Gå til innhold

EM 2008 i Østerrike/Sveits tråden


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Østerrike er da vel strengt talt ikke en overraskelse, og ikke fullt så tragisk. De hadde virkelig fortjent bedre for til tider spilte de den beste fotballen i kampene, men manglet målscoreren.

 

Hjelper ikke spille bra ball på banen når de ikke klarer avslutte ordentlig.

Men kunne vert morsomt at dem vant en kamp :)

Lenke til kommentar
Synes Østerike som vertsnasjon med 0 seire er mer tragisk-

Østerrike ligger som nummer 92 på FIFA-rankingen, og var klart dårligst ranket i turneringen. Hellas er ranket som nr. 8, og er regjerende mestere.

 

Det er derimot ikke tragisk, men en seier for fotballen at Hellas ryker på rævva ut av mesterskapet.

Lenke til kommentar
Østerrike ligger som nummer 92 på FIFA-rankingen, og var klart dårligst ranket i turneringen. Hellas er ranket som nr. 8, og er regjerende mestere.

 

Det er derimot ikke tragisk, men en seier for fotballen at Hellas ryker på rævva ut av mesterskapet.

 

Jeg er helt enig med deg! Hellas er riktignok regjerende mestere, men mer reæva fotball skal du lete lenge etter. De spiller med en taktikk som er så til de grader deffansiv at de ikke blir morro å se på, det blir rett og slett skikkelig kjedelig. Å satse på cornere, dødballer og kontringer funker ikke bra for å underholde... vel ... det funker ikke så bra om du skal vinne heller ;)

Lenke til kommentar
Typisk norsk at alle hater Zlatan. Janteloven av Aksel Sandemose var virkelig et ondt påfunn.

 

Jeg digger Zlatan, herlig personlighet. Janteloven er virkelig noe dritt som du sier.

 

 

Ellers, HERLIG at svenskene ble rundpult etter alle kunstens regler. Russerne bød opp til fotball-porr på skyhøyt nivå og lekte seg regelrett til kvarten.

Lenke til kommentar
Janteloven begrenser oss ufattelig, og Zlatan er virkelig en drøm.

 

Helt enig. Når man er blant verdens beste fotballspillere har man lov til å være litt nonchalant i sine uttalelser.

 

Men tror ikke Zlatan bryr seg nevneverdig over at Sverige ble slått ut, ikke er han svensk, og han har 90 millioner å komme hjem til i Milano. Livet kunne vært verre kan man si det :)

Lenke til kommentar
Men tror ikke Zlatan bryr seg nevneverdig over at Sverige ble slått ut, ikke er han svensk, og han har 90 millioner å komme hjem til i Milano.

Født i Malmö, dog av bosnisk far og kroatisk mor, men likevel! Hvor mye mer skal til for å kalle seg svensk?

 

Han er svensk statsborger ja, men han er halvt bosnisk og halvt kroat :)

Lenke til kommentar

Foreldrene fant hverandre og giftet seg i Sverige, og fikk Zlatan i Sverige. Om jeg var Zlatan og noen spurte meg hvor jeg kom fra, ville jeg jo selvsagt svart Sverige/Malmö, og ikke 50/50 bosnia og kroatia! Give me a break! Må han være fjerde generasjons innvandrer for å kalle seg svensk?

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Tror Tyskland vil slite kraftig mot portugal i morgen. Tyskland er ett greit lag, men de har store og sterke stoppere uten hurtighet. man så det mot bl.a østerrike at de ikke taklet kontringer eller raskt spill. Raskt spill og hurtighet er akkurat styrken til Portugal og det er slik de spiller.

Tipper Portugal vinner 3-0/1

Ser ut til at Podolski har fått en lårsakade, noe som vil skade det offensive spillet.

Endret av Schnitzel
Lenke til kommentar

Herlig med Hellas og Sverige, spesielt førstnevnte, makan til møkkalag. Sverige kan jo hvertfall spille litt til tider, men er jo andre grunner til at jeg ikke liker de. Nå blir det Portugal - Kroatia og Nederland - Spania i semiene, så blir det Portugal - Nederland i finalen og Nederland står igjen til slutt. Selv om jeg gjerne skulle sett Spania vinne hele driten tror jeg ikke de klarer å ta Nederland. KOmmer uansett til å bli en helvetes kamp (om det skulle bli de så klart)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...