Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

EM 2008 i Østerrike/Sveits tråden

Gaston

Anbefalte innlegg

Jeg syntes at Ramos var den beste sidebacken i EM. Fantastisk offensivt og ganske god defensivt. Stengte jo helt for venstresiden til Russland.

Syns også Ramos var blant de bedre, men han gjorde en dårlig kamp mot Russland og ble knust av Zlatan på Sveriges mål, noe jeg tror henger igjen hos mange. Etter en dårlig start skjerpet han seg, og alt i alt var det et kjempegodt mesterskap fra Ramos' side. En stygg feil i starten av finalen mange kritiserte han for, men Puyol fikk da mye skryt til tross for i hvert fall to gigantfeil som hadde kvalifisert til klovneskolen. Mot Italia stoppet han alt, det gjorde han også mot Russland, samtidig som han skapte mye offensivt. Burde stått med et par assist om ikke Torres hadde vært såpass dårlig som han var akkurat i den kampen.

Mye av det samme i går. God defensivt og veldig bra fremover. To gode forsøk hvor han ikke hadde marginene på sin side, og flere legg inn mot feltet, blant annet headingen fra Torres som gikk i stolpen. Syns han var en av banens beste i alle de tre siste kampene.

Vil utnevnte Zhirkov til den beste sidebacken, men Ramos er en god nr. to.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, ikke hele! Vi hadde jo beholdt Carra og Gerrard.

Eventuelt beholdt Torres, Alonso, Reina og Arbeola...

Selvfølgelig. Jeg snakket om hvilke spillere vi skulle beholde som ikke er spanske. ;)

Jeg snakket om å bare beholde de jeg nevnte + å kjøpe et par spanske landslagspillere ;)

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Da må jo Real Madrid supporterne være hysteriske av glede..

Hvorfor det? Liverpool hadde faktisk talt flere spillere med i den spanske EM-troppen enn Real Madrid.

Liverpool:

Fernando Torres

Xabi Alonso

Pepe Reina

Alvaro Arbeloa

Real Madrid:

Iker Casillas

Sergio Ramos

Ruben de la Red

Lenke til kommentar
Real Madrid sine bidrag spilte vel endel mer, så spørs litt hvordan du ser på det..

Jepp, uten at jeg har nøyaktig statistikk vil jeg tro lista på spilletid er slik, samtidig som jeg også mener La Liga-spillerne hadde et bedre EM:

- Valencia (Villa, Marchena og Silva fast - Alle spilte veldig bra, men ingen Villa i finalen. Silva også byttet ut ved noen anledninger. Albiol får vel én og 3/4 kamp - ikke overbevisende)

- Barcelona (Puyol, Xavi og Iniesta fast. Puyol og Xavi meget gode - Puyol av med skade mot Sverige, Xavi byttet ut nå og da. Iniesta litt varierende, men tar seg opp mot slutten - Ble vel også tatt av i hvert fall én gang, men spilte også mot Hellas)-

Real Madrid (Casillas og Ramos spilte 90 min i alle kampene, med unntak av Hellaskampen- Begge veldig gode. De la Red får én kamp - Scorer et mål og spiller en god kamp)

- Villarreal (Senna og Capdevila spiller 90 min i alle kampene, minus Hellas. Et godt EM for begge. Cazorla med noen innhopp. Gjør det bra)

- Liverpool (Torres fast - Avgjør finalen, men ikke mer enn helt ok, syns ikke han fortjener en plass blant EMs 23 beste. Byttet ut i mange kamper. Alonso god mot Hellas, og noen bra innhopp. Reina og Arbeloa én kamp hver - Reina godkjent, med lite å gjøre. Arbeloa var ganske dårlig)

Endret av Higuain
Lenke til kommentar
Real Madrid sine bidrag spilte vel endel mer, så spørs litt hvordan du ser på det..

Sant det. Allikevel var det jo en Liverpoolspiller som avgjorde finalen, da... (hvis man vinkler det på en annen måte så gjorde riktignok to Realspillere det samme i andre enden av banen da, i Ramos og Casillas.)

Nei, jeg gir meg. Dere har rett.

Endret av Emage
Lenke til kommentar
Jepp, uten at jeg har nøyaktig statistikk vil jeg tro lista på spilletid er slik, samtidig som jeg også mener La Liga-spillerne hadde et bedre EM:

- Valencia (Villa, Marchena og Silva fast - Alle spilte veldig bra, men ingen Villa i finalen. Silva også byttet ut ved noen anledninger. Albiol får vel én og 3/4 kamp - ikke overbevisende)

- Barcelona (Puyol, Xavi og Iniesta fast. Puyol og Xavi meget gode - Puyol av med skade mot Sverige, Xavi byttet ut nå og da. Iniesta litt varierende, men tar seg opp mot slutten - Ble vel også tatt av i hvert fall én gang, men spilte også mot Hellas)-

Real Madrid (Casillas og Ramos spilte 90 min i alle kampene, med unntak av Hellaskampen- Begge veldig gode. De la Red får én kamp - Scorer et mål og spiller en god kamp)

- Villarreal (Senna og Capdevila spiller 90 min i alle kampene, minus Hellas. Et godt EM for begge. Cazorla med noen innhopp. Gjør det bra)

- Liverpool (Torres fast - Avgjør finalen, men ikke mer enn helt ok, syns ikke han fortjener en plass blant EMs 23 beste. Byttet ut i mange kamper. Alonso god mot Hellas, og noen bra innhopp. Reina og Arbeloa én kamp hver - Reina godkjent, med lite å gjøre. Arbeloa var ganske dårlig)

Likevel tror enkelte her at Liverpool har vunnet EM :!:

neida...

Herrejemini for ein tåpeleg diskusjon.

"Landslagsspelaren på mitt favorittlag vart 10% betre enn din landslagsspelar"

"Nehei!

"Joho!"

Innlegget ditt gjør ikke diskusjonen mindre tåpelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...