Gå til innhold

EM 2008 i Østerrike/Sveits tråden


Gaston

Anbefalte innlegg

Hehe. På tide å slutte å gråte folkens. Det var en knallkamp, og et knallag gikk videre. Det var tydelig at det kunne gått andre veien, men Portugal ble aldri giftige nok.

 

Det er selvfølgelig typisk at Portugal-fans legger Ballck til hat fordi han "jukser". Enten har man hverken spilt eller sett på mer enn 5 min fotball i sitt liv for å skrike så høyt om det. Ballacks dytt var svært harmløst i forhold til mye annet som skjer i et slikt oppgjør. Ja, det skulle vært frispark, men å beskylde Ballack for juks fordi han holder bort en annen spiller slik er bare latterlig. Jeg skjønner selvsagt at det er bittert, fordi det virker utslagsgivende for resultatet.

 

Det som derimot er ganske ille, er da Friedrich tråkker på Ronaldo. Jeg har vanskelig for å tro at dette ikke var med meningen. Og slikt burde man virkelig klare å frastå fra.

 

Men la oss heller glede oss over en svært god kamp. Så får Portugal heller ha lykke til i kommende VM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nisseteit er en fin ting.

 

Og hvor gammel er kommende sesong før vi får en veldig lignende diskusjon med debatantene på motsatt side?

Hva prater du om? Vi er jo enige. Målet burde vert annulert.

 

Enig? I at juksing er ok bare fordi man liker den som jukser? Nei det er jeg ikke enig i.

Lenke til kommentar

Vel, Tyskland var det beste laget, men målet til Ballack burde vore annulert. Å sei at resultatet burde vore 2-2 blir feil, men Tyskland scora i ein periode der Portugal hadde spelet og var på vei inn i kampen. Klart det har betydning for kampen at Tyskland går til 3-1 i staden for 2-1 i ein periode der Portugal var best.

 

Portugal var ganske tafatte framover, dei viste til tider i første omgang at dei hadde kapasitet til å springe frå det tyske forsvaret, men dei fant etterkvart ut at det var betre å skyte frå 20-30 meter. Det var vel knapt eit skot som gjekk på mål så noko stor trussel var dei ikkje.

Bakover var dei gavmilde, Tyskland fekk gå opp upressa gang på gang. Ricardo var på skikkeleg blåbærtur på målet til Ballack.

 

Ser for meg at det ikkje blir ein like god kamp i morgon, sjansen er uansett stor for Tyskland i finalen med siger mot Tyrkia eller Kroatia.

Lenke til kommentar
Hehe. På tide å slutte å gråte folkens. Det var en knallkamp, og et knallag gikk videre. Det var tydelig at det kunne gått andre veien, men Portugal ble aldri giftige nok.

 

Det er selvfølgelig typisk at Portugal-fans legger Ballck til hat fordi han "jukser". Enten har man hverken spilt eller sett på mer enn 5 min fotball i sitt liv for å skrike så høyt om det. Ballacks dytt var svært harmløst i forhold til mye annet som skjer i et slikt oppgjør. Ja, det skulle vært frispark, men å beskylde Ballack for juks fordi han holder bort en annen spiller slik er bare latterlig. Jeg skjønner selvsagt at det er bittert, fordi det virker utslagsgivende for resultatet.

 

Det som derimot er ganske ille, er da Friedrich tråkker på Ronaldo. Jeg har vanskelig for å tro at dette ikke var med meningen. Og slikt burde man virkelig klare å frastå fra.

 

Men la oss heller glede oss over en svært god kamp. Så får Portugal heller ha lykke til i kommende VM.

 

Jeg har sett 5 minutter fotball

Lenke til kommentar
Måtte le når Löw fyrte opp siggen i buret sitt.. :D

 

Haha, tenk så nervøs han var i det øyeblikket der? :w00t:

 

@Zeph: Jeg er enig i mye av det du sier, men det om at betydningen hadde vært stor om målet til Ballack hadde vært annulert er umulig å si. Ja, Portugal hadde en god periode, men alikevel, det er så mye tilfeldigheter i bildet her at en vet aldri hva som hadde skjedd.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Klart det er umogeleg å vite, kunne blitt 7-1 til Tyskland. Poenget er at ein ledelse på to mål i forhold til eitt betyr ein god del i ein sånn kamp. Hadde det vore tippeligaen eller PL kunne ein sett for seg 4-3 til Portugal, men det er snakk om ein kvartfinale i EM.

Lenke til kommentar
Klart det er umogeleg å vite, kunne blitt 7-1 til Tyskland. Poenget er at ein ledelse på to mål i forhold til eitt betyr ein god del i ein sånn kamp. Hadde det vore tippeligaen eller PL kunne ein sett for seg 4-3 til Portugal, men det er snakk om ein kvartfinale i EM.

 

En del ville det betydd, og kanskje Portugal hadde fått litt ekstra krefter om Tyskland ikke hadde fått det målet, men, hva ville skjedd etter det igjen? Ingen vet :)

Lenke til kommentar
Hærlig, og ikke minst fortjent :)

 

Edit: Er det bare meg eller heier alle United fans på Portugal i dette EM'et. Har til gode å se en som ikke gjør det...

 

heier på Kroatia her jeg :) Har sagt det tidligere i tråden hvis du tror at jeg kanskje skifter meningen nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...