Gå til innhold

EM 2008 i Østerrike/Sveits tråden


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, den reklamen er noko dritt. Når eg tenker meg om har eg sett ein del kampar på TV2 Sport og vart litt overraska når det ikkje kom reklame, men kommentarer, statistikk og den slags. Hadde eg sett meir fotball skulle eg spandert det på meg. Skulle kunne hatt månadsabonnement på sånt då ein sjølv kan bestemme når ein vil ha kanalene. Det er kun i EM og VM at eg ser så mykje fotball.

Lenke til kommentar

Tv2Sport er strålende, der er det ikke 30 sekund fra studio i pausen, der er det faktisk 10-12 minutter med analyser, kommentarer og sjanser og ALLE høydepunktene.

 

Samme med canal+ og premier league. Jeg betaler gladelig et par hundringser i måneden for å slippe reklamemas og for bedre innhold. Og det fordi jeg elsker fotball, året rundt i alle former :).

Lenke til kommentar
Hvordan måler de hvor mye en spiller har sprunget? Skritteller i shortsen e.l.?

Haha :p Det er noe de kunne gjort på 80-tallet. Og etter kampen hadde en mann fått alle skrittellerne og ført inn resultatene på et skjema.. :p

 

Driver ikke Tørum med et lignende prosjekt her hjemme? Eller er det en annen måte han/de måler?

Endret av sagberg
Lenke til kommentar
Uff.. Hadde du hatt en bil og fått gratis bensin, så hadde du jo fått gratis bensin selv om du har kjøpt bilen.

 

Hadde det ikke vært for pakken og dekoderen hadde du vel klaget på at jeg har kjøpt en TV og da?

Sjønner ikke at jeg gidder å diskutere dette :no:

 

Betaler ingenting for fotball i HD jeg

Riktig, vist ser du bort ifra att du betaler 300kr(?) i månden for kanalene.

 

Vi har bare to forsjellige syspunkt når det gjelder "gratis tv". Ingen vits å diskutere det mtp at vi aldri blir enig.

Lenke til kommentar
How do they measure player statistics, e.g. player distance etc. in Euro 2008, Champions League and the Premier League?

 

You may have noticed recently how football games have player statistics such as the distance they have covered, how many passes they’ve completed etc. etc. But have you ever wondered how they do this? I presumed that the players wore a chip somewhere on them which could be tracked…but decided to find out for sure, and found that I was wrong:

 

Stadiums and clubs install a number of networked video cameras which are positioned around the pitch. They then use extremely sophisticated video processing software which monitors the players and this is what calculates the distance they have covered and the other statistics which they show on screen.

 

If you are in the UK, it’s likely you have seen ‘average speed check’ systems on motorways and used during roadworks. I imagine the technology is similar, as the average speed check systems monitor cars based on their number plates using image recognition software.

 

The video below is pretty cool and shows you how it works, so it should give you a bit of background on it:

Se filmen hos Youtube

Kjelde: http://www.thestudentbar.co.uk/2008/06/eur...premier-league/

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Hvordan måler de hvor mye en spiller har sprunget? Skritteller i shortsen e.l.?

Trenger vel ingen teller for å finne ut hvor mange skritt det er i shortsen? Som oftest bare ett?

 

Fra spøk til revolver, jeg lurer på det samme.

 

Brikke i strømpa eller noe, aner ikke helt hvordan det fungerer med selve den brikka. Men poenget er at de har en måler i hvert hjørne av banen så de kan beregne den totale lengden en spiller har beveget seg. Blir litt som en gps med satelitter som referansepunkter for å si det veldig grovt enkelt.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...