Gå til innhold

EM 2008 i Østerrike/Sveits tråden


Gaston

Anbefalte innlegg

Dommere har røvet en god del mål i dette EM nå. Linjedommer får jo krampe i hånda om noen er nær offside. Blir ikke synet til dommere testet før EM?

 

Tja synes dommerne har klart seg bra i de fleste tilfeller. Avgjørelsen om å godkjenne van Nisterooys mål mot Italia feks var ekstra gledelig. Så mange mål har vel ikke blitt annulert, med mindre du teller hver eneste feilaktige offsideavgjørelse som at det garantert hadde blitt mål. Og jeg blir litt provosert når såkalte eksperter gjør en stor sak ut av feildømte offside avblåsninger når de trenger 10 replayer for å avgjøre om det var feil eller ikke. Da bør en bare godta at jobben de har er vanskelig og at enkelte situasjoner er så marginale at en bør kunne godta at linjemannen tok feil. Det som er litt kjipt er at 9 av 10 avgjørelser går det forsvarende laget til gode.

 

Vanskelig jobb har linjemennene uansett, og så lenge man ikke har videodømming så blir det noen avgjørelser som er feil. Men det som irriterer meg er når dommerne på forhånd bestemmer seg for å slå ekstra hardt ned på noe i løpet av mesterskapet. I år var det farlig spill og taklinger hvor en kommer inn med knotter først. Greit nok det, men hvorfor klarer de ikke å konsentrere seg om mer enn 1 ting av gangen? Det er tåpelig å skulle slå ned på farlig spill og så nærmest ignorere holding i feltet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Det som er litt kjipt er at 9 av 10 avgjørelser går det forsvarende laget til gode.

 

Nå er det vel en regel som sier at om dommeren er i tvil så skal han dømme i favør til forsvarende lag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ok. Jeg har ikke lest regelen, men hørte en kommentator nevne den under en kamp. Og jeg er rimelig sikker på at han sa forsvarende lag, men jeg (og han) kan selvsagt ta feil.

Lenke til kommentar

Det er det angripende lag, ja

 

Men du har sikkert hørt det av en kommentator på TV2, kanalen der tullball er helt okey? Er som EM kveld fra Wien opplegget, der det ikke er krav til at gjestene eller programlederne kan noe særlig om fotball. Frode Olsen kan noe, men idol dommere og musikere uten peil på footy - hva er det liksom?!? Det samme gjelder enkelte av kommentatorene og "ekspertene" ellers. Kult at Drillo anses som EM ekspert numero uno, når han ikke veit døyten om noen av de mindre nasjonenes lag.

 

Nei, det er ikke som gutta i canal + studioet. Lars og Dag slår ingen.

 

*blåse ut litt irritasjon*

Lenke til kommentar

Toni, hva driver du med!? Herregud.

 

Må nok sette min lit til Pirlo og Cassano nå. Og Oranje, satser på at Huntelaar får inn noen goller.

 

 

Amøbene i TV2 klarer å prestere å vise Nederland - Romania, haha.

 

Det der har vært klart i godt over en uke, så resultatene har ikke noe å si for hva som vises.

 

Kampen vises vist på betalingskanalen til TV2. Kan tenke seg den jevne norske fotballsupporter som ikke har TV4 eller en forbanna betalingskanal må føle seg rimelig pissed off i dette øyeblikk. Tragisk av TV2, tragisk.

 

Veldig glad jeg har svensk tv.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt TV2 med at de også vil vise noen attraktive kamper på betalingskanal, skulle da bare mangle ettersom de tross alt ønsker å tjene penger. Det som er kjipt og idiotisk er det at det kun er Canal Digital-kunder som har tilgang på det. At man må betale for det man ønsker er bare rett og rimelig, men når 80% av Norges befolkning ikke har mulighet til å bestille det, faller det argumentet litt bort. Glad TV4 viser kampen hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...