cFc Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Vet ikke, det står bare 2 GB DDR 2. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Da er det vanskelig å si du Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Noen som har problemer med Brenneren? En god del brenneprogrammer (InfraRecorder, Ashampoo Burning Studio 6 bla.) finner rett og slett ikke brenneren. Meget irriterende. NTI CD- og DVD Recorder (som fulgte med) finner den og kan brenne lydfiler, men den har jo ikke ISO-funksjonen, så det hjelper lite. Any tips? Og hvilke driver @ ACERs hjemmeside er til brenneren? Og til slutt, i Min Datamaskin, forsvinner ikke navnet på platen som lå i drevet sist, men bare er der - noen ganger finner ikke brenneren plater en gang. Noen som har lignende problemer? Endret 2. januar 2008 av Jarek Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Kjøpte du Acer forsikring med PC-en? Hvis du har det, så dekker den dekker den skaden. Men siden du har skadet skjermen må du ut med 1000kr i egenandel.Hvis ikke du har forsikring, så kan det ble veldig dyrt. Sånne forsikringer tegner man ikke om man ikke planlegger å bruke dem Lenke til kommentar
cFc Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Noen som vet om det er mulig å bytte ut prosessoren på denne pcen? Jeg spiller spill som Civ og FM der prosessoren er det viktigste, og tror at etter en stund kan 1,5 ghz være litt lite og en oppgradering kan bli aktuellt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Noen som vet om det er mulig å bytte ut prosessoren på denne pcen? Jeg spiller spill som Civ og FM der prosessoren er det viktigste, og tror at etter en stund kan 1,5 ghz være litt lite og en oppgradering kan bli aktuellt. Det er det nok. Alle C2D-prosessorer med modellnavn på T5xxx og T7xxx skal være støttet, best ytelse får du med T7100, T7300, T7500 eller T7700. Lenke til kommentar
robinho1981 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg har et problem med PC-en. Når den er ''kald'' (etter ca 7-8 timer), og slår på maskinen, låser den seg.. det vil si, det blir utrolig mye støy på skjermen og jeg kanikke gjøre noe.. dett er etter jeg har tastet passordet til min profil.. det vil jo være skadelig i lengden å måtte skru av pcen fysisk med av knappen.. Noen som har/har hatt samme problemet som meg? Endret 3. januar 2008 av robinho1981 Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Noen som har/har hatt samme problemet som meg? Har et lignende problem. Det kommer vist jeg starter krevende spill, da låser PCen seg, og jeg må skru av med å holde inne AV/PÅ knappen. Ekstremt irriterende. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Lurer hvilke rambrikker jeg bør kjøpe. Av disse på menyen til venstre her: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10577 Hvilke vil passe til min pc, Aspire 5920, den med T5250, 2 GB DDR2 og 8600 GS. Også, ventle, jeg finner ikke noen prossesorer i denne klassen til salg. Jeg har ikke tenkt å bytte ut prossesoren før i alle fall til sommeren hvis det i det hele tatt går, men det hadde vært greit å vite om det var mulig. JEg vil ha 1 gb mer ram ettersom at jeg har 250 kr i gavekort hos komplett og jeg håper og tror at det vil speede opp spill som civilization littegranne. Endret 3. januar 2008 av cFc Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Alle brikker av type SO-DIMM DDR2 PC5300 skal passe. Ser ikke ut til at noen av prosessorene har kommet i løssalg enda, regner med det kommer (serien er jo forholdsvis ny enda). Lenke til kommentar
oljones Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Tenker å kjøpe denne : http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=84521 (dette er den utgaven til 12 995 på MPX) Er det noen som vet om denne har 5400 eller 7200 harddisk ? Og er dette ekstra "turbo" minnet med på denne ? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 5400 rpm harddisk. Turbominne kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar
Witten Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Tenker å kjøpe denne :http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=84521 (dette er den utgaven til 12 995 på MPX) Er det noen som vet om denne har 5400 eller 7200 harddisk ? Og er dette ekstra "turbo" minnet med på denne ? Den har 5400rpm og "turbo minnet". Har akkurat denne versjonen sjøl, og er kjempe fornøyd med min. Lenke til kommentar
Witten Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Kjøpte du Acer forsikring med PC-en? Hvis du har det, så dekker den dekker den skaden. Men siden du har skadet skjermen må du ut med 1000kr i egenandel.Hvis ikke du har forsikring, så kan det ble veldig dyrt. Sånne forsikringer tegner man ikke om man ikke planlegger å bruke dem Er alltids kjekt å ha forsikring i tilfelle noe skjer, som for eksempel med han fyren tidligere som klarte å knuse skjermen. Endret 5. januar 2008 av Zuozza Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Multicom har T7100 i løssalg, men vet ikke opp oppgraderinga er verdt det Ville heller ventet til T7500\T7700 kom i løssalg. cFc: Har du sjekket at det står en 2 gb-brikke og ikke 2 x 1 gb-brikker? Er vell bare 2 plasser i pcen. Du vil ikke hente noe særlig ytelse på å oppgradere fra 2 til 3 gb. Ville heller kjøpt 2 x 2 gb brikker etterhvert når det trengs. