Gårby Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Takk for kommentar. "Mange receivere tar ikke lyd fra HDMI" sier du. Det var da en merkelig påstand!? Receivere med HDMI-tilkoblinger er jo utstyrt med nyere generasjons lydformater som kun kan sendes gjennom HDMI-kabel. Når det gjelder denne PCen, så er noen av de utstyrt med det nevnte ATI Radeon HD 3470 grafikkortet. ATI har bekreftet til mange forbrukere (meg inkludert) at grafikkortet får "samarbeidsproblemer" med receivere. Kun bilde og ikke lyd kommer gjennom HDMI-kabelen. I alle disse tilfellene så tar receiverene lyd gjennom HDMI fra alle andre kilder (hd-dekoder, playstation osv) foruten PCer med ATI-kort. Lenke til kommentar
mr_scoopex Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) hvordan får man brukt recoverypartisjonen med vista for og få en fresh og nyformatert pc igjen? (finner ikke manualene som fulgte med) Endret 9. juni 2009 av mr_scoopex Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 hvordan får man brukt recoverypartisjonen med vista for og få en fresh og nyformatert pc igjen? (finner ikke manualene som fulgte med) regner med det er samme BIOS som jeg har på min 5520G --> [alt] + [F10] (hold inne [alt] og trykk [F10] mange ganger mens du starter maskinen). Sjekk også at d2d recovery er aktivert i BIOS (trykk [F2] når maskinen starter). Vil benytte muligheten til å fraråde alle som tenker på å kjøpe seg ACER. Alt er billig og bra, helt til noe blir ødelagt. Da snakker jeg ikke om feil konfigurasjon i programmer eller OS, men seriøse hardware feil som gjør maskinen ubrukelig.Les mer i denne tråden for å se hva jeg mener. ACER har en elendig kundeservice og du må betale dyrt bare for at de skal se om det er noe feil på maskinen. Og hvis det er en feil, så kan du forsikre deg om at de ikke vil rette den skikkelig før du har brukt rundt 500 i porto etter å ha sendt inn maskinen for 5. gang med samme feil.. DELL har 3 års garanti på sine maskiner, mens ACER har 1 år. Dette alene bør få det til å ringe noen bjeller når du teker på kvalitet. Har selv 2 ACER laptoper, og har aldri eid en DELL. Men en ting er sikkert; neste gang jeg skal ha meg en laptop kommer jeg til å prøve DELL. Selv om jeg må betale noen tusenlapper ekstra, så er det verdt det i det lange løp Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 hvordan får man brukt recoverypartisjonen med vista for og få en fresh og nyformatert pc igjen? (finner ikke manualene som fulgte med) Det kan være problematisk. Recovery-funksjonen fungerer ikke hos meg, tror det er fordi jeg endret og la til en partisjon en gang. Support-telefonen til Acer sa i allefall det. Det du kan gjøre er å lage et par oppstarts-dvd'er i windows. Et av bloatware-programmene til acer heter recovery ellernoesånn. Jeg kan ikke boote fra dvd heller, men tror jeg er alene om det. Lykke til! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Faen, får til stadighet opp denne beskjeden nå. Seriøst problem? Jeg er forresten n00b med data. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Fikk og den før, hvis jeg kjørte tunge spill. Jeg ville prøvd å oppdatere skjermkort-driverne, det var ca da problemene ga seg for min del. nvidia.com er reddningen tipper jeg Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Faen, greid å slette papirkurven på skrivebordet, hvordan får jeg den tilbake? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg har win7, men burde være ganske likt: Høyreklikk på skrivebordet, velg tilpass/instillinger. Der burde du finne "vis på skrivebord", "ikoner på skrivebord" etc. Velg papirkurv derfra... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Haha, der fant jeg den. Takker! Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg har oppgradert til disse minnebrikkene. Jeg hadde 2gb før. Merker ikke veldig mye forskjell. Heller ikke Win7 Indexen ga noe utslag. Men jeg kjenner at dataen har en tendens til å bli mye varmere. Er dette på grunn av sommeren, eller er det kræsj noe sted ? Flere som har oppgradert minnet fra 2 til 4gb ? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Noen andre som har hatt problemer med kontakt mellom strømkabel og PC? Virker som om et eller annet er løst i kontakten i PCen, så den vil ikke lade lenger. Noen lett måte å fikse dette på i så fall, eller må jeg levere inn til rep.? Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hadde samme problem med min forrige PC. En stund klarte jeg å få den til å lade ved å forsøke gjenntatte ganger og ved rensing/blåsing av kontakten til laderen. Men jeg konkluderte med at det måtte være feil i kontakten en plass, enten i PCen eller i laderen. SÅ jeg ville satset på en event. reklamasjonssak! Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvordan kan jeg bruke blurayspiller på denne pcen??? Har nå fått meg en hd pc kjerm å vil gjerne bruke den til å se bluray filmer med. Kan noen gi meg en lett bruksanvisning? Har hdmi kabel og slik. Lenke til kommentar
claes Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Koble til skjermen med HDMI kabel og putt Blu-ray disken i BD-leseren i PCen og kjør..? Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvordan kan jeg bruke blurayspiller på denne pcen??? Har nå fått meg en hd pc kjerm å vil gjerne bruke den til å se bluray filmer med. Kan noen gi meg en lett bruksanvisning? Har hdmi kabel og slik. Lenke til kommentar
claes Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Koble til skjermen med HDMI kabel og putt Blu-ray disken i BD-leseren i PCen og kjør..? Ta HDMI kabelen, putt den ene enden i skjermen, den andre i PCen, slå på skjermen. Trykk på knappen for å åpne Bluray leseren på høyre side av maskinen, putt i Bluray filmen, lukk igjen. SPill av filmen i valgt program. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Koble til skjermen med HDMI kabel og putt Blu-ray disken i BD-leseren i PCen og kjør..? Ta HDMI kabelen, putt den ene enden i skjermen, den andre i PCen, slå på skjermen. Trykk på knappen for å åpne Bluray leseren på høyre side av maskinen, putt i Bluray filmen, lukk igjen. SPill av filmen i valgt program. Hmmm nei? Har koblet i kjermen å hdmi kabelen å prøvd det. Men skal jeg bruke hd kjermen som hovedkjerm eller skal jeg ha begge 2 som hovedkjerm eller ka fillen liksom? Lenke til kommentar
claes Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Samma det, filmen dukker opp på den du starter den på, om du kjører så det kommer samme bildet på begge skjermer eller om du har utvidet skrivebordet til den ekstra skjermen så kommer filmen opp uansett Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Samma det, filmen dukker opp på den du starter den på, om du kjører så det kommer samme bildet på begge skjermer eller om du har utvidet skrivebordet til den ekstra skjermen så kommer filmen opp uansett men får enda bare svart kjerm??:S Jeg og en venn av meg som også har en aspire(nyere modell) får ikke blurayen til å funke. kommer liksom opp avspillingsprogrammet og slik men så er det liksom bare svart(ikke lyd heller). Men nå når jeg har hd kjerm gikk jeg ut ifra at det skulle funke? Har du noe ide på va som kan vær galt? Drivere, bluray program eller noe? Lenke til kommentar
claes Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvis du ikke får bilde på vanlige skjermen på PCen når du prøver å se en bluray film så er det nok noen drivere eller noe annet feil, for her funker det fint. Hvilket avspillingsprogram har du/dere prøvd? Prøv et annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå