Med driverne som var forhåndsinstallert kjørte spill glatt osv., men etter at jeg installerte driverne fra Acer sin hjemmeside har ting gått treigere, og vindusskifte-funksjonen funke ikke - den kan bare skifte slik Alt + Tab gjør What to do? Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hvilke drivere bruker dere til skjermkortet? Med driverne som var forhåndsinstallert kjørte spill glatt osv., men etter at jeg installerte driverne fra Acer sin hjemmeside har ting gått treigere, og vindusskifte-funksjonen funke ikke - den kan bare skifte slik Alt + Tab gjør What to do? 9381951[/snapback] http://laptopvideo2go.com Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg skal ha meg bærbar, og når jeg først kjøper ("bytter" ut den stasjonære) så vil jeg at det skal være skikkelige saker. Jeg har etter mye lesing kommet frem til at denne dataen oppfyller mine krav, og til en kurant penge. Men det er noen vesentlige punkt som jeg synest er besvart litt "blurry" 1. Er konstruksjonen dårlig eller ikke? Er dette en PC med mye slark/knirking og generelt dårlig sammensettning rent fysisk? 2. Folk sier den er treig? Hvor er lista for treig? Er dette en PC som på tross av å være siste skrik, ha SantaRosa teknologi, samt 2GB minne er treig? Jeg liker å multitaske! Må kunne legge ned WoW, samtidig som jeg er på Opera (Nettleser, bruker ca 200k minne), Winamp, MSN, IE, BearShare, noen mapper, osv.. Drar PC'en dette uten nevneverdige problemer er jeg fornøyd. 3. Noen sier den er tjukk. Er dette bare å prøve å finne mangler? Eller er den faktisk fet/klumpete og upraktisk? Viss noen kunne svare skikkelig på disse 3 tingene ville jeg vært dem evig takknemlig! Ha en fin dag:) Marius 9381856[/snapback] 1. Nei. Begynte å lure litt på hva HW-anmelderen mente, men jeg merker ikke noe sånt. Ikke noe løst tastatur osv. Solide saker. 2. Spiller ikke WoW, men har aldri opplevd at PC'en blir noe merkverdig treg. Og eg kjører gjerne en god del ting samtidig (MSN, 3xfirefox, Steam, WinAmp/WMP, PDF-filer og JCreator/Eclipse) 3. Den er da ikke tykk. Og i hvert fall ikke upraktisk. Selvfølgelig kan du sikkert finne tynnere og mindre laptoper, men til den prisen og speccsa, så er dette en knall laptop! Skulle du være i tvil be om å få se den i butikken, I did and digged it Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 PCen er veldig god og rask, men ikke sånn den kommer fra fabrikken. Tok meg to-tre timer fra jeg fikk den til jeg var fornøyd med installasjonen. Det tok meg riktignok noen minutter å sette opp den trådløse ruteren og annet trivia. Likevel var det et lite helvete å finne ut hva jeg skulle fjerne fra f.eks msconfig. Tror jeg endte opp med å fjerne rundt 30 prosesser og stod igjen med rundt 5. Sånne ting som antivirus og acer tools, samt alt mulig av boss DVD-spillere, bilderedigering, videoredigering, bloototh sever, osv. Det er bare unødvendig. Det er jo ikke en ting som ikke starter opp automatisk. Så jeg fjernte alt fra startprosessen og fjernet den toolbaren til høyre, tunet batterisparingen etter mine ønsker, osv. Jeg skal love deg den er god nå. Helt konge maskin. Skjermen er god, men ikke ute i sol pga. glossy screen. Skjermen er sånn halvfast, men jeg kan ikke sammenligne det med noe. Du kan si den er stabil og stødig selv om jeg beveger meg rundt huset med den, setter den på fanget osv. Lokket gir litt etter for trykk, men ikke så mye at jeg tror det noen gang kommer til å gå utover skjermen. Turbominnet gjør at den er sykt rask til å starte programmer, og den nye nettverksstandarden som føler med gir deg utrolig god rekkevidde og stabilitet. Jeg kan ikke gå et eneste sted i Bergen by uten å få opp et nettverk jeg kan surfe på. Alt i at 9,5/10 for min del. Har bare funnet èn ting jeg ikke er helt fornøyd med denda. Reprogrammering av hurtigtastene vil ikke samarbeide helt. Etter litt fikling så fungerer det (dårlig programvare), men jeg har enda ikke fått til hot-keys til winamp. Tror dog det skal løse seg rimelig raskt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Tja, den måten du beskrev der gjelder vel bare systemfiler som skal kjøre. Trykk start og skriv inn msconfig på den searchbaren. Trykk enter. 9381314[/snapback] bruker windows 2000, er ikke noe msconfig der, compmgmt tar hånd om alt her. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hva med og lage en egen tråd for de beste driverne og tiipsene slik som IFL90 har? Lenke til kommentar
patham Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Gleder meg til pcen dukker opp i postkassa imorgen Men absolutt enig med han over at det hadde vært en god ide med en liten tråd med tips og slik. Støttes Lenke til kommentar
Itw Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Skal bytte harddisk i dag så skal hente de siste driverne til den da, så kan jo hende at jeg kan begynne en slik tråd og legge ut linker da om ikke umulig;) Btw må jeg ha driver til turbo minnet? Endret 29. august 2007 av Itw Lenke til kommentar
Mathia Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) EDIT Endret 29. august 2007 av Mathia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå