Gå til innhold

Erfaringer med Acer Aspire 5920G

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min 5920g for et par dager siden. Jeg kjørte 3dmark 05, og fikk 5185 poeng. Så tenkte jeg at jeg skulle prøve Bioshock, men når jeg startet spillet, så kom det bare en svart skjerm. Jeg hadde lest rundt at dette var pga. gamle skjermdrivere, og jeg prøvde først nVidia sine sider, hvor jeg ikke fant stort. Til slutt kom jeg over http://www.laptopvideo2go.com, jeg lastet ned den nyeste driveren der, av installerte skjermkort driveren jeg allerede hadde, og installerte den nye.

Resultatet var skuffende.

Med den nye driveren fikk jeg 3155 poeng. Og dette var over 2000 mindre enn hva jeg hadde fått med standard drivere. Jeg tenkte at det muligens var noe galt med driveren, og at den ikke var riktig installert. Så jeg prøvde en annen. Men jeg fikk samme resultat hver eneste gang.

Til slutt prøvde jeg acer sine hjemmesider, og installerte driveren jeg fant der, men poengsummen i 3dmark 05, lå fortsatt i overkant av 3000. I 3dmark 06, så fikk jeg 1988 med sistnevnte. Prøvde aldri 3dmark 06 med de andre.

Drivere jeg har prøvd:

163.44

163.14

162.18 - Denne skulle sies å være veldig bra til gaming.

158.36

Acer sin versjon, er ikke helt sikker på nummer.

Prøver her, før jeg eventuelt lager en ny tråd, takker for svar.

//murfh

Endret av murfh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger en 11gb stor recovery sak på HDD skjult som du starter med en eller annet recovery program..

Men er det kun jeg som iriterer meg over vifta som spinner opp hele tiden?

Uansett om jeg kun surfer?

Enda mere irriterende sak er det at jeg får ikke registrert vista som fulgte me maskina...

Ikke via tlf engang..

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å dualboote pcen med Ubuntu, men har problemer med hvordan jeg skal partisjonere harddisken. På 5920 er det fire primærpartisjoner og jeg kan derfor ikke lage en til (siden dette er max). Jeg har ikke lyst til å slette recoverypartisjonen, derfor lurer jeg på hva den siste partisjonen på 3,24 GB er? Kan jeg slette den?

Lenke til kommentar

Kom til å lure, hvordan "behandler" dere batteriet? Sitter gjerne mye mer på denne enn den stasjonære for tiden, og da blir det mye lading og utlading. Leste et sted at man burde ta ut batteriet om man kjørte bærbare lenge - noen som gjør dette?

And btw; Noen som har kjøpt fjernkontroll til den?

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Hei!

Har tenkt til å kjøpe denne, men først så lurte jeg på om noen har tatt video stress testen på CS:S med den, med alt på max.

Lurer på hva Fpsen ligger på..  :)

9399830[/snapback]

Du sliter litt om du overdriver med 16x AA osv, HL2 er ikke SÅ gammelt, selv om det virker som en stund siden sist.,

Hadde 90 med 4x og alt på high med 1152x oppløsningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...