Nevnarion Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Enda er det ikke en kamp hvor begge lagene har scoret... Tenkte akkurat det samme. Har tippet Tyskland helt til topps i dette mesterskapet, så er jo glad de vant. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Syns jeg ser et slags mønster her: 18.00: Sveits 0-1 Tsjekkia 20.45: Portugal 2-0 Tyrkia 18.00: Østerrike 0-1 Kroatia 20.45: Tyskland 2-0 Polen Jeg ser for meg morgendagens resultater: 18.00: Romania 0-1 Frankrike 20.45: Nederland 2-0 Italia Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Tyskland imponerte ikke helt det store i dag. Ikke mange sjanser, men bra spill frem til mål. Godt gjort av Podolski å holde tilbake jubelen når han scorer mot polakker. Jeg satte Tyskland som favoritter, men ble litt usikker nå. Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg ser for meg morgendagens resultater: 18.00: Romania 0-1 Frankrike 20.45: Nederland 2-0 Italia Det verste er jo at jeg ikke hadde blitt overrasket hvis det hadde blitt akkurat de resultatene, selv om du ikke hadde påpekt det. Så det er fullt mulig at det blir nettopp slik... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Nedenfor, i spoileren, følger ett detaljert hendelsesforløp i kampen mellom Tyskland og Polen, lagoppstillinger, kampinfo, bilder osv, i tillegg til infomarsjon om EM hittil. Dette er sakset fra TV2s web TV-tjeneste, TV2Sumo, og satt sammen av meg. Verdt å ta en titt på ! Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Tyskland 2 - 0 Polen Info om kampen: Mer info om kampen: Lagoppstilling: Benken: Info om lagene: Tyskland hadde ingen problemer med å kvalifisere seg. Fikk et kjempeløft med VM på hjemmebane, og selv uten Klinsmann ved roret har tyskerne tatt med seg alt det positive videre. Imponerte dog ikke i generalprøvene mot Hviterussland (2-2) og Serbia (2-1). Polen kommer i en yngre utgave en den som mislyktes i sluttspillet for to år siden. Knallsterke i kvalifiseringen. Har møtt Makedonia (1-1), Albania (1-0) og Danmark (1-1) i forkant av dette mesterskapet. Odds: 81 Tyskland - Polen S H: 1,45 U: 3,45 B: 5,10 82 Tyskland - Polen (0-1) H: 2,25 U: 3,45 B: 2,25 83 Tyskland - Polen - over/under 2,5 mål H: 1,60 B: 1,80 Bilder fra kampen (i spoileren): Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Detaljert hendelsesforløp (i spoileren): Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor 90. Tyskland vinner 2-0 mot Polen etter to scoringer av polskfødte Podolski. Tyskerne var generelt noen hakk kvassere enn det polske laget og har et stort repertoar kvalitetsspillere å velge mellom. Polen kjempet og spilte tidvis godt, men det ble stang ut for Polen i denne kampen. Klose (ut) / Kuranyi (inn) + 1 Kuranyi kommer inn for Klose på tampen i det som neppe blir noe annet enn tysk seier. 90. 90. Slutt 90. - Det er lagt til tre minutter. 89. Schweinsteiger tar ned en ball på høyre. Han legger inn til Podolski som skyter like over fra 15 meter. 85. Hitzlsperger kommer seg til et skudd fra 22 meter. Det er knallhardt, men går et par meter over. 84. Guerreiro kommer seg rundt på høyre og legger inn direkte. Saganowski kaster seg frem på den første stolpen og header mot mål, men Lehmann gjør en glimrende refleksredning selv om returen var i et farlig område. 81. Schweinsteiger prøver seg med et skudd fra 22 meter, heller enn å spille ballen ut mot Lahm på høyre. Skuddet går løst langs bakken og inn til Lehmann som redder enkelt. 78. Podolski spiller opp Klose med en god ball. Sistnevnte legger inn til Frings som prøver å ta ned ballen på brystet til høyre i feltet. Ballen spretter for hardt av brystet hans og havner over dødlinjen. Gómez (ut) / Hitzlsperger (inn) Gómez forlater banen til fordel for Hitzlsperger da Tyskland skal trygge dette inn. 75. 75. Golanski (ut) / Saganowski (inn) Golanskis siste berøring ble tydeligvis fatal. Saganowski tar over for han. Miroslav Klose 72. Lukas Podolski 2-0 Schweinsteiger presser Golanski og klarer å ta fra han ballen. Han får lagt ballen til Klose som skyter på volley. Skuddet går bare rett i været, noe som gir Podolski anledningen til å dundre ballen i det venstre krysset på volley. 72. 71. Krzynowek prøver et skudd fra 24 meter, men får ikke dreis på det skuddet. 70. Lahm kommer fri på høyre og legger inn til Ballack som skyter fra 14 meter. Boruc gjør en glimrende redning på. 66. Schweinsteiger prøver et skudd fra 25 meter. Skuddet er brukbart plassert, men altfor løst til å bry Boruc. 65. Lobodzinski (ut) / Piszczek (inn) Bastian Schweinsteiger Schweinsteiger setter inn en takling på Golanski og får et litt strengt gult kort. 64. 62. Smolarek spilles fri i bakrommet. Han sender ballen i stolpen, men får selv returen og kan score på åpent mål, men fløyta går for en tvilsom offside. 60. Mariusz Lewandowski Lewandowski setter fart og setter inn en takling på Podolski. Han trekker heldigvis det strake beinet i tide, men får et gult kort allikevel. 58. Guerreiro spilles opp på høyre og har god tid til å trekke seg inn i feltet. Det gjør han, men innleggsforsøket rett foran mål blir et feil valg. Tyskland får klarert. 58. Ballack legger en god ball inn mot Klose, men sistnevnte får et frispark mot seg i en duell med Bak. 57. Lahm spilles opp på høyre etter godt spill av tyskerne. Innlegget klareres greit av Polen. Fritz (ut) / Schweinsteiger (inn) Fritz må gi seg, til tross for at han var god i den første omgangen. Schweinsteiger kommer inn for han. 55. 54. Guerreiro trekker litt inn i banen og skyter, men Lehmann har full kontroll på det skuddet. 48. Guerreiro kommer seg fri til et innlegg fra venstre. Innlegget er brukbart, men skrur over på den lengste stolpen hvor det ikke er noen polakker. 46. Zurawski (ut) / Guerreiro (inn) Den tidligere brasilianeren Guerreiro kommer inn for Zurawski etter hvilen. 46. 2. omgang er i gang 45. + 2 Pause: Tyskland leder 1-0 til pause i en kamp som åpnet i et voldsomt tempo med flere sjanser til begge lag. Tyskland rev etter hvert til seg et visst initiativ, og fikk scoringen ved å utnytte bakrommet som til tider har vært stort bak Polens stopperrekke. Polen har allikevel skapt en del, og spesielt Lobodzinski har fått mye rom på høyre. Kampen er rimelig åpen foran den andre omgangen. 45. + 2 Lewandowski prøver et skudd fra 25 meter, men Lehmann har ingen problemer med å redde det. 45. - Det er lagt til ett minutt. 40. Euzebiusz Smolarek Smolarek takler Mertesacker og får gult kort, selv om Øvrebø av en eller annen grunn plukket det røde opp fra lommen først. Litt komisk opptreden av den norske dommeren der. 38. Fritz gjør en flott jobb på høyre, trekker seg inn i 16-meteren og legger ut til Gómez. Han prøver å bredside ballen i mål fra 13 meter, men setter ballen utenfor. Klose mislykkes også i å få styrt ballen mot mål med hælen. 37. Lewandowski kommer seg til et skudd fra 25 meter, men treffer ikke godt denne gangen. 36. Lobodzinski kommer seg nok en gang fri på høyre og får lagt ut til Zurawski. Sistnevnte får avslutte alene på tolv meter, men setter ballen like utenfor den venstre stolpen. 35. Lewandowski fyrer av en kanon mot målet, men skuddet blokkeres inne i feltet. 32. Podolski får rom på venstre, finter seg fri og legger inn. Bak får klarert med hodet. 31. Ballack skyter et frispark i muren fra 27 meter. Ballen spretter inn i feltet hvor Polen får klarert. 28. Lobodzinski får en flott ball av Lewandowski på høyre. Han tar med seg ballen inn i feltet og velger å skyte, men Lehmann redder greit. 26. - Tyskland fortsetter å ha initiativet i denne kampen etter målet, men Polen har på langt nær gitt opp. Miroslav Klose 20. Lukas Podolski 1-0 Klose spilles opp i bakrommet på høyrekanten og lurer offsidefellen maksimalt hårfint. Han får god tid til å plukke ut en pasning til Podolski som venter på den motsatte siden av feltet. Sistnevnte setter ballen enkelt i det åpne målet, men vegrer seg for å feire for dramatisk. 20. 16. Lahm skaffer et frispark på høyresiden da han blir holdt av Krzynowek. Podolski slår frisparket inn i 16-meteren, men Wasilewski får headet ballen til corner. 12. Podolski fyrer av på volley fra 14 meter, men ballen går i bakken og i en bue foran mål. Klose står klar, men Polen får klarert. 11. Podolski setter fart mot 16-meteren og ser ut til å bli taklet på 18 meter. Øvrebø vinker spillet videre. 9. Lobodzinski kommer seg fri på høyrekanten og legger inn. Zurawski kaster seg litt for sent frem for å styre ballen i mål. God start på kampen! 4. Klose spilles helt fri alene med Boruc, mens Gómez er i offside. Klose legger ballen over til Gómez som kaster seg frem, men sender ballen like utenfor det åpne målet fra ti meter. 1. Lehmann misser med en utboksning rundt elleve meter. Krzynowek får en mulighet til å skyte fra 16 meter, men fyrer ballen over målet Lehmann har forlatt. 1. Kampen er i gang Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Av en eller annen grunn gikk ikke følgende inn i posten ovenfor, så her kommer det og: EM hittil EM er en folkefest uten like, og her er litt informasjon om mesterskapet hittil, etter to dager. Her er tabellen i for gruppe A og B, hittil: Toppscorere: Assists (målgivende): Oversikt over gule kort: Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Tror ikke Italia lar seg bli slått 2-0 Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Her er mine lille sak om EM hittil, siden den ikke ville legge seg i posten ovenfor. EM hittil EM er en kjempestor folkefest, og her er litt informasjon om mesterskapet hittil, etter to dager. Her er tabellen i for gruppe A og B, hittil: Toppscorere: Assists (målgivende): Oversikt over gule kort: Endret 8. juni 2008 av Haakon* Lenke til kommentar
Essem Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Du må få med at Øvrebø fikk rødt kort Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Nederland stiller sterkt i år og jeg har en følelse av at enten Italia eller Frankrike må bøte for det utrolige angrepsterke laget. Østerrike overrasket meg i dag på en positiv måte, mens både Kroatia og Tsjekkia har vært skuffelser så langt. Tyskland er gode som jeg allerede forventet, og det var en stor kamp av både Podolski og Klose. Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Noen som har deltatt i tv2's tippekonk? Har alle kampene riktig, men jeg har bomma på 3 resultater. Ligger på 2028. plass (lå på 7021 i går) Østerriket overrasket meg i dag. Kroatia ble presset til tider, og Østerriket kom til et par sjanser. Hadde de hatt en kvalitetsspiss hadde det nok blitt 1-1. Positivt at de svakere lagene tørr å presse. Hadde Norge vært med hadde det vel blitt 5-4-1 fra start med Carew som ensom spiss der Norge satser på kontringer, men blir generelt rundspilt. Endret 8. juni 2008 av Blf Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) . Endret 2. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Noen som har deltatt i tv2's tippekonk? Har alle kampene riktig, men jeg har bomma på 3 resultater. Ligger på 2028. plass (lå på 7021 i går) Østerriket overrasket meg i dag. Kroatia ble presset til tider, og Østerriket kom til et par sjanser. Hadde de hatt en kvalitetsspiss hadde det nok blitt 1-1. Positivt at de svakere lagene tørr å presse. Hadde Norge vært med hadde det vel blitt 5-4-1 fra start med Carew som ensom spiss der Norge satser på kontringer, men blir generelt rundspilt. Ligger på 32. plass Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Nice! Hva har du tippet hittil? Tippet: Sveits-Tjekkia 0-2 Portugal-Tyrkia 3-1 Tyskland-Polen: 2-0 Østerriket-Kroatia 0-2 Har 7 poeng. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Tippet: Sveits-Tjekkia 0-1 Portugal-Tyrkia 3-1 Tyskland-Polen: 2-0 Østerriket-Kroatia 0-1 Har 13 poeng. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Noen som har deltatt i tv2's tippekonk? Har alle kampene riktig, men jeg har bomma på 3 resultater. Ligger på 2028. plass (lå på 7021 i går) Østerriket overrasket meg i dag. Kroatia ble presset til tider, og Østerriket kom til et par sjanser. Hadde de hatt en kvalitetsspiss hadde det nok blitt 1-1. Positivt at de svakere lagene tørr å presse. Hadde Norge vært med hadde det vel blitt 5-4-1 fra start med Carew som ensom spiss der Norge satser på kontringer, men blir generelt rundspilt. Ligger på 32. plass Ligger selv på 7000-ettellerannet. Lå på 4096 i går. Har alle kamputfall riktig, men ingen resultater foreløpig. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Blir spennende med Nederland - Italia i morgen. Nesta ferdig for Azzurri, Cannavaro ble skadet forrige uke under trening, så her er nok Italia blitt litt svekket i forsvar siden VM 2006. Da blir det nok Barzagli og Materazzi som stoppere, eventuelt Gamberini/Chiellini for Barzagli. Ellers er midtbanen kompakt med Pirlo/Gattuso og De Rossi/Camoranesi. Nederland stiller sterkt foran og har gode kantspillere. Vi får se om Van the Man er i form. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Håper Portugal vinner, synes de spiller vanvittig god og underholdende fotball! Så fremt de korrupte italienerne ikke tar med seg trofeet hjem, er jeg forsåvidt fornøyd. Hehe dagens. Som Nightkeeper påpekte så ble Porto utestengt fra CL pga. forsøk på å bestikke dommeren. Ellers er jeg jævlig spent på kampen i morgen. Litt usikker på forsvarsrekken til Italia, ville tippet på Materazzi og Barzagli men Chiellini og Panucci kan fort snike seg inn i startoppstillingen. Grosso på venstre, Zambrogol på høyre, De Rossi, Pirlo og Gattuso på midten, Camoranesi på høyre, Di Natale på venstre og Tonigol på topp. Så så jeg at Robben og Van Persie spiller ikke så der ble frykten for dem litt mindre. Endret 8. juni 2008 av Jeg_ruler Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hvilken Van the Man? Det er nemlig flere. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Noen som har deltatt i tv2's tippekonk? Har alle kampene riktig, men jeg har bomma på 3 resultater. Ligger på 2028. plass (lå på 7021 i går) Jeg ligger også på 2028. plass tippet: 07.06.2008 A Sveits - Tsjekkia 0 - 2 07.06.2008 A Portugal - Tyrkia 1 - 0 08.06.2008 B Tyskland - Polen 2 - 0 08.06.2008 B Østerrike - Kroatia 0 - 2 Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Ellers er jeg jævlig spent på kampen i morgen. Litt usikker på forsvarsrekken til Italia, ville tippet på Materazzi og Barzagli men Chiellini og Panucci kan fort snike seg inn i startoppstillingen. Grosso på venstre, Zambrogol på høyre, De Rossi, Pirlo og Gattuso på midten, Camoranesi på høyre, Di Natale på venstre og Tonigol på topp. Så så jeg at Robben og Van Persie spiller ikke så der ble frykten for dem litt mindre. Euro2008.com opplyser om at Grosso var veldig god i forrige trening, så det blir nok han på venstre, ja. Får håpe på at Tonigolaso putter, slik at han får vri litt på hånda si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå