Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G


Anbefalte innlegg

god dag mann, økseskaft :p du svarer vel gjerne på et annet spørsmål, men i forhold til denne saken er det ikke alle butikker som gir deg medhold i at en død piksel er reklamasjonsgrunn. For å få utbedret feilen må skjermpanelet byttes, og når det bare er snakk om en piksel må man vanligvis dekke reparasjonen selv, noe som fort koster 2-3-4 tusen. Et godt tips er å benytte angreretten, om man har denne.

9345817[/snapback]

 

Det er jeg uenig i :p

 

Nå vet jeg ikke hvilke garantier leverandøren reklamerer for, men en død pixel er jo ingen forbrukerfeil. Dersom en vare er mangelfull, så kan man jo bruke seg av reklamasjonsretten. En selger kan neppe påstå at en død pixel er feil som du står ansvarlig for. Hvis jeg får en død pixel på flatskjermen min innen 5 år, så forventer jeg at "skaden" dekkes av produsenten. Det er også slik at hvis du ikke har blitt informert om kortere levetid i brosjyre, forpakning o.l. så vil det være en mangel om det oppstår en feil i løpet av reklamasjonstiden.

 

Koste hva det koste vil. Finner ikke selger noen årsak til feilen, så skal den dekkes.

 

Men som du sier, angreretten er naturligvis et bedre valg da den ikke har gått ut. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei å hå,har fulgt med på det som blir skrevet hær,å ser meg intrisert i å kjøpe denne,men er det noen hær som kan svare på om det går ant i det hele å store å legge in xp pro? Å om det finnes drivere til denne 5920g,håper på ett positivt svar,å vil jærne høre om andre har lagt inn xp pro :) Takk

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvilke garantier leverandøren reklamerer for, men en død pixel er jo ingen forbrukerfeil. Dersom en vare er mangelfull, så kan man jo bruke seg av reklamasjonsretten.

9346060[/snapback]

 

Det er naturligvis ingen forbrukerfeil, men butikkene regner ikke en slik feil for alvorlig nok til at de lar det gå som reklamasjon... slik har det i hvertfall vært tidligere

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvilke garantier leverandøren reklamerer for, men en død pixel er jo ingen forbrukerfeil. Dersom en vare er mangelfull, så kan man jo bruke seg av reklamasjonsretten.

9346060[/snapback]

 

Det er naturligvis ingen forbrukerfeil, men butikkene regner ikke en slik feil for alvorlig nok til at de lar det gå som reklamasjon... slik har det i hvertfall vært tidligere

9347693[/snapback]

 

 

går det ann at jeg bruker 30dagers angrerett? og så får jeg heller kjøpe den ett annet sted? hvis de ikke er villig til å gi meg en ny eller fikkse skjermen gratis

 

utrolig kjipt å bruke 11000kr på en laptop med feil :(

Lenke til kommentar
går det ann at jeg bruker 30dagers angrerett? og så får jeg heller kjøpe den ett annet sted? hvis de ikke er villig til å gi meg en ny eller fikkse skjermen gratis

 

utrolig kjipt å bruke 11000kr på en laptop med feil :(

9347902[/snapback]

 

 

Jeg er helt sikker på at du får en ny. Tror de fleste el-kjeder er mer enn villig til å hjelpe deg. Dessuten har du mange rettigheter de er nødt til å forholde seg til.

Lenke til kommentar
går det ann at jeg bruker 30dagers angrerett? og så får jeg heller kjøpe den ett annet sted? hvis de ikke er villig til å gi meg en ny eller fikkse skjermen gratis

 

utrolig kjipt å bruke 11000kr på en laptop med feil :(

9347902[/snapback]

 

 

Jeg er helt sikker på at du får en ny. Tror de fleste el-kjeder er mer enn villig til å hjelpe deg. Dessuten har du mange rettigheter de er nødt til å forholde seg til.

9348001[/snapback]

 

Her har ventle rett. Hvis du ser på diverse lcd-skjermer så står det at de følger en viss ISO-standard som sier at skal man ha rett til å få utbedret pixelfeil, så må de oversige f.eks 9stk, ikke bare 1 eller 2stk.

Lenke til kommentar
går det ann at jeg bruker 30dagers angrerett? og så får jeg heller kjøpe den ett annet sted? hvis de ikke er villig til å gi meg en ny eller fikkse skjermen gratis

 

utrolig kjipt å bruke 11000kr på en laptop med feil :(

9347902[/snapback]

 

 

Jeg er helt sikker på at du får en ny. Tror de fleste el-kjeder er mer enn villig til å hjelpe deg. Dessuten har du mange rettigheter de er nødt til å forholde seg til.

9348001[/snapback]

 

Her har ventle rett. Hvis du ser på diverse lcd-skjermer så står det at de følger en viss ISO-standard som sier at skal man ha rett til å få utbedret pixelfeil, så må de oversige f.eks 9stk, ikke bare 1 eller 2stk.

9349535[/snapback]

 

 

jeg var på elprice idag og fikk byttet maskinen med en ny en...... det var ikke noe problem å få byttet selv om det kun var 1 pixel som var død :thumbup:

Lenke til kommentar

Har nå testet maskinen i noen timer (igår kveld), men irriterte meg over hvor treg pcen er... Tar enromt lang tid å skru seg på osv. Er dette p.g.a. at Vista er treigt, ellår fordi den leveres med masse drittprogram innstalert? (Ser jo forøvrig at den starter opp med ca 70 prosesser...(!)) Utenom dette, ble jeg meget positivt overrasket over batterilevetiden på pcen, varer jo fra 3-5 timer, noe som holder til en skoledag :thumbup: ! Hva scorer dere i 3dmark06? (Den skal vel ligge på rundt 3500 poeng?)

Lenke til kommentar
Skal ha meg bærbar nå som mest sannsynlig blir denne, og lurte på om det følger med 1GB Turbocache på alle (altså, uavhengig av butikk)? Blir vel mest sannsynlig ikke å kjøpe den gjennom en vanlig sjappe, så derfor jeg spør :)

9340383[/snapback]

 

Quoter meg selv, da jeg fremdeles lurer på dette.

 

Anyways, flott at dere som har kjøpt pc'n deler erfaringer til oss lurende (eller andre med acern) :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dere tror det er et problem å bytte en pc med pixelfeil på. Det er en selvfølge å få det fikset. En tv skal vare i hvert fall 5 år, og det er derfor reklamasjonstiden er så lang. Hvis det ikke er opplyst skriftlig om en viss levetid på deler (feks batteriet til pcen), så er det reklamasjonsrett. Tviler på det står noe om pixelfeil, men som sagt. Jeg har ikke undersøkt det, men jeg veit rettighetene mine.

 

Men får holde meg til topicen. Ser det er bra spesifikasjoner på den, men lurer på det ytre. Blir pcen varm? Hvordan er støynivået, og hvordan er den å ha i fanget, tyngere enn forventet?

 

Stoler ikke helt på testene rundt omkring, bedre å få svar fra en som sitter med pcen i henda :cool:

Endret av mEttOx
Lenke til kommentar
Skal ha meg bærbar nå som mest sannsynlig blir denne, og lurte på om det følger med 1GB Turbocache på alle (altså, uavhengig av butikk)? Blir vel mest sannsynlig ikke å kjøpe den gjennom en vanlig sjappe, så derfor jeg spør :)

9340383[/snapback]

 

Quoter meg selv, da jeg fremdeles lurer på dette.

 

Anyways, flott at dere som har kjøpt pc'n deler erfaringer til oss lurende (eller andre med acern) :)

9352246[/snapback]

Ja, alle har 1GB TurboMemory. Det er Hattelco som importerer alle 5920G, og de tar har bare tatt inn en utgave (iflg selger på Elprice).

Lenke til kommentar
Har nå testet maskinen i noen timer (igår kveld), men irriterte meg over hvor treg pcen er... Tar enromt lang tid å skru seg på osv. Er dette p.g.a. at Vista er treigt, ellår fordi den leveres med masse drittprogram innstalert? (Ser jo forøvrig at den starter opp med ca 70 prosesser...(!)) Utenom dette, ble jeg meget positivt overrasket over batterilevetiden på pcen, varer jo fra 3-5 timer, noe som holder til en skoledag :thumbup: ! Hva scorer dere i 3dmark06? (Den skal vel ligge på rundt 3500 poeng?)

9351325[/snapback]

 

Har nå kjørt 3dmark06 på den, og kan ikke si jeg ble fornøyd, da jeg endte på 2550 poeng, noe som er 1000 mindre enn hva den burde prestert... Ikke noen andre som er plaget av at pcen er enormt treig? Noen som vil hjelpe en stakkar med å fikse på speeden litt...? (Fikk forresten bare 1750 på cpu-delen av 3dmark06, noe som er litt dårligere enn hva jeg fikk med min gamle bærbare, som hadde den "gamle" Core 2 Duo prosessoren på 1,83Ghz...) Må ærlig innrømme jeg er litt småskuffet for øyeblikket... :cry:

Lenke til kommentar
Har nå testet maskinen i noen timer (igår kveld), men irriterte meg over hvor treg pcen er... Tar enromt lang tid å skru seg på osv. Er dette p.g.a. at Vista er treigt, ellår fordi den leveres med masse drittprogram innstalert? (Ser jo forøvrig at den starter opp med ca 70 prosesser...(!)) Utenom dette, ble jeg meget positivt overrasket over batterilevetiden på pcen, varer jo fra 3-5 timer, noe som holder til en skoledag :thumbup: ! Hva scorer dere i 3dmark06? (Den skal vel ligge på rundt 3500 poeng?)

9351325[/snapback]

 

Har nå kjørt 3dmark06 på den, og kan ikke si jeg ble fornøyd, da jeg endte på 2550 poeng, noe som er 1000 mindre enn hva den burde prestert... Ikke noen andre som er plaget av at pcen er enormt treig? Noen som vil hjelpe en stakkar med å fikse på speeden litt...? (Fikk forresten bare 1750 på cpu-delen av 3dmark06, noe som er litt dårligere enn hva jeg fikk med min gamle bærbare, som hadde den "gamle" Core 2 Duo prosessoren på 1,83Ghz...) Må ærlig innrømme jeg er litt småskuffet for øyeblikket... :cry:

9354074[/snapback]

 

 

jeg fikk litt over 3500poeng. ejg har instalert nye drivere og nyeste directx. hender pcen er litt treig men det tror jeg bare er vista sinn feil, har også fjernet masse av de unødvendige acer programmene.

 

er foresten utrolig fornøyd med pcen no som jeg fikk byttet den jeg hadde med pixel feil.

 

ble overasket over at den greide bioshock på full grafikk uten antydning til lagg

Lenke til kommentar
Har nå testet maskinen i noen timer (igår kveld), men irriterte meg over hvor treg pcen er... Tar enromt lang tid å skru seg på osv. Er dette p.g.a. at Vista er treigt, ellår fordi den leveres med masse drittprogram innstalert? (Ser jo forøvrig at den starter opp med ca 70 prosesser...(!)) Utenom dette, ble jeg meget positivt overrasket over batterilevetiden på pcen, varer jo fra 3-5 timer, noe som holder til en skoledag :thumbup: ! Hva scorer dere i 3dmark06? (Den skal vel ligge på rundt 3500 poeng?)

9351325[/snapback]

 

Har nå kjørt 3dmark06 på den, og kan ikke si jeg ble fornøyd, da jeg endte på 2550 poeng, noe som er 1000 mindre enn hva den burde prestert... Ikke noen andre som er plaget av at pcen er enormt treig? Noen som vil hjelpe en stakkar med å fikse på speeden litt...? (Fikk forresten bare 1750 på cpu-delen av 3dmark06, noe som er litt dårligere enn hva jeg fikk med min gamle bærbare, som hadde den "gamle" Core 2 Duo prosessoren på 1,83Ghz...) Må ærlig innrømme jeg er litt småskuffet for øyeblikket... :cry:

9354074[/snapback]

 

jeg fikk litt over 3500poeng. ejg har instalert nye drivere og nyeste directx. hender pcen er litt treig men det tror jeg bare er vista sinn feil, har også fjernet masse av de unødvendige acer programmene.

 

er foresten utrolig fornøyd med pcen no som jeg fikk byttet den jeg hadde med pixel feil.

 

ble overasket over at den greide bioshock på full grafikk uten antydning til lagg

9356454[/snapback]

 

Hvilke programmer fjernet du? Så gjør jeg det samme og tester om jeg får tilsvarende resultat :thumbup: Takk for svar forresten!

Lenke til kommentar
Har nå testet maskinen i noen timer (igår kveld), men irriterte meg over hvor treg pcen er... Tar enromt lang tid å skru seg på osv. Er dette p.g.a. at Vista er treigt, ellår fordi den leveres med masse drittprogram innstalert? (Ser jo forøvrig at den starter opp med ca 70 prosesser...(!)) Utenom dette, ble jeg meget positivt overrasket over batterilevetiden på pcen, varer jo fra 3-5 timer, noe som holder til en skoledag :thumbup: ! Hva scorer dere i 3dmark06? (Den skal vel ligge på rundt 3500 poeng?)

9351325[/snapback]

 

Har nå kjørt 3dmark06 på den, og kan ikke si jeg ble fornøyd, da jeg endte på 2550 poeng, noe som er 1000 mindre enn hva den burde prestert... Ikke noen andre som er plaget av at pcen er enormt treig? Noen som vil hjelpe en stakkar med å fikse på speeden litt...? (Fikk forresten bare 1750 på cpu-delen av 3dmark06, noe som er litt dårligere enn hva jeg fikk med min gamle bærbare, som hadde den "gamle" Core 2 Duo prosessoren på 1,83Ghz...) Må ærlig innrømme jeg er litt småskuffet for øyeblikket... :cry:

9354074[/snapback]

 

jeg fikk litt over 3500poeng. ejg har instalert nye drivere og nyeste directx. hender pcen er litt treig men det tror jeg bare er vista sinn feil, har også fjernet masse av de unødvendige acer programmene.

 

er foresten utrolig fornøyd med pcen no som jeg fikk byttet den jeg hadde med pixel feil.

 

ble overasket over at den greide bioshock på full grafikk uten antydning til lagg

9356454[/snapback]

 

Hvilke programmer fjernet du? Så gjør jeg det samme og tester om jeg får tilsvarende resultat :thumbup: Takk for svar forresten!

9356788[/snapback]

 

 

husker ikke helt...empovering greiene ...den som er som en lang meny på skrivebordet

Lenke til kommentar

Har hatt min nå i 3-4dager og er ikke helt fornøyd med tanke på spill siden.

Har fjernet en god del av Acer program før jeg spiller men hjelper ikke noe.

 

Har strømmen i og alt på fult, men lagger masse i Ghost Recon 2..

Må sette ned instillingene til under medium, nesten minimum for at det skal gå laggfritt.

 

Er virkelig skuffet da jeg var ute etter en maskin til og spille på..

Eneste jeg kan tenke meg er at harddisken er for treg?

 

Har noen forslag til forbedring av ytelsen?

 

Ligger på ca 680mb i minneforbruk når jeg starter spillet..

Scoorer 4,6 på vista sin ytelse test..

 

Om ikke pc'en er bedre enn dette så er nok den til salgs ganske hurtig..

Kjører Ghost Recon mye bedre med min gamle stasjonære som har AMD64 x2 4400+ x1900GT og 3gb minne...

 

Så om noen vet hva jeg kan gjøre så tar jeg hjertelig i mot forslag..

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Om ikke pc'en er bedre enn dette så er nok den til salgs ganske hurtig..

Kjører Ghost Recon mye bedre med min gamle stasjonære som har AMD64 x2 4400+ x1900GT og 3gb minne...

 

9362859[/snapback]

8600GT for bærbare er et mye svakere kort enn X1900GT, så det er ingen bombe. Mange som har overdrevne forventninger til 8600GT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...