boundishh Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 som emnetittel sier hva trenger jeg for og lage et lite flash spill Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Heiter det framleis macromedia flash, eller blir flash cs3 brukt? kva er forskjellen? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Må kunne programmere også. Her er en link til masse forskjellige guider rundt dette: http://www.tutorialized.com/tutorials/Flash/Games/1 Lenke til kommentar
LarsAndre Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Adobe Flash CS3 er den nyeste. Adobe kjøpte opp MacroMedia. Du trenger Flash CS3 eller MacroMedia og du bør kunne AS2/AS3 (Actionscript 2/3) rimlig bra. Du kan enten lage deler av spillet med timeline eller skrive alt som i ActionScript. Beste måten å lære ActionScript er vel å kjøpe/låne seg en brukbar bok om temaet. Finnes gode nettsider om AS2/3 som gotoAndLearn(), men disse går ikke inn på spill-temaet. Finnes en del tutorials på nettet, men disse blir fort veldig komplisert for folk som ikke kan ActionScript basics. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Så la oss gjere det heilt klart: macromedia er berre eldre versjoner av flash cs3 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Macromedia er navnet på firmaet adobe kjøpte opp. Flash er teknologien, og programmet man bruker heter flash CS3. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 så kvifor seier folk at ein kan bruke macromedia? er det "flash-før-adobe-kjøpte-macromedia" eller er det eit annet namn på flash eller er det eit annet program som flash? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Macromedia sitt mest kjente produkt var flash, sikkert derfor vil jeg anta. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 ok, takk for oppklaringa Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Du må ha et program å lage med, en god idé og programmeringskunnskaper. Det siste kan selvfølgelig læres. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Eg tenker på å drive med flash cs3, mest innafor å lage fancy menyar og pp-liknande greier. Kva slags programmering er lett å begynne med? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det er vel actionscript? Jeg kan ikke si jeg vet alt for mye om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå