Straffa Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Prøvde faktisk ikke det, men såvidt jeg vet krever det en del å kjøre det på stor skjerm. Maskinen har vel ikke kapasitet til å klare det. Men skal prøve igjen. Slik jeg forstår det skal det ikke være mere krevende for datamaskinen å koble den opp mot TV. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hei, nå har jeg sendt inn min kjære laptop Acer Aspire 5920g til spaceworld to ganger fordi det er en feil i kjølevifta til CPU tror jeg. Det var problemet begge gangene. Jeg sendte den inn sist på starten av november, å har enda ikke fått den tilbake, å beggyner å bli lei av å vente, er avhengig av å ha en laptop som funker også. Så kan jeg heve kjøpet og få penge tilbake eller noe lignende?, evt få et produkt til samme pris? Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hei, nå har jeg sendt inn min kjære laptop Acer Aspire 5920g til spaceworld to ganger fordi det er en feil i kjølevifta til CPU tror jeg. Det var problemet begge gangene.Jeg sendte den inn sist på starten av november, å har enda ikke fått den tilbake, å beggyner å bli lei av å vente, er avhengig av å ha en laptop som funker også. Så kan jeg heve kjøpet og få penge tilbake eller noe lignende?, evt få et produkt til samme pris? I utgangspunktet har leverandøren tre avhjelpsforsøk, altså tre muligheter på seg til å reparere maskinen så sant det er samme feil. Ved ulike feil, har de fire muligheter. Det du derimot kan legge litt press på Spaceworld med, er Acer sine egne regler for servicetid, som i utgangspunktet ikke skal overstige 21 virkedager (4 uker og 1 dag). Håper det løser seg fort, jeg har samme PC, men har heldigvis ikke hatt noen problemer med min, godt fornøyd (mye for penga, etc, bla bla) . Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har min 5920g tilkoblet TV via receiver. Får bilde gjennom, men ikke lyd. HD dekoder funker helt fint gjennom receiver med lyd og bilde. PC direkte koblet til TV går også greit med lyd og bilde. Men ikke gjennom receiver altså. Andre med samme problem, som har funnet ut? Noen som vet hvor man på PCen eventuelt kan finne innstillinger e.l. om HDMI signal ut fra PCen? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei, nå har jeg sendt inn min kjære laptop Acer Aspire 5920g til spaceworld to ganger fordi det er en feil i kjølevifta til CPU tror jeg. Det var problemet begge gangene.Jeg sendte den inn sist på starten av november, å har enda ikke fått den tilbake, å beggyner å bli lei av å vente, er avhengig av å ha en laptop som funker også. Så kan jeg heve kjøpet og få penge tilbake eller noe lignende?, evt få et produkt til samme pris? I utgangspunktet har leverandøren tre avhjelpsforsøk, altså tre muligheter på seg til å reparere maskinen så sant det er samme feil. Ved ulike feil, har de fire muligheter. Det du derimot kan legge litt press på Spaceworld med, er Acer sine egne regler for servicetid, som i utgangspunktet ikke skal overstige 21 virkedager (4 uker og 1 dag). Håper det løser seg fort, jeg har samme PC, men har heldigvis ikke hatt noen problemer med min, godt fornøyd (mye for penga, etc, bla bla) . Takk for svar. Fikk ein mail om at de har skiftet hovedkort nå. Det har gått langt over 21 dager, 3 måneder har gått nesten. Ja pcen er super bra når den først fungerer, mye for pengene Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Møkka nettverk, kobler seg av og på hele tiden. Det skjer akkurat det samme med en kompis av meg sin pc, DRIT iriterende. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Møkka nettverk, kobler seg av og på hele tiden. Det skjer akkurat det samme med en kompis av meg sin pc, DRIT iriterende. Ja, dette plages jeg også med min acer 5920, står " internet disconected " også etter en stund " internet connected ". Hva er problemet??. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har ikke hatt noen problemer med min, bortsett fra diverse småtterier. Men de lyseblå knappene på høyre side har jeg blitt irritert over til tider. Er det noen som vet hvordan jeg skrur de av? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har ikke hatt noen problemer med min, bortsett fra diverse småtterier. Men de lyseblå knappene på høyre side har jeg blitt irritert over til tider. Er det noen som vet hvordan jeg skrur de av? Takk på forhånd! Dette er veldig lett. Kontrollpanel (klassisk visning) -> mus -> Acer media touch, så velger du hvor sensitiv den skal være. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg tenkte det var noe lett ... Takk igjen. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Er det noen andre som sliter med høye temperaturer på GPU og CPU? GPU kommer opp i 90-100 grader, og cpu ligger vell på 80-90 grader under spilling. Noe som gjør at der jeg har håndflaten på venstre side av musen blir veldig varm, slik at jeg svetter i handflata. Det skal vell ikke være slik? Laptopen har vært på reperasjon 2 ganger fra før pga laptopens høye temperaturer. Men det virker som om det ikke er mulig å fikse. PCn er heller ikke så veldig stillegående, vifta bråker og styrer på. Plutselig stopper den helt opp og da blir det helt stille. Men så starter den opp igjen og fortsetter bråket. Noen andre som sliter med dette?, dette kan umulig være normalt. Edit: Skrivefeil Endret 24. januar 2009 av Berserk II Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Er det noen andre som sliter med høye temperaturer på GPU og CPU?GPU kommer opp i 90-95 grader, og cpu ligger vell på 75-85 grader under spilling. Noe som gjør at der jeg har håndflaten på venstre side av musen blir veldig varm, slik at jeg svetter i handflata. Det skal vell ikke være slik? Laptopen har vært på reperasjon 2 ganger fra før pga laptopens høye temperaturer. Men det virker som om det ikke er mulig å fikse. PCn er heller ikke så veldig stillegående, vifta bråker og styrer på. Plutselig stopper den helt opp og da blir det helt stille. Men så starter den opp igjen og fortsetter bråket. Noen andre som sliter med dette?, dette kan umulig være normalt. Edit: Skrivefeil Helvete, begynner å bli rimelig lei av laptopens kjøling og de høye temperaturene nå. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Kan noen si meg hvordan jeg tar ut lyd som et digitalt signal? forsterkern min har optisk inngang og tvn har ikke optisk utgang. Går dette ann? Fikk vite at jeg måtta ha noe sånt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=434432 Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Bare jeg som sliter med at denne pc`n blir sykt varm under spilling og litt tyngre programmer? PC har vært inn til service 3 ganger nå. GPU ligger på 95-98 grader CPU ligger på 89-94 grader Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Min Acer Aspire 5920G har valgt delvis ta kvelden, i form av en touchpad og et tastatur som ikke fungerer. Får brukt mus (ekstern USB), men det hjelper lite når tastaturet ikke fungerer. Noen som har tips, inspill eller råd. Er avhengig av PC'en de nærmeste ukene, og skulle gjerne sett at den oppe å gå igjen så fort som mulig. K Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Sikker på at du har innstalert alle driverene? Du kan også prøve å gjennopprette laptoppen til en tidligere dato der den funket normalt Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Driverene er installert ja, Lest liltt rundt: "Gå til Enhetsbehandling og sjekk om driveren er ødelagt eller forstyrret, om den viser "X" eller gul "!" må du reinstallere driverene for hardwaren" Jeg kommer meg til enhetsbehandling, og finner ut det er et problem med både driveren til touchpaden og tastaturet. Jeg klarte etter mye om og men, kopiering av bokstaver fra vg.no og google å logge meg inn på msn og få sendt over nedlastingslink for driverne. Her kommer problemet. Siden admin brukeren er passordbeskyttet kommer jeg ikke inn på den, og "Gjest"-brukeren har ingen mulighet til å installere de nye driverene... Jeg står fast og aner ikke hva jeg skal gjøre, begynner så smått å bli desperat etter hjelp her =) K EDIT: Prøver også å opprette en ny administrator bruker fra gjestebrukeren, men den lar meg ikke opprette og feilmeldingen " Det angitte kontonavnet er ugyldig fordi det ikke kan inneholde følgende tegn: /\!:;<>+.?*" Lenke til kommentar
Angloth Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Fikk min tilbake fra reperasjon for et par måneder siden og nå har vista begynt å krasje. Jeg får også medlinger om en feil med harddisken. CHKDSK ser ikke ut til å funke, og det suger at vista fryser random, når jeg er på youtube eller noe. Kan noen venligst gi meg råd? Går siste året i 10ende og trenger pc sårt nå for tiden. Det går ikke ann å bare konvertere til XP eller noe også fikser dette seg? Skyldes det fysisk skade? Hjelp!=S PS: Jeg er ikke kjempe 1337 med IT og pcer, men jeg kan basics. Tror jeg da ihvertfall. Lenke til kommentar
GT500 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 noen som har windows 7 på maskinen??? Lenke til kommentar
GT500 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 seriøst ingen som har eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå