Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har problemer med HD DVD.

HD DVD-spilleren kunne lese filene på en HD DVD, men maskinen klarte ikke spille av filmen. Oppdaterte programvare og firmware + BIOS, men ingenting hjalp. I et sisste forsøk prøvde jeg AnyDVD og da sluttet den å lese HD DVD i det heletatt (tror det var pga AnyDVD hvertfall).

Kan noen være så vennlig å sjekke hvor mange drivere HD DVD-spilleren har?

Lenke til kommentar
Noen her som har handlet bærbar pc fra Elprice.no?

Jeg bestillte acer 5920g natt til tirsdag og venter fortsatt på mail om at den er sendt.

Står jo selv i annonsen at den sendes innen 3 dager.

Så hva er deres erfaringer med elprice.

Gå i nærmeste elprice butikk og kjøp - ikke handle over nettet hos dem. Bestilte en TV som hadde "lagervare sendes innen 24 timer" og det tok 2,5 uker å sende den.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte acer 5920g natt til tirsdag og venter fortsatt på mail om at den er sendt.

Gå i nærmeste elprice butikk og kjøp - ikke handle over nettet hos dem. Bestilte en TV som hadde "lagervare sendes innen 24 timer" og det tok 2,5 uker å sende den.

Var innom på Mandag,men de hadde ikke denne der,så ble henvist til nettbutikken.

Lenke til kommentar

Kjøpte min maskin derfra. Har ingenting å klage på.

Fikk maskinen etter 5 dager (tror jeg det var).

Så har en positiv opplevelse av å handle der.

Lenke til kommentar

Hei,

Har tre spørsmål angående denne PC. Håper noen kan svare.

1. Denne har vært på markedet nå en stund og har fått en god pris. Er det noen som har opplevd større feil ved den? Som fysiske skader eller hardwarefeil?

2. Er dette en PC for å sitte å skrive større oppgaver på? Altså mye textbehandling.

3. Er den for jenter? Tung?

Lenke til kommentar

Noen som bruker Skype eller webcam samtale via MSN?

Sliter med at lyden som mottaker sender meg, og som kommer ut via mine høyttalere, også slår inn på min mikrofon.

Jeg bruker headsett og lyden slår inn selv om volumet står veldig lavt på. Dette gjør at den jeg prater med hører seg selv med en delay på 1-2 sekunder, noe som i praksis gjør programmet ubrukelig. Har testet flere bærbare, og det er min Acer 5920 hvor lyden slår gjennom fra høyttaler og inn på mic`en.

Testet både med innebygget mic og med headset, samt med høyttalere på høyt og lavt volum.

Lenke til kommentar

Er en verktøylinje jeg gjerne skulle få fjernet permanent i Windows Utforsker.

utennavnkx3.th.jpg

Bruker den aldri så vil like gjerne fjerne den. Jeg kan høyreklikke på den, og velge om jeg vil vise den (Acer eDataSecurity) eller ikke, huker jeg av forsvinner den, men bare fra det vinduet. Startetr jeg et nytt vindu, kontrollpanel, min datamaskin, så er den der igjen.

Jeg har fjernet eDataSecurity (sammen med en rekke annet crap) fra å starte ved oppstart via msconfig komandoen, men jeg får ikke noe resultat.

Kunne noen være så grei å gi meg en step-by-step guide for å fjerne den?

Lenke til kommentar
Dette fungerer fint hos meg, ikke fått noen klager.

Kjører du XP eller Vista? (Kjører XP selv)

XP.

Det er et par som har kommentert at de har hørt min lyd, men det var ikke noe særlig problem, tror de bare hørte skytingen fra COD i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
så ble denne pcn nesten bestillt, men når jeg går inn på elprice og på mpx, så ser jeg samme pcn, mn med forskjellig prosessor? trodde når en pc het et nummer, så var den lik over alt?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=84521

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....85&cid=5546

Det er ikke bare cpu'en som er forskjellig, skjermkortet også. 8600 GT hos Mpx.

De forskjellige forhandlerene putter forskjellige komponenter i maskinene. Det betyr at 5920G kan komme med mange forskjellige spec.

Lenke til kommentar

5920G er ikke en såkalt barebone der forhandlerne putter inn komponentene (selv om de i utgangspunktet har mulighet til å bytte denne i alle maskiner de fører). 5920G selges kun i standardkonfigurasjon fra Acer (så lang jeg har sett), MEN, Acer leverer i flere ulike konfigurasjoner. De konfigurasjoner jeg har sett hittil er:

8600M GT, T7300 prosessor, DVD-brenner, 160GB harddisk

8600M GS, T7500 prosessor, HD DVD-leser, 250GB harddisk

8600M GT, T5450 prosessor, DVD-brenner, 250GB harddisk

8600M GT, T7500 prosessor, Blu-Ray leser, 160GB harddisk

8600M GT, T7500 prosessor, HD DVD-leser, 160GB harddisk

muligens finnes det enda flere. Alle er standardkonfigurasjoner fra Acer, som forvirrende nok har samme navn/modellnummer.

Lenke til kommentar

Hei har nettopp kjøpt acer 5920 g med t7500 2,2 og 8600gt 512mb. Jeg har problemer med at maskinen restarter skjermdriveren opptil flere ganger i løpet av en omgang med bf2.. Er det noen av dere som har svar på hvordan jeg blir kvitt det problemet ?? Er utrolig frusterende når man er midt i spillet :grin: takker for alle svar.

ps: forceware : 156.72??

vet ikke om det er rette info om driverfil

Mvh Kent richard

Endret av kentyboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...