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Oki, tror det står 2 x 1 gb ja, så da er det vel fullt. Får heller satse på en eventuellt prosessor nå etter sommeren da. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Da har jeg lekt litt med min 5920G fra elprice.no +MEGET god skjerm +God ytelse +stor HDD og mye ram +God DVD-Brenner (mange bærbare har en særdeles dårlig DVD-Brenner) +Bra tastatur +Bra generell kvalitetsfølelse med maskinen. +Svært mye maskin for pengene *Midt på treet batteri, drøyt 3 timer ved kontorbruk, drøyt 2 timer ved spilling. -DÅRLIGE høyttalere, skurrer om man skrur litt over halvt opp på volum, min gamle bærbare hadde langt bedre. -Litt stor/tung -Windows VISTA, dette er jo ikke maskinen sin feil...... men for et møkka operativsystem det er. Vurdere å installere XP på den ja. Endret 5. januar 2008 av OC-Freak Lenke til kommentar
oljones Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Den har 5400rpm og "turbo minnet". Har akkurat denne versjonen sjøl, og er kjempe fornøyd med min. ok takker for svar. Noen som vet om det er en enkel sak å bytte harddisk på Acer maskiner ? Lenke til kommentar
emulov Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Skal kjøpe meg bærbar P.C. nå, og har sett på Acer Aspire 5920G T5450 denne Vil jeg kunne spille nyere spill med o.k. grafikk? Er ikke ute etter å spille de nyeste spillene på den råeste grafikken, men vil ha så det ser greit ut, og det ikke hakker. Skal og bruke maskinen i studiesammenheng og som en "hverdags pc", altså surfe, se på film, spille musikk o.l. og har etter det jeg har lest skjønt at den klarer det veldig bra. Lurer og om det er verdt å kaste i et par tusenlapper ekstra og kjøpe denne utgaven? Denne Lenke til kommentar
rehan Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) hei Er i polen pga lege studier, og fant denne samme PC-en : til 4799 Polske Zloty som er 10490 NOK. Med T7300 (2 GHz) 2048 MB (2x1024) 200 GB SATA GF 8600 GT(512) Vindows Vista Ultima (Polsk versjon, men språk pakken på norsk kan lastes ned). 12mnd garanti. og alt det andre som også sleges med en slik PC i Norge. Men det som suger, er jo at den ikke har norsk tastatur med æ ø å. Likevel har jeg fått med meg at jeg kan endre tastaturet et eller annet sted slik at jeg har disse tastene? noen som kan si mer om det? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har også muligheten til å kjøpe omtrent samme PC, uten OS. til 4299 Polske zloty = 9397 NOK http://digitalo.pl/product_info.php?products_id=2232 Acer Aspire 5920G-302G16MN - T7300 2GB/160GB 15"WXGA GF8600M-GT Procesor Intel Core 2 Duo T7300 (2.0 GHz / 4 MB / FSB800 Merom 64 Bit) Intel Centrino Duo (Santa Rosa) 2.048 MB DDR2-667 PC2-5300 SO-DIMM, max. 4.096 MB 2x 1.024 MB Dualchannel DVD+/-RW SuperMulti Double Layer (Odczyt: 24X CD-RW, 24X CD-ROM, 24X CD-R, 8X DVD+R, 8X DVD-R, 8X DVD-ROM, 4X DVD+RW, 4X DVD-RW, 3X DVD-RAM, 2.4X DVD+R DL; Zapis: 24X CD-R, 8X DVD+R, 8X DVD-R, 4X DVD+RW, 4X DVD-RW, 4X CD-RW, 2.4X DVD+R DL, 3X DVD-RAM) * 15,4" WXGA * CrystalBrite High-Brightness TFT 8ms * 1.280 x 800 (16:10) Widescreen * NVIDIA GeForce 8600M-GT PCIe * 512 MB dedikert GDDR2 VRAM * til 1280MB Turbocache RAM (til 768MB shared VRAM) * HDMI, VGA, S-Video/TV-out * Intel High Definition Audio, * S/PDIF * Stereo høytalere (Sony/Philips Digital Interface), mikrofon * 56K ITU V.92 Modem * 10/100/1000 MBit/s Ethernet Gigabit LAN (Wake-on-LAN ready) * 54 MBit/s Intel 3945ABG Wireless LAN 802.11a/b/g/n Wi-Fi * Bluetooth 2.0 + EDR * FIR (Infrarot) * 4x USB 2.0 * 1x Firewire IEEE1394 (i.Link) * 1x ExpressCard/54 Slot * 1x HDMI * 1x VGA * 1x S-Video/TV-out * 1x Line in * 1x Mikrofon in * 1x Line out (S/PDIF) * 1x RJ-11 Modem * 1x RJ-45 Ethernet * 1x DC-in * 1x Kensington Lock * 5-in-1 Card Reader (Secure Digital, MultiMediaCard, Memory Stick, Memory Stick PRO, xD-Picture Card) Keybord 88 taster (QWERTZ) Bateri: Lithium-Ionen, 8 ogniw, 71 W , til 3t arbeid størrelse/veier: 364 x 31-44 x 270 mm / 3,0 kg Notebook kabel zasilający Bateria Garanti 24mnd... --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Eller så kan jeg kjøpe den samme PC-en over Allegro.pl som er polsk svar på QXL. til 3299 PLN = 7211 NOK. http://www.allegro.pl/item293536522_acer_5..._gt_160gb_.html Nesten alt det samme, men HDD er 160GB... Her får jeg nok ikke momsen tilbake. Men det følger med 1/2 år garanti + windows vista premium. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hva mener dere? Jeg vet for en i Norge høres nok Polen litt skummelt ut, men etter å ha studert her i noen år vil jeg nok si de dagene er forbi... Første tilbudet over er på et stort kjøpe senter: www.mediamark.pl andre er på MPX, multicom liggnende data shop på net... Det jeg lurer på er rett og slett hva dere anbefaler? Jeg skal fortsatt bo her i 1,5 år med hensyn til garanti. Men går det da ann å kun bestille æ ø å tastene fra Acer Norge? Finnes det noen bedere tilbud i Norge? Jeg kan jo ytterligere dra av 22% moms ved reise innen 6mnd hjem til Norge... MVH rehan Endret 8. januar 2008 av rehan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå