Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Står at denne har GS skjermkort og ikke GT, noen som kan bekrefte/avkrefte dette? GS er jo ganske mye svakere enn GT..

9473619[/snapback]

Om du tenker på produktomtalen på mpx.no så står det både 8600GT, 8600GS og den hittil ukjente 8600GD som grafikkbrikke i samme annonse. Men det riktige skal nok være 8600GT.

Lenke til kommentar

Er det vanskelig å legge til en 2gb brikke til, selv?

Budsjettet er på 12k, så har litt til etter bare pcen.. Så å sette inn en ram-brikke er noe jeg kan greie selv;P

Men da jeg spørte mpx om de kunne det sa de at minnebrikkene ikke hadde kommet enda, men kan jeg ikke bruke hvilket som helst?

I så fall, hvilken burde jeg velge?

Regner med å bestille i morgen:)

Noen som vet om det er noen bra tilbud for denne pcen i Drammen, forresten?

Lenke til kommentar

Jeg selv plages med dvalemodusen.

En annenting er etter at jeg formaterte og byttet til 7200rmp HDD så får jeg ikke registrert windowsen som fulgte med, og fikk heller ikke valget om og installere norsk forde om det står norsk på plata?

Syntes den spinner opp vifta ca 4-5ganger i munuttet som er litt irriterende, og dette er ved surfing i stile rom...

Har nå etterformatering fått den ned i 490mb i minneforbruk så er godt fornøyd med det:)

Lenke til kommentar
Jeg selv plages med dvalemodusen.

En annenting er etter at jeg formaterte og byttet til 7200rmp HDD så får jeg ikke registrert windowsen som fulgte med, og fikk heller ikke valget om og installere norsk forde om det står norsk på plata?

Syntes den spinner opp vifta ca 4-5ganger i munuttet som er litt irriterende, og dette er ved surfing i stile rom...

Har nå etterformatering fått den ned i 490mb i minneforbruk så er godt fornøyd med det:)

9474893[/snapback]

Hva har du gjort for å få så lite minne i bruk?

Lenke til kommentar

Jeg vet at 11 000 modellen har 8600GT, 256mb ram, under spesifikasjoner for 13 000 modellen står det 8600 GS 512mb ram og 8600 GS 256mb ram. Står ikke noe om GT under spesifikasjonene på MPX.

Men siden det ser ut som MPX spesifikasjonene er så intetsigende. Vet noen om denne 13 000 versionen har noe høyere oppløsning på skjermen enn 11 000 versionen? Dette er egentlig det eneste jeg ikke er fornøyd med på min laptop.

Lenke til kommentar
Står ikke noe om GT under spesifikasjonene på MPX.

9478907[/snapback]

Dette har de endret i går kveld eller i dag, når jeg var inne der i går og sjekket sto det som jeg skrev i forrige innlegg, både 8600GT, 8600GS og 8600GD (det var nettopp derfor jeg skrev det jeg skrev). De har også endret sitatet fra hw.no's test, for i går brukte de teksten som var sakset rett fra testen, der det står

Maskinens generelle ytelse er jevnt over god. GeForce 8600M GT-brikken drar det meste av spill uten problemer, og er i dag det beste man finner i maskiner på denne størrelsen. HDMI-utgaven gjør det også enkelt å koble til en nyere flatskjerm-TV.

I dag er dette endret til "8600M GS-brikken drar det meste av spill uten problemer" på deres produktside. Med andre ord feilsiterer de bevisst hw'nos test av en annen maskin, noe som er å regne for villedende markedsføring.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Jeg kan med "hjerte på hånden" si at batteritiden er god i forhold til mange andre. Jeg klarer cirka 5timer med forelesninger før den tar kvelden. Hvis jeg kjører full load så varer den neimen ikke mer enn rundt 1 time og 3 kvarter. 5 timer er med laveste lysstyrke.

For å være en såpass kraftig PC er det bra, i allefall i forhold til en del andre PCer. Likevel synes jeg 5timer er litt lite. Jeg hadde satt pris på rundt 8 timer. Men det er ikke all verden man kan forvente heller.

Det er veldig få PCer der ute som møter mine forventninger til batteritid. Helst skulle det ha vart rundt åtte til ti timer med vanlig load, og 4 timer med full load.

Lenke til kommentar

Ok,ja batteri tid er noe som jeg også ser etter,men da blir det jo business maskiner,med andre ting som er dårligere ,eks skjermkort,osv.. Men er maskinen rask å bra? Ser di har kommet med en oppgradering,men det e jo ikke store forskjellen...Trenger en bra maskin som er greit till alt. :)

Lenke til kommentar
Ok,ja batteri tid er noe som jeg også ser etter,men da blir det jo business maskiner,med andre ting som er dårligere ,eks skjermkort,osv..  Men er maskinen rask å bra? Ser di har kommet med en oppgradering,men det e jo ikke store forskjellen...Trenger en bra maskin som er greit till alt. :)

9483787[/snapback]

Vell, om du ser på testen HW har gjort på denne så står det følgende;

"Maskinens generelle ytelse er jevnt over god. GeForce 8600M GT-brikken drar det meste av spill uten problemer, og er i dag det beste man finner i maskiner på denne størrelsen."

Viss vi skal tro på dette er pc'en ikke bare ok, ikke bare god, men jevnt over god til ikke bare generell bruk, men også fleste spill. Greit nok det kommer nye spill, men det er ivertfall bra å vite at du kjøper en maskin som takler gaming mer enn bra nok. Om man skal spille de nye grafikk slukerne av noen fps spill så må man jo opp i pris, men det forventer vell ingen for en sånn pris.

Så klart finns det bedre pcer for hardcore gaming, men hva skal man forvente til en så fin pris. Jeg går for denne fordi jeg ikke vil betale 20k for en gamer pc, og kan ikke si jeg finner noen bedre der ute.

Andre pluss; Bra batteri, stilig design, veier lite, gode tilkoblingsmuligheter. Dette på toppen av gode speccs er mer enn jeg kunne drømt om for prisen.

Minus:

Ikke så solid - En bærbar er en bærbar, de tåler ikke allverden uansett vilken du kjøper. Det er bare å være obs på det, å være så forsikti som mulig.

Ønskelig med høyere oppløsning - Det ser jeg ikke som et problem, jeg har altid brukt 1280 og mange bruker jo faktisk enda mindre. Om du vil ha høyere oppløsning så ser du gjerne etter en annen type pc, en media pc ikke en gamer pc. Til gaming er dette mer enn nok spør du meg.

Svak lysstyrke - Om det hadde vært så ille at man ser veldi dårli tror jeg ikke pcen ville blitt anbefalt, da hadde det stått "ikke kjøp denne du ser ikke en drit" hehe. Jeg for min del liker ikke så høy lysstyrke det svir i øynene, ekstra mye siden man skal ha pce på fange så nærme ansikte.

Lydkontakter i front - ganske så minimalt problem? vil ikke la dette stoppe meg fra å kjøpe en så lovende maskin.

Endret av Dezz
Lenke til kommentar
Å om det er noen annen forskjell på den nye,foruten større cpu,å hd dvd?

9483924[/snapback]

den nyeste/dyreste har større harddisk (250GB) og dårligere skjermkort enn den billigste.

9484961[/snapback]

Den nyeste er jo ikke den dyreste? Den nyeste er jo noen tuser billigere.

Gammel: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83529

Ny: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82709

Fatter ikke hvorfor det står at det er en "oppgradering" når den har dårligere skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...