Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har fått sjekka vilken type ramm brikker som er i denne 5920g? Å hvor man får kjøpt mere ramm til den? Å om det eventuelt finnes fjernkontroll å hvor det kan kjøpes? å om denne hd dvd spilleren kan kjøpes? å hvor

9510989[/snapback]

Helt vanlig so-dimm ddr2 pc5300, er bare å se i spesifikasjonene det vel? Ram får du vel kjøpt i hvilken som helst nettbutikk som selger sånt, f.eks komplett.no. Hd-dvd spilleren vet jeg ikke om er å få tak i løs enda.

Lenke til kommentar
Skal den modellen med hd-dvd og gs kort ta over helt?

9510511[/snapback]

Ja, men det skal visstnok komme en versjon tilsvarende den nyeste med GT-kort etter hvert. Muligens holder acer denne tilbake inntil man kan produsere/selge denne litt rimeligere, se bare på prisforskjellen mellom den nyeste versjonen og den "gamle" med DVD-RW, T7300, 160GB og 8600GT.

Lenke til kommentar

GT-kortet yter i noen tilfeller inntil 40% bedre enn GS. Det som virkelig drar opp er nok kostnaden på HD-DVD spilleren, noe jeg i utgangspunktet ser på som bare ett pr-stunt per dags dato (andre kan selvfølgelig være uenige).

Om det er noen som vil få tak i versjonen med 8600M GT-kort før det er for sent så har blant annet Multicom en del maskiner på lager (man finner sikkert fler i prisguiden).

Lenke til kommentar
GT-kortet yter i noen tilfeller inntil 40% bedre enn GS. Det som virkelig drar opp er nok kostnaden på HD-DVD spilleren, noe jeg i utgangspunktet ser på som bare ett pr-stunt per dags dato (andre kan selvfølgelig være uenige).

Om det er noen som vil få tak i versjonen med 8600M GT-kort før det er for sent så har blant annet Multicom en del maskiner på lager (man finner sikkert fler i prisguiden).

9513918[/snapback]

Så hvis jeg ikke trenger den ekstra lagrings plassen, og hd-dvd spiller (hva enn det skal være godt for), så er det bedre for meg å kjøpe

http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1618327;c:100561

?

Om det er 2ghz eller 2.2ghz er vel ikke så stor forskjell?

Lenke til kommentar

Det er i hvertfall det jeg ville valgt om jeg skulle kjøpt nå. Med tiden vil nok HD-DVD-spillere ha kommet på ett folkelig prisnivå, men før den tid kommer jo så klart nye PC-er, større harddisker, raskere prosessorer osv... så om man skal tenke slik får man jo aldri kjøpt noe :)

Per nå ser det ut til at det er bare Multicom og Mamoz som har "gamletypen" på lager.

Lenke til kommentar

Noen som har fått litt orden på partisjonene standard-disken er satt opp med?

Den ene er greit nok en slik eisa-partisjon som det er lite å gjøre med, men det er og en på rundt 3,24 GB som jeg ikke klarer å slå sammen med de andre.

Synes det blir litt upraktisk med tre partisjoner, i alle fall når den ene ikke er større enn 3,24 GB.

Og hva er den der NVCACHE for noen?

Så noe hjelp å hente her inne? :hmm:

Endret av Pengi
Lenke til kommentar
Noen som har fått litt orden på partisjonene standard-disken er satt opp med?

Den ene er greit nok en slik eisa-partisjon som det er lite å gjøre med, men det er og en på rundt 3,24 GB som jeg ikke klarer å slå sammen med de andre.

Synes det blir litt upraktisk med tre partisjoner, i alle fall når den ene ikke er større enn 3,24 GB.

Og hva er den der NVCACHE for noen?

Så noe hjelp å hente her inne? :hmm:

9518575[/snapback]

Lurer litt på noe av det samme, iriterer meg grønn over at de har delt disken så dustette. Jeg har 69GB på Acer(C:) og 66GB på Data (D:) Er det mulig å bruke partisjons program og sette de sammen igjen eller funker ikke det systemet med som Acer har satt opp for fersk installasjon da? Vet ikke hvor mange år det er siden men får lit flashback til da jeg var mindre og hadde kun windows på c: fordi jeg trodde alle andre programme ville bare fucke med operativ systemet heheh.

Lenke til kommentar

HJELP!!

Nå blir jeg virkelig rar her, jeg kjøpte meg 5920g å kjørte installasjon første gangen jeg startet opp. Jeg bynte å slette en masse Acer programmer,men jeg sletta det Acer erecovery greine,har lasta det ned fra nettet men det får jeg bare feilmelding med når jeg starter Vista. Må jeg ha det for å kjøre en helt fersk installasjon? Vis ikke hvordan starter jeg ny installasjon?

Lurer åsså hvem program jeg kan bruke til å partisjonere diskene, tenkte jeg skulle ta ca 20gb fra DATA disken og legge over til c:

Fikk dere med cd\dvd har ikke sett snutten av noen dvd eller cd jeg.

PLEAS HELP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...