Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg får PC-en, der det nødvendig for meg å laste ned noe software? Drivere og sånn for eksempel?

9556715[/snapback]

Alt som er nødvendig legges inn automatisk under første oppstart. Men lønner seg jo å oppdatere i alle fall skjermdriveren til den nyeste versjonen.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når jeg får PC-en, der det nødvendig for meg å laste ned noe software? Drivere og sånn for eksempel?

9556715[/snapback]

Alt som er nødvendig legges inn automatisk under første oppstart. Men lønner seg jo å oppdatere i alle fall skjermdriveren til den nyeste versjonen.

9556732[/snapback]

Ok takk. :)

Gleder meg til jeg får denne nå.

Noen som har noen bilder å vise frem?

Edit: Har denne PC-en 8600 GT eller GS?

Endret av magneman
Lenke til kommentar

9556715[/snapback]

9556732[/snapback]

9556960[/snapback]

Den har gt. (hvis du har kjøpt den versjonen som koster 11 tusen. Den som ligger på 13 tusen har gs, dessverre)

Endret av galmania
Lenke til kommentar

Har nå fått optimalisert PC-en litt, og ellers oppdaget pros og cons.

Først kan jeg dele det negative.

- Minnekortleseren: Sluker mitt Memory Card Pro så langt inn at jeg må pirke det ut med f.eks. en spiss penn etter at jeg har overført det jeg skal. Tror jeg skal bruke en overgang til vanlig Memory Stick fra nå av om jeg har muligheten.

- Hurtigtastene: På høyresiden: Ser ut til å ha en dobbelfunskjon: Når jeg surfer med Opera og bruker '>>' eller '<<' så scroller siden eller går fram/tilbake. Er takknemelig for hjelp.

- Forhåndsinstallerte programmer: Unødvendig, f.eks. har jeg nettopp gått igjenom Acer GameZone; Ingen spill var noe å smale på, pluss at man er begrenset til 1time på hvert spill, om man ikke kjøper dem, så jeg slettet alt. Andre programmer jeg vurderer å fjerne helt er de ubrukelige som eNet, eLock og ePresentation. De er da ubrukelige/Windows har tilsvarende funksjoner.

Noe annet jeg kunne tenkt å få svar på: Hvorfor er det noen her som har fått med CD-er for reinstallasjon av OS og noen ikke, (isåfall: var den i eksen med PC-en?)? På undersiden ser du dog ut som du står en produkt nøkkel for Vista, men hvordan denne kan hjelpe skjønner ikke jeg. Kunne tenkt meg ren Vista, uten alt tilleggs porgrammene, så kanskje jeg kan laste ned en versjon..? (i alle fall om noe skulle gå skeis)

Ellers har jeg ikke fått prøvd noen spill, men jeg er fornøyd med ytelsen så langt, og PC-en.

Tjenester:

utennavnzn1.jpg

Oppstart:

utennavnho7.jpg

Så... Det er slik jeg har det. Om noen hadde skjekket om noe kunne deaktiveres eller bør aktiveres igjen hadde det vært kjempe bra. Kan legge ved at når Windows starter, kommer det alltid opp "Windows har blokert noen oppstartprogrammer"...

Prossesser (rett etter oppstart):

utennavnkn9.jpg

utennavn1tf2.jpg

Ja, mer har jeg vel ikke å si om maskinen. Skal installere WC3 snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Edit: Ser at det er delte meninger om denne PC'ns design.

Cnet skrev:

The Aspire 5920 is a candidate for the ugliest laptop of the year. It's smeared in enough grey to put British skies to shame, and has has some absolutely awful design touches. But the rest of the laptop is a very good one. It's fast, feature-packed and is excellent value for money.

9548186[/snapback]

hvis noen mener at en laptop er grenseløst stygg bare fordi den i hovedsak er grå, må det komme fra en mac-fanboy/designfrik som mener at en laptop må være laget i hvit eller fargesprakende plast for å være pen. Jeg ville tatt uttalelsen med en klype salt, ser ikke for meg at en uavhengig tester (som hardware.no?) kan finne på å si noe så bombastisk og samtidig være fullstendig objektiv...

Gjerne litt OT dette:

Men lisensnøkkelen som følger med Vistaen. Kan denne brukes på en "vanlig" viste installasjon? Eller funker den kun på "Acer-Vista"?

9556855[/snapback]

Den kan i hvertfall bare brukes på OEM-versjon av Vista. Tviler på at det er noen forskjell på Acer's OEM-lisenser og andre OEM-lisenser.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

9556715[/snapback]

9556732[/snapback]

9556960[/snapback]

Den har gt. (hvis du har kjøpt den versjonen som koster 11 tusen. Den som ligger på 13 tusen har gs, dessverre)

9557052[/snapback]

Har noen svar på hvorfor 5920G med dårligere skjermkort koster så mye som 2000 kroner mer, og ikke har lavere pris slik som det logisk sett ville ha hatt?

Angående designet.

Acer har fått hjelp av BMW's designer gruppe med å designe denne PC-en her, og at CNET skriver at den har stygt design, er vel mer smakssans?

Personlig synes jeg PC-en ser ganske kul ut, synes ikke at den er noe stygg.

En PC som jeg synes heller burde fått en plass i "konkurransen" om den styggeste bærbaren i år, er vel Compal IFL90+ fra Multicom.

Men det er en smakssans, som sagt.

Lenke til kommentar
Noen som har bestilt fra Multicom?

Den er på 11k og med GT kort.

Noen som har noe å si på servicen hos multicom?

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1618327

9559049[/snapback]

Såvidt jeg vet er det bare Multicom og Mamoz som har igjen maskiner med 8600M GT-kort, og hverken de eller noen andre kommer til å få den inn igjen ettersom den er utgående...

Multicom får skryt for at de er raske på å besvare spørsmål på mail i tråden som handler om Compals Santa Rosa-maskiner.

Kom over noe... morsomt.

Når maskinen er avslått, og du trykker på Acer Arcade-knappen (øverste hurtigtast, høyre side) så slår maskinen seg på, og WINDOWS XP-loading-screen. Etterfulgt av...vel se selv.

Morsomt...

9559028[/snapback]

Lyst til å dele det med oss som ikke har denne maskinen? :)

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Vel...

Jeg hadde ingen planer om å bruke maskinen, men bare åpnet den og trykket på noen knapper, så når jeg trykket på Arcade-knappen, slo den seg på. Jeg tenkte wtf? og så kommer Windows XP sin loading-screen, etter denne så det ut som Arcade programmet slo seg på. Det begynte med "Intializing" eller noe sånt, prosentvis, dette gadd jeg ikke noe mer av, så jeg trykket på power-knappen; Windows XP Himbernating... Neste gang jeg slo den på (via power-knappen) startet Vista. Normalt.

Noen andre får undersøke hva som skjer videre, jeg gidder ikke ^^

Endret av Tobye
Lenke til kommentar
Fikk PC-en min i dag, alt var helt flott til jeg skulle komme meg på hjemmenetverket.. men får ikke til å se de andre pcene på nettverket. Internettet fungerer flott men ser altså ikke min stasjonære eller den andre bærbare PC-en. De kjører forsåvidt XP begge to, mens jeg kjører Vista.

Noen som har hatt samme problem - er ikke sikkert dette har noen med ACER ASPIRE 5920G å gjøre.

9328375[/snapback]

Hadde samme problem. Fjern / disable Norton Internet Security brannmur (bruk evt brannmuren i Vista) så funker det

MVH

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...