Eulogist Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 halvoralex, hvor oppbevarer du batteriet ditt når det er ute da? I kjøleskapet (selv om det visstnok er bra, virker det litt spooky ) eller bare på bordet? 9409599[/snapback] Har bateriet liggende på bordet. Det er bra å ha vanlig batterier (DobbelA osv) i kjøleskapet. men jeg visste ikke at det gjaldt Li-ion batterier også? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Det er faktisk ikke bare tull. Batterier for moderne bærbare PCer (Li-ion) begynner å miste kapasitet umiddelbart etter at de er produsert, og det er spesielt to ting som påvirker dem: temperaturen og hvor mye de er ladet opp. (...) Hvis du derimot så å si alltid har din bærbare koblet til strømnettet og stående på samme plass er det altså best for batteriet å lades ned til 40% og legges i kjøleskapet. Men husk at det bør ligge i romtemperatur en del timer før det lades opp igjen, så eventuelle utflukter må i så fall planlegges. Er du flink kan du ende opp med et meget godt batteri selv når den bærbare teknologisk kommer i yngre steinalder. Kilde: DinSide.no Endret 2. september 2007 av Jarek Lenke til kommentar
Ezzpena Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 hei!! lurer på å kjøpe en sånn her...men spiller en del og syns at 15.4 er litt lite, hvordan er det å kjøpe feks LG L226WTQ-SF og koble den til denne pcen. får man dårligere fps i et spill om man har stor skjerm? (tenker ikke å sette oppløsininga så høyt) Lenke til kommentar
Mathia Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Jeg vurderer denne strekt. Men virker som mange klager over endel ting: At den ikke går ut av dvale/hvilemodus, lite responsiv touchpad, tastaturet bråker, mye "tull å tøys" med skjermkort drivere osv... Det viktigeste for meg er at den takler multitasking veldig bra! Jeg liker å ha mange programmer oppe samtidig, og ønsker å kunne gjøre dette også i fremtiden;) SantaRosa og TurboCache er vel en god venn å ha på dette punktet? Jeg er ingen gamer, men spill som WoW (På høyeste oppløsning) og FM 08 må gå smertefritt! CS: Source på LAN er også et must. Ellers tar 360'en seg av hardcore spill Jeg har et meget bra 5.1 anlegg, og setter derfor også krav til lydkortet. Er skeptisk til VGA oppløsningen på webcamet, ikke at jeg bruker det så mye, men når jeg først har det på er det greit at folk faktisk ser meg:p (Sitter, som endel andre som bruker dette forumet, ikke akkurat i flombelysning når jeg sitter med PC'en:p) Er dette rett maskin for meg? Eller bør jeg se meg om etter en annen? Endret 8. september 2007 av Mathia Lenke til kommentar
dalla Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 heisann, ville så absolutt anbefalt denne maskinen. hatt den i ei uke nå. strålende fornøyd! en ting jeg lurer på. Jeg kjører standard driver men kommer ikke over 3185 poeng i 3d mark 06. Ser de fleste her får 3500. hvordan gjør dere det uten å klokke? har testet å skifte driver, men fikk 1400 da, så det var ingen suksess:P Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hei Har hatt denne maskinen i 3 dager nå og er veldig fornøyd. Men det er en ting som plager meg litt og det er at harddisken står å jobber konstant, kommer alltid sånn "knitre" lyder fra den. Finnes det noen måter å roe ned harddisken på? Lenke til kommentar
hojo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hei! Er det noen som har prøvd å koble denne pc'n til tv'n via s-video Jeg har prøvd, men har ikke fått det til. Er det noen som har en fremgangs måte til meg? Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hei Har hatt denne maskinen i 3 dager nå og er veldig fornøyd. Men det er en ting som plager meg litt og det er at harddisken står å jobber konstant, kommer alltid sånn "knitre" lyder fra den. Finnes det noen måter å roe ned harddisken på? 9456338[/snapback] Det skal ikke komme noen "knitre" lyder fra harddisker på en datamaskin. I slike tilfeller skal du be dem bytte harddisken på pc'en eller levere en pc med en fungerende harddisk. Vær klar, hyggelig men tydelig at du skal ikke ha en maskin med knitrende harddisk. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har tenkt å dualboote pcen med Ubuntu, men har problemer med hvordan jeg skal partisjonere harddisken. På 5920 er det fire primærpartisjoner og jeg kan derfor ikke lage en til (siden dette er max). Jeg har ikke lyst til å slette recoverypartisjonen, derfor lurer jeg på hva den siste partisjonen på 3,24 GB er? Kan jeg slette den? 9407950[/snapback] Har tenkt å gjøre det samme. Er det ingen her inne som kan svare på dette spørsmålet? Hadde vært fint, siden jeg trenger Linux til studiene. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hei Har hatt denne maskinen i 3 dager nå og er veldig fornøyd. Men det er en ting som plager meg litt og det er at harddisken står å jobber konstant, kommer alltid sånn "knitre" lyder fra den. Finnes det noen måter å roe ned harddisken på? 9456338[/snapback] Det skal ikke komme noen "knitre" lyder fra harddisker på en datamaskin. I slike tilfeller skal du be dem bytte harddisken på pc'en eller levere en pc med en fungerende harddisk. Vær klar, hyggelig men tydelig at du skal ikke ha en maskin med knitrende harddisk. 9456657[/snapback] Det spørs hva han mener med knitrelyd. En harddisk som arbeider intenst med å skrive og lese vil lage knitrelyder (overføre mye data). På eldre Maxtor-disker kom dette uansett hvor hardt harddisken arbeidet. Har hatt knitrelyd på alle mine harddisker! Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har vært borti 60-70 bærbare maskiner fra ulike leverandører, og det skal ikke forekomme knitring fra harddisker. Den eneste lyden du bør høre fra bærbare er viftelydene, og evt. høyfrekvens C-state susing fra prosessorer, som kan slåes av, og evt. høytalerne som blir irritert av mobiler. Harddisk-knitring er reklamasjonsverdig feil på datamaskiner, både stasjonær og bærbar. Knitrelyder skal ikke forekomme på de. Har også jobbet som servicetekniker og supporter for en rekke datamaskinleverandører, og hver gang vi mottok en sak vedr. knitrende harddisk, bestilte vi en ny for kunden. Så ring, men vær hyggelig, og feilmeld harddisken for knitring. Gjerne innen for 14 dagers returrett, slik at leverandøren får litt "returrett"-press på seg også! Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Holdt på i dag med å prøve å gjøre maskin raskere til å starte opp. Når jeg restartet maskinen min en gang hadde hele verktøylinjen inkludert start menyen fått windows 98 style over seg. Finner ikke ut hvordan jeg får tilbake vista stylen. Hadde også installert en oppdatering, men den slettet jeg igjenn uten at det funket. Er veldig irriterende når det bare er grått istedenfor svart Så er det noen som vet hvordan jeg får tilbake windows vista stylen?? *Edit* Fant det ut Så ikke tenk mer på det Endret 9. september 2007 av hondaxrl Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har vært borti 60-70 bærbare maskiner fra ulike leverandører, og det skal ikke forekomme knitring fra harddisker. Den eneste lyden du bør høre fra bærbare er viftelydene, og evt. høyfrekvens C-state susing fra prosessorer, som kan slåes av, og evt. høytalerne som blir irritert av mobiler. Harddisk-knitring er reklamasjonsverdig feil på datamaskiner, både stasjonær og bærbar. Knitrelyder skal ikke forekomme på de. Har også jobbet som servicetekniker og supporter for en rekke datamaskinleverandører, og hver gang vi mottok en sak vedr. knitrende harddisk, bestilte vi en ny for kunden. Så ring, men vær hyggelig, og feilmeld harddisken for knitring. Gjerne innen for 14 dagers returrett, slik at leverandøren får litt "returrett"-press på seg også! 9457530[/snapback] Hvordan er det jeg sender tilbake maskin? Kjøpte den hos elprice Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har vært borti 60-70 bærbare maskiner fra ulike leverandører, og det skal ikke forekomme knitring fra harddisker. Den eneste lyden du bør høre fra bærbare er viftelydene, og evt. høyfrekvens C-state susing fra prosessorer, som kan slåes av, og evt. høytalerne som blir irritert av mobiler. Harddisk-knitring er reklamasjonsverdig feil på datamaskiner, både stasjonær og bærbar. Knitrelyder skal ikke forekomme på de. Har også jobbet som servicetekniker og supporter for en rekke datamaskinleverandører, og hver gang vi mottok en sak vedr. knitrende harddisk, bestilte vi en ny for kunden. Så ring, men vær hyggelig, og feilmeld harddisken for knitring. Gjerne innen for 14 dagers returrett, slik at leverandøren får litt "returrett"-press på seg også! 9457530[/snapback] Hvordan er det jeg sender tilbake maskin? Kjøpte den hos elprice 9458276[/snapback] Elprise har jo butikker. Ta med den til nærmeste butikk. Si at du vil ha en annen maskin, da harddisken i maskinen knitrer. Det tyder på mekanisk feil, dog ikke alvorlig til å begynne med, men vil forverres med tiden og forårsake diskkræsj. Lenke til kommentar
Stillborn Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Heisan Har et par spørsmål, ser at man kan bestille extra minne moduler 1gb eller 2gb. Er dette noe dere som har fått deres 5920G mener er noe vits i å bestille med det første? Å hvordan setter man de i, er det som å sette i batteri under maskinen? Lurer åsså på hvordan det er med skjermkort minne , hvor får man tak i mer av det? Det var vel egentlig det jeg lurte på trur jeg. Hmm venter i spenning på min egen 5920G bestilte den hos MPX.no forige onsdag men den har fortsatt ikke kommet ,står bare (motatt data om sending) Ringte å snakka med posten å da sa de at den ikke fysisk hadde ankommet hos dem, bare info om det som skulle sendes?? Syns det er litt sløft å ikke klare å få sendt en vare innen 4-5 dager. Men men hva skal man gjøre, får slå på tråden til MPX i mårra vel. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Jeg har vært borti 60-70 bærbare maskiner fra ulike leverandører, og det skal ikke forekomme knitring fra harddisker. Den eneste lyden du bør høre fra bærbare er viftelydene, og evt. høyfrekvens C-state susing fra prosessorer, som kan slåes av, og evt. høytalerne som blir irritert av mobiler. Harddisk-knitring er reklamasjonsverdig feil på datamaskiner, både stasjonær og bærbar. Knitrelyder skal ikke forekomme på de. Har også jobbet som servicetekniker og supporter for en rekke datamaskinleverandører, og hver gang vi mottok en sak vedr. knitrende harddisk, bestilte vi en ny for kunden. Så ring, men vær hyggelig, og feilmeld harddisken for knitring. Gjerne innen for 14 dagers returrett, slik at leverandøren får litt "returrett"-press på seg også! 9457530[/snapback] Hvordan er det jeg sender tilbake maskin? Kjøpte den hos elprice 9458276[/snapback] Elprise har jo butikker. Ta med den til nærmeste butikk. Si at du vil ha en annen maskin, da harddisken i maskinen knitrer. Det tyder på mekanisk feil, dog ikke alvorlig til å begynne med, men vil forverres med tiden og forårsake diskkræsj. 9459270[/snapback] Hadde jo godt bra å tatt den med til en butikk, men det er bare det at nærmeste butikk er over 12 timer kjøring unna Så er det noen som har noen peiling på hvordan man sender en vare tilbake til elprice? Endret 10. september 2007 av hondaxrl Lenke til kommentar
SebastiAnn Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Nå ser det ut som det kommer en ny utgave med: Intel Core 2 Duo T7500 HD-DVD leser 250 GB Harddisk http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83784 Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Nå ser det ut som det kommer en ny utgave med:Intel Core 2 Duo T7500 HD-DVD leser 250 GB Harddisk http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=83784 9463789[/snapback] Hadde nok gått for den versjonen hvis vi ikke allerede hadde kjøpt den første. Oppgradering fra DVD til HD-DVD, fra T7300 til T7500 og fra 160GB til 250GB HDD for 2000 kr = mye for pengene! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Lurer åsså på hvordan det er med skjermkort minne , hvor får man tak i mer av det? Skjermkortminnet er loddet på HK (evt. skjermkortet hvis det er en egen modul) og det er ikke mulig å sette inn mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